Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bruker quetiapin for bp2 og søvn, men den siste tida har jeg slitt mer og mer å sovne på natten. Har økt dosen slik psykiater har anbefalt hvis søvnen blir verre, men det pleier å skje ved hypomani. Jeg er ikke hypoman nå da jeg har lite energi og lite tiltakslyst, men søvnen er ikke god. Hva gjør man når søvnen blir verre og quetiapin ikke fungerer på søvn så godt lenger? Å begynne på zyprexa er utelukket. Hvordan er truxal i forhold til quetiapin i forhold til effekt for søvn? 

Fortsetter under...

Annonse

Cybele skrev (5 timer siden):

Som Vendi skriver kan du ha et lite opphold. Du blir ikke hypoman av det i seg selv, men om du knapt sover kan du bruke noe annet i mellomtider, feks Alimemazin, Imovane mm 

Jeg er enig i Imovane.

Når det gjelder Alimemazin, så virker denne på søvn gjennom de samme mekanismer som Seroquel (antihistamineffekt) og gir krysstoleranse. Men Seroquel (og Truxal) har beroligende tilleggseffekter som Alimemazin i liten grad har.

Jeg vil ikke gi trådstarter noen råd her. For hvis man bruker medisiner for søvn, så er det ganske trygt å kommunisere at en liten pause ikke er farlig annet enn at man sover litt dårligere en kort periode. For en person med bipolar og problematikk med hypomani ved dårlig søvn, så synes jeg man må søke råd fra egen behandler.

ISW skrev (35 minutter siden):

Jeg er enig i Imovane.

Når det gjelder Alimemazin, så virker denne på søvn gjennom de samme mekanismer som Seroquel (antihistamineffekt) og gir krysstoleranse. Men Seroquel (og Truxal) har beroligende tilleggseffekter som Alimemazin i liten grad har.

Jeg vil ikke gi trådstarter noen råd her. For hvis man bruker medisiner for søvn, så er det ganske trygt å kommunisere at en liten pause ikke er farlig annet enn at man sover litt dårligere en kort periode. For en person med bipolar og problematikk med hypomani ved dårlig søvn, så synes jeg man må søke råd fra egen behandler.

Imovane fungerer ikke på meg. Har stilnoct jeg kan ta. Økte på quetiapin før jeg la meg, men nå fikk jeg litt for mye søvn så da ble det feil den veien. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...