Gå til innhold

Jeg venter på våren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er lei og frustrert.  Jeg kjeder meg rett og slett og vet ikke hva jeg skal ta meg til.  Jeg jobber fulltid og har et aktiv liv, men jeg kjeder meg likevel.  Jeg er ikke særlig deprimert og trenger ikke behandling for det.

Kulde og snø er kjedelig.  Vist kan det være vakkert å se ut av vinduet, men mye vakrere med frodig grønt.

Jeg lurer på om jeg skal flytte vekk når jeg blir pensjonist, men er redd for å bosette meg et sted alene og at jeg da vil kjede meg enda mer.  Jeg vet ikke hvor jeg vil bo da.  Jeg er redd for å ende opp alene og venneløs et sted.  Ingen blir venn med en eldre dame, og jeg er redd for at barn og barnebarn kommer til å ha det så travelt at de ikke bryr seg om meg etter som jeg blir eldre og mer skrøpelig.

Jeg vil heller dø enn å bli pleietrengende, sur grinebiter.

Anonymkode: 803ac...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være slitsomt når det er kaldt lenge. Men da kan det være lurt å ha noen interesser man kan gjøre innendørs. Trening, håndarbeid, gaming, pusle, perle, TV-serier/filmer, lese, tegne/male...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg er bare glad for at dagene er lenger! Merker forskjell fra bare 1 mnd siden. Selv om jeg ikke lenger blir så deprimert at jeg bare blir liggende, så er desember måned veldig tung fordi det er så mørkt. Man føler det er natt hele tiden liksom. 
Nå får vi i det minste noen timer med sol. 

Jeg også gleder meg til vi kan gå ut uten å kle på oss så mye, men jeg trøster meg med at jeg slipper fremdeles å svette ihjel. Jeg gleder meg til sommer, men ikke til intens varme der jeg svetter ihjel bare ved å gjøre en bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er lei og frustrert.  Jeg kjeder meg rett og slett og vet ikke hva jeg skal ta meg til.  Jeg jobber fulltid og har et aktiv liv, men jeg kjeder meg likevel.  Jeg er ikke særlig deprimert og trenger ikke behandling for det.

Kulde og snø er kjedelig.  Vist kan det være vakkert å se ut av vinduet, men mye vakrere med frodig grønt.

Jeg lurer på om jeg skal flytte vekk når jeg blir pensjonist, men er redd for å bosette meg et sted alene og at jeg da vil kjede meg enda mer.  Jeg vet ikke hvor jeg vil bo da.  Jeg er redd for å ende opp alene og venneløs et sted.  Ingen blir venn med en eldre dame, og jeg er redd for at barn og barnebarn kommer til å ha det så travelt at de ikke bryr seg om meg etter som jeg blir eldre og mer skrøpelig.

Jeg vil heller dø enn å bli pleietrengende, sur grinebiter.

Anonymkode: 803ac...26d

hvordan ville livet sett ut om du ikke kjedet deg? 

Anonymkode: c10cf...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du savner det horeriet vi kaller senvår? 

🙃 ( ref Øde Nerdrum )

Jeg syns det er deilig med vinter. Jeg har vent meg til at det er mye mer stille, og jeg syns det er fantastisk vakkert med greiner med frost og bygater i snø under gatelykter. Jeg har fått sånn god følelse jeg tidligere har fått av å se ganle bilder fra da det var vanlig med vintre og snø.

Jeg venter overhodet ikke på våren enda, men tror jeg vil sette ekstra stor pris på den når den kommer. Ingenting er som kontraster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hvordan ville livet sett ut om du ikke kjedet deg? 

Anonymkode: c10cf...a9b

Da hadde jeg ikke hatt den følelsen at jeg kjedet meg.

Anonymkode: 803ac...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80

Om man kjeder seg så er man selv lutt ansvarlig for å endre tilværelsen. 

Gleder meg vilt til våren jeg også, men koser meg veldig i vinter. Rart hva man kan finne på å sette pris på når helsa er i vater… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til våren, men enn så lenge koser jeg meg med nydelig hvit og ren sne og ikke minst skiturer.

 

Men gleder meg til å ikke fryse, kunne kle meg lett, ikke skli, sol og lange dager, og ikke minst kunne sitte ute :) .

 

Ellers kjeder jeg meg sjelden. Har det ganske travelt og vet om mange ting jeg gjerne skulle hatt litt mer tid til. Noen ganger er jeg sliten og orker ikke å gjøre ting jeg egentlig har lyst til. Da kan jeg kjede meg litt.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Om man kjeder seg så er man selv lutt ansvarlig for å endre tilværelsen. 

Gleder meg vilt til våren jeg også, men koser meg veldig i vinter. Rart hva man kan finne på å sette pris på når helsa er i vater… 

Hva mener du med å endre tilværelsen?  Gå ut på gata og skrike "jeg er ensom og kjeder meg".  Hvor mange gamle tror du kjeder seg?  Det er jo dette med helse.

Anonymkode: 803ac...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva mener du med å endre tilværelsen?  Gå ut på gata og skrike "jeg er ensom og kjeder meg".  Hvor mange gamle tror du kjeder seg?  Det er jo dette med helse.

Anonymkode: 803ac...26d

Om man har dårlig helse så retter ikke tankene seg mot kjedsomhet. Da fokuserer man på en frisk tilværelse.

Man legger opp til ett ensomt liv dessverre, om man ikke har noe ivaretakende nettverk på sine eldre dager så er det ikke stort å gjøre med enn å kjede seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da hadde jeg ikke hatt den følelsen at jeg kjedet meg.

Anonymkode: 803ac...26d

nei du sier ikke det :)  men hvordan ville livet ditt sett ut. Hva ville du arbeidet med, hva ville du drevet med av fritidsaktiviteter osv. Poenget: hva må til for at du ikke skal kjede deg?

Anonymkode: c10cf...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Når jeg leser dette innlegget, så tenker jeg at jeg er jammen heldig som liker alle årstider og at jeg ikke har evnen til å kjede meg. 

Jeg synes du ser litt mørkt på fremtiden. Jeg tror du i stor grad kan styre den selv. Så lenge du klarer å unngå å bli de to siste ordene i innlegget ditt, men tar iniativ og sørger for at det er hyggelig å være rundt deg, ja så tror jeg både du vil ha venner og få besøk av barn og barnebarn :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

nei du sier ikke det :)  men hvordan ville livet ditt sett ut. Hva ville du arbeidet med, hva ville du drevet med av fritidsaktiviteter osv. Poenget: hva må til for at du ikke skal kjede deg?

Anonymkode: c10cf...a9b

Jeg har drømmejobben og driver med de fritidsaktivitetene som interesserer meg.  

Anonymkode: 803ac...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Når jeg leser dette innlegget, så tenker jeg at jeg er jammen heldig som liker alle årstider og at jeg ikke har evnen til å kjede meg. 

Jeg synes du ser litt mørkt på fremtiden. Jeg tror du i stor grad kan styre den selv. Så lenge du klarer å unngå å bli de to siste ordene i innlegget ditt, men tar iniativ og sørger for at det er hyggelig å være rundt deg, ja så tror jeg både du vil ha venner og få besøk av barn og barnebarn :)

 

 

Det er vanskeligere med vennerelasjoner når man blir eldre.  Ingen har klaget på at det ikke er hyggelig å være rundt meg, og i så fall så bryr jeg meg ikke mye om det.  Det er verre når jeg ikke trives med de som er rundt meg.  

Anonymkode: 803ac...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (10 minutter siden):

Om man har dårlig helse så retter ikke tankene seg mot kjedsomhet. Da fokuserer man på en frisk tilværelse.

Man legger opp til ett ensomt liv dessverre, om man ikke har noe ivaretakende nettverk på sine eldre dager så er det ikke stort å gjøre med enn å kjede seg. 

Helsa påvirker alt.  Jeg vet ikke hvor du tar dette fra.  En venn av meg var døvblind, men teknikken gjorde at han kunne kommunisere bl.a. på messenger.  Tror du han la opp til å kjede seg?  Han er død nå og var ikke gammel.

Svaret ditt er i beste fall naivt.  Mulig at det er tatt opp etter en eller annen du har vært i kontakt med.

Anonymkode: 803ac...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Helsa påvirker alt.  Jeg vet ikke hvor du tar dette fra.  En venn av meg var døvblind, men teknikken gjorde at han kunne kommunisere bl.a. på messenger.  Tror du han la opp til å kjede seg?  Han er død nå og var ikke gammel.

Svaret ditt er i beste fall naivt.  Mulig at det er tatt opp etter en eller annen du har vært i kontakt med.

Anonymkode: 803ac...26d

Nei da, jeg har bare vært dødssyk selv. Jeg må nok modifisere meg litt der, gikk litt for hardt ut. Er nok ting man er satt opp i livet man ikke helt kan rå over - og jeg tok forutsetning i en variant.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (11 minutter siden):

Nei da, jeg har bare vært dødssyk selv. Jeg må nok modifisere meg litt der, gikk litt for hardt ut. Er nok ting man er satt opp i livet man ikke helt kan rå over - og jeg tok forutsetning i en variant.

 

Det er forskjell på sykdommer, men det er greit.  Vi legger dette ned.

Anonymkode: 803ac...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har drømmejobben og driver med de fritidsaktivitetene som interesserer meg.  

Anonymkode: 803ac...26d

Så bra. Jeg forsøker egentlig bare å finne ut av når du ikke ville kjedet deg? Hva må til for at du ikke kjeder deg?

Anonymkode: c10cf...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (4 timer siden):

Når jeg leser dette innlegget, så tenker jeg at jeg er jammen heldig som liker alle årstider og at jeg ikke har evnen til å kjede meg.

Tror du det er en tröst for menneske som kjeder seg at du har ikke evnen til å kjede seg?

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så bra. Jeg forsøker egentlig bare å finne ut av når du ikke ville kjedet deg? Hva må til for at du ikke kjeder deg?

Det kan väre mange grunner til at noen kjeder seg.  Det er ikke sikkert det kommer frem her.  Helseutfordringer, alder, sivil status etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Zuleika skrev (17 minutter siden):

Det kan väre mange grunner til at noen kjeder seg.  Det er ikke sikkert det kommer frem her.  Helseutfordringer, alder, sivil status etc.

Jeg har ikke spurt hvorfor noen kjeder seg.

Anonymkode: c10cf...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...