Gå til innhold

Jeg venter på våren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

 

Så bra. Jeg forsøker egentlig bare å finne ut av når du ikke ville kjedet deg? Hva må til for at du ikke kjeder deg?

Da skal jeg omformulere det jeg skrev.  Det kan väre vanskelig å svare på hva må til for ikke å kjede seg.  Et menneske som har mistet sin ektefelle for hen ikke tilbake.  Et menneske som har mistet helsen og ikke kan noe hen kunne för, kan ikke gå tilbake.

Det er ikke sikkert ts vil gi private opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Zuleika skrev (Akkurat nå):

Da skal jeg omformulere det jeg skrev.  Det kan väre vanskelig å svare på hva må til for ikke å kjede seg.  Et menneske som har mistet sin ektefelle for hen ikke tilbake.  Et menneske som har mistet helsen og ikke kan noe hen kunne för, kan ikke gå tilbake.

Det er ikke sikkert ts vil gi private opplysninger.

Det er ganske rart at du svarer på andres vegne.

Hva som er viktig og skal til for å få et bedre liv for ts er jo ikke noe du eller jeg kan noe om, det er akkurat derfor jeg spør. For å undersøke hva som skal til for å få i gang noen endringer. At du svarer om hva kjedsomhet innebærer, eller hva som skal til for å ikke kjede seg for andre er helt irrelevant.

Anonymkode: c10cf...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Fokuserer på å bare holde ut og håper på bedre tider.

Anonymkode: 352ce...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ganske rart at du svarer på andres vegne.

Hva som er viktig og skal til for å få et bedre liv for ts er jo ikke noe du eller jeg kan noe om, det er akkurat derfor jeg spør. For å undersøke hva som skal til for å få i gang noen endringer. At du svarer om hva kjedsomhet innebærer, eller hva som skal til for å ikke kjede seg for andre er helt irrelevant.

Anonymkode: c10cf...a9b

Jeg svarer ikke på andres vegne, men jeg påpeker at spörsmålene dine kan väre vanskelige å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Zuleika skrev (2 minutter siden):

Jeg svarer ikke på andres vegne, men jeg påpeker at spörsmålene dine kan väre vanskelige å svare på.

Ja, det vet jeg også. Men da er det bare å svare at det ønsker jeg ikke svare på. Folk trenger ikke å svare på andres vegne. Å miste noen og være i sorg er vel også noe ganske annet enn å kjede seg.

Anonymkode: c10cf...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det vet jeg også. Men da er det bare å svare at det ønsker jeg ikke svare på. Folk trenger ikke å svare på andres vegne. Å miste noen og være i sorg er vel også noe ganske annet enn å kjede seg.

Anonymkode: c10cf...a9b

Sorg er mye.  Hvis livet forandrer seg er det vanlig å kjede seg.  Hvis man er vant til å dele med noen kan det väre vanskelig å väre alene, uansett hvor lang tid det går.

Du er fri til å bestemme om du svarer meg eller ikke.  Det er vel alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Zuleika skrev (2 minutter siden):

Sorg er mye.  Hvis livet forandrer seg er det vanlig å kjede seg.  Hvis man er vant til å dele med noen kan det väre vanskelig å väre alene, uansett hvor lang tid det går.

Du er fri til å bestemme om du svarer meg eller ikke.  Det er vel alle.

Jøssenavn...

Anonymkode: c10cf...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja, det vet jeg også. Men da er det bare å svare at det ønsker jeg ikke svare på. Folk trenger ikke å svare på andres vegne. Å miste noen og være i sorg er vel også noe ganske annet enn å kjede seg.

Anonymkode: c10cf...a9b

Å miste noe er en god grunn til å kjede seg.  Miste helse, jobb, ektefelle, barna flytter hjemmefra.  Alt kan føre til sorg og kjedsomhet.  Når du sier at det å være i sorg er annet enn å kjede seg så viser det stor mangel på forståelse og livserfaring.

Andre har lov å svare i denne tråden.  Det som skal til for at jeg ikke kjeder meg får jeg ikke.  Ferdig med det.

Anonymkode: 803ac...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å miste noe er en god grunn til å kjede seg.  Miste helse, jobb, ektefelle, barna flytter hjemmefra.  Alt kan føre til sorg og kjedsomhet.  Når du sier at det å være i sorg er annet enn å kjede seg så viser det stor mangel på forståelse og livserfaring.

Andre har lov å svare i denne tråden.  Det som skal til for at jeg ikke kjeder meg får jeg ikke.  Ferdig med det.

Anonymkode: 803ac...26d

Jeg har mistet mye i mitt liv, det er likevel noe annet enn å kjede seg for min del, men det spiller liten rolle. Jeg var interessert i dine svar for å forsøke å hjelpe deg litt i en eller annen retning, antok du kanskje ville har litt svar, noen tips når du skriver på et forum for psykiatri. Jeg har ikke sagt at andre ikke kan svare, men det hjelper lite å høre andres definisjoner på noe, det er innsenders tanker/refleksjoner som er viktig for å forsøke å hjelpe til litt. Men by all means, fortsett med å kjede deg :D 

Anonymkode: c10cf...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Zuleika skrev (1 time siden):

Tror du det er en tröst for menneske som kjeder seg at du har ikke evnen til å kjede seg?

Nei, det tror jeg ikke, men jeg så heller ikke nødvedigheten med trøst her. Vedkommende beskriver seg selv som en person som ikke er deprimert, som har jobb og lever et aktivt liv. En person som grubler/ planlegger  pensjonsalderen. Noe som forøvrig er helt vanlig å gjøre for de fleste som nærmer seg pensjonsalder. 

Det foregår grusomme kriger i verden. Jeg pleier ikke å trøste folk som synes det er kjedelig med vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (26 minutter siden):

Nei, det tror jeg ikke, men jeg så heller ikke nødvedigheten med trøst her. Vedkommende beskriver seg selv som en person som ikke er deprimert, som har jobb og lever et aktivt liv. En person som grubler/ planlegger  pensjonsalderen. Noe som forøvrig er helt vanlig å gjøre for de fleste som nærmer seg pensjonsalder. 

Det foregår grusomme kriger i verden. Jeg pleier ikke å trøste folk som synes det er kjedelig med vinter. 

Så krigen i Gasa gjorde at du måtte fortelle at du aldri kjeder deg?  Tror du dette kan ha med noe annet å gjöre enn å synes at vinter er kjedelig?  F.eks. å väre bundet innendörs i månedsvis?  Ja ja, men vi fikk jo vite at du har det bra og tenker på menneskene i Gasa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Zuleika skrev (7 minutter siden):

Så krigen i Gasa gjorde at du måtte fortelle at du aldri kjeder deg?  Tror du dette kan ha med noe annet å gjöre enn å synes at vinter er kjedelig?  F.eks. å väre bundet innendörs i månedsvis?  Ja ja, men vi fikk jo vite at du har det bra og tenker på menneskene i Gasa.

Jeg forholder meg til det som står i innlegget, at vedkommende jobber og lever et aktivt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Jeg forholder meg til det som står i innlegget, at vedkommende jobber og lever et aktivt liv. 

Ja selvfölgelig, men hun sa jo også at hun ventet på våren.  Hva var hensikten din med å fortelle at du aldri kjeder deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Zuleika skrev (5 minutter siden):

Ja selvfölgelig, men hun sa jo også at hun ventet på våren.  Hva var hensikten din med å fortelle at du aldri kjeder deg?

Hva er hensikten med å gnåle så mye ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Alba skrev (17 minutter siden):

Jeg synes livet generelt er kjedelig. Det samme om og om igjen.

Ja. Hadde vært bedre med et innholdsrikt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Hva er hensikten med å gnåle så mye ? 

Å få deg til å svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Zuleika skrev (2 minutter siden):

Å få deg til å svare?

Kanskje du skal bestemme deg for om du vil være bare Zuleika eller bare den anonyme trådstarteren ? Det er sikkert mindre kjedelig å være 2-3  stk i samme tråd, men ikke vær så naiv å tro du ikke blir gjennomskuet. 

Anonymkode: ca242...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kanskje du skal bestemme deg for om du vil være bare Zuleika eller bare den anonyme trådstarteren ? Det er sikkert mindre kjedelig å være 2-3  stk i samme tråd, men ikke vær så naiv å tro du ikke blir gjennomskuet. 

Anonymkode: ca242...228

hehe den var god

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...