Gå til innhold

Hvilke sunne matvarer har du alltid i hus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Jeg har også en cottage cheese i kjøleskapet. Fikk et innfall for noen dager siden fordi det skal være sunt. Tok det over salaten, men det smaker jo ingen ting. Den boksen blir nok stående til den må kastes.

Det smaker lite og er tørt og klumpete, skjønner ikke at mange liker det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (14 minutter siden):

Det smaker lite og er tørt og klumpete, skjønner ikke at mange liker det i det hele tatt.

Kjøpte det ved feiltagelse en gang, og fant ut at det er godt med reddiker eller druer. Faktisk veldig godt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (17 minutter siden):

Det smaker lite og er tørt og klumpete, skjønner ikke at mange liker det i det hele tatt.

😜 Cottage cheese har akkurat passe konsistens til å spises med skje, og det smaker helt vidunderlig både med og uten smakstilsetning 😋

Smaken er forskjellig, og det er fint 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (30 minutter siden):

Det smaker lite og er tørt og klumpete, skjønner ikke at mange liker det i det hele tatt.

En periode hadde jeg dilla på cottage cheese sammen med kaviar eller syltetøy på brødskiva. Liker konsistensen, godt å tygge.  Og det inneholder vel en del proteiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 time siden):

😜 Cottage cheese har akkurat passe konsistens til å spises med skje, og det smaker helt vidunderlig både med og uten smakstilsetning 😋

Smaken er forskjellig, og det er fint 😉

Selvfølgelig - det er egentlig både litt morsomt og interessant at det noen elsker og synes er kjempegodt kan det være at andre ikke makter å få i seg. Smak er helt individuelt. :) 

Babette skrev (57 minutter siden):

En periode hadde jeg dilla på cottage cheese sammen med kaviar eller syltetøy på brødskiva. Liker konsistensen, godt å tygge.  Og det inneholder vel en del proteiner?

Joda, det inneholder en del proteiner, 11 g pr. 100 g. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Babette skrev (1 time siden):

En periode hadde jeg dilla på cottage cheese sammen med kaviar eller syltetøy på brødskiva. Liker konsistensen, godt å tygge.  Og det inneholder vel en del proteiner?

I perioder har jeg dilla på cottage cheese med enten jordbær eller blåbær, kjempe godt. Ja, det er mye proteiner i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (20 timer siden):

Disse sunne matvarer er stort sett alltid  i hus 

 Isbergsalat, vanlig løk, rødløk, vårløk, agurk, tomat, paprika, grønne oliven,  gulerøtter, havregryn,  havre knekkebrød, makrell i tomat, bananer, egg, frosne grønnsaker. Hjemmelaget tyttebærsyltetøy, skummet melk. 

Ofte i hus : purreløk, rucculasalat, ananas, kiwi,  brokkoli, youplait youghurt,  frosne bær. ( frosne bær varmes og blandes med youghurten ) 

Av og til : epler, stangselleri,  youghurt naturel, druer. Druer er kanskje ikke så sunt? Bruker det av og til i salaten da jeg synes det er godt med noe søtt.

 

 

 

 

Når jeg skulle mikse sammen en " man tager hva man haver" salat i dag, ser jeg at jeg glemte å skrive opp sukkererter. Det går under av og til og i dag hadde vi det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vanlige ting. Diverse grønnsaker, magert kjøttpålegg, egg, ost, yoghurt, av og til frukt, men vil egentlig helst begrense frukt. I fryseren diverse kjøtt og fisk, brødvarer, frosne grønnsaker og middagsrester. 

Jeg liker cottage Cheese. Kan ha det i yoghurt, i havregryn med melk og syltetøy, det funker i omelett osv. Men ikke ofte jeg kjøper det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Div. bær,, avokado, div nøtter/frø, gulrøtter, løk (rød og gul), grønnkål, ymse bladsalat, agurk, tomat, paprika, Rugsprø, skinke, gulost, sildepålegg, egg, olivenolje, hjemmelaget pesto,, kikerter, fetaost, gresk/annen naturell youghurt. Til middager er det gjerne kylling, laks, skalldyr eller rent kjøtt fra svin/storfe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (15 timer siden):

Div. bær,, avokado, div nøtter/frø, gulrøtter, løk (rød og gul), grønnkål, ymse bladsalat, agurk, tomat, paprika, Rugsprø, skinke, gulost, sildepålegg, egg, olivenolje, hjemmelaget pesto,, kikerter, fetaost, gresk/annen naturell youghurt. Til middager er det gjerne kylling, laks, skalldyr eller rent kjøtt fra svin/storfe. 

Ditt kjøleskap må jo være stappfullt om du alltid har det

Jeg har alltid løk og egg. Prøver å kjøpe agurk også. Makrell i tomat

Anonymkode: 5dd61...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (På 17.1.2024 den 13.10):

Jeg har også en cottage cheese i kjøleskapet. Fikk et innfall for noen dager siden fordi det skal være sunt. Tok det over salaten, men det smaker jo ingen ting. Den boksen blir nok stående til den må kastes.

Anbefaler å ha det som mellommåltid med masse kanel på, evt også noe finhakkede nøtter eller mandler.

For min del er jeg veldig glad i å ha cottage cheese på granola, sammen med yoghurt naturell. Hever smaken betraktelig, synes granola med bare yoghurt over blir kjedelig uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...