Gå til innhold

Tar du telefonen når du ikke vet hvem som ringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tar du telefonen når du ikke vet hvem som ringer?

Før tok jeg alltid telefonen (med mindre det var klart at det var ett utenlandsk nummer og trolig svindel da), men har blitt litt pysete siste tiden så nå lar jeg det bare ringe til vedkommende legger på også søker jeg opp nummeret etterpå. Er det ett mobil nummer regner jeg med personen sender en sms etter å ikke ha fått svar. Men så er jeg også redd for om det kanskje skulle være sykehus eller andre som ringte fordi en av foreldrene mine var innlagt på sykehus. Da er det jo dumt å ikke ta den.

Anonymkode: 51f98...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja så klart gjør jeg det. Jeg tar den også om det kun står ukjent. Er dte salg eller noe annet legger jeg bare på og blokkerer nummeret etterpå.

Anonymkode: 32bdc...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja så klart gjør jeg det. Jeg tar den også om det kun står ukjent. Er dte salg eller noe annet legger jeg bare på og blokkerer nummeret etterpå.

Anonymkode: 32bdc...956

Når det står ukjent? Mener du da skjult nummer? Har aldri opplevd å bli oppringt av det før så bare lurer.

Anonymkode: 51f98...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tar du telefonen når du ikke vet hvem som ringer?

Før tok jeg alltid telefonen (med mindre det var klart at det var ett utenlandsk nummer og trolig svindel da), men har blitt litt pysete siste tiden så nå lar jeg det bare ringe til vedkommende legger på også søker jeg opp nummeret etterpå. Er det ett mobil nummer regner jeg med personen sender en sms etter å ikke ha fått svar. Men så er jeg også redd for om det kanskje skulle være sykehus eller andre som ringte fordi en av foreldrene mine var innlagt på sykehus. Da er det jo dumt å ikke ta den.

Anonymkode: 51f98...176

Nope. Jeg gjør som deg, sjekker nummeret på 1881 og ringer ev. tilbake om det var noe viktig. Er det salg av noe slag så blokkeres nummeret. Om jeg venter en viktig telefon kan jeg ta den da, men ikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når det står ukjent? Mener du da skjult nummer? Har aldri opplevd å bli oppringt av det før så bare lurer.

Anonymkode: 51f98...176

Ja, når nummeret ikke kommer frem

Anonymkode: 32bdc...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Nope. Jeg gjør som deg, sjekker nummeret på 1881 og ringer ev. tilbake om det var noe viktig. Er det salg av noe slag så blokkeres nummeret. Om jeg venter en viktig telefon kan jeg ta den da, men ikke ellers.

Er du noen gang redd for at telefonen skal være fra sykehus eller lignende og at det har skjedd noe alvorlig? Jeg har opplevd en gang å ringe opp igjen til ett nummer som tilhørte sykehus, men da havnet jeg bare til sentralbordet og det var umulig for dem å si hvem som hadde ringt meg. (Det var heldigvis ikke noe alvorlig da den gangen men jeg er litt redd for at det skulle skje en gang). 

Anonymkode: 51f98...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, når nummeret ikke kommer frem

Anonymkode: 32bdc...956

Ok. Hvem har du opplevd ringer fra skjult nummer da? Det virker jo som en rar ting å gjøre?

Anonymkode: 51f98...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du noen gang redd for at telefonen skal være fra sykehus eller lignende og at det har skjedd noe alvorlig? Jeg har opplevd en gang å ringe opp igjen til ett nummer som tilhørte sykehus, men da havnet jeg bare til sentralbordet og det var umulig for dem å si hvem som hadde ringt meg. (Det var heldigvis ikke noe alvorlig da den gangen men jeg er litt redd for at det skulle skje en gang). 

Anonymkode: 51f98...176

Ja, jeg avfeide faktisk Riksen en gang, men ringte opp igjen og fikk tak i vedkommende da direktenummeret hadde kommet opp på min mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Hvem har du opplevd ringer fra skjult nummer da? Det virker jo som en rar ting å gjøre?

Anonymkode: 51f98...176

Jeg har skjult nummer selv. 

Anonymkode: 32bdc...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg avfeide faktisk Riksen en gang, men ringte opp igjen og fikk tak i vedkommende da direktenummeret hadde kommet opp på min mobil.

Ojda. Men det var jo bra at det var direktenummeret som hadde kommet opp da så du fikk vite hva det gjaldt. Men sykehus ringer kanskje flere ganger da om de ikke får tak i deg? Håper jeg?

Anonymkode: 51f98...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har skjult nummer selv. 

Anonymkode: 32bdc...956

Hvorfor har du det?

Anonymkode: 51f98...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor har du det?

Anonymkode: 51f98...176

Men kjære vene, kan du ikke bare tenke selv eller google det

Anonymkode: 32bdc...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ojda. Men det var jo bra at det var direktenummeret som hadde kommet opp da så du fikk vite hva det gjaldt. Men sykehus ringer kanskje flere ganger da om de ikke får tak i deg? Håper jeg?

Anonymkode: 51f98...176

Ja, det gjør de nok. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tar du telefonen når du ikke vet hvem som ringer?

Før tok jeg alltid telefonen (med mindre det var klart at det var ett utenlandsk nummer og trolig svindel da), men har blitt litt pysete siste tiden så nå lar jeg det bare ringe til vedkommende legger på også søker jeg opp nummeret etterpå. Er det ett mobil nummer regner jeg med personen sender en sms etter å ikke ha fått svar. Men så er jeg også redd for om det kanskje skulle være sykehus eller andre som ringte fordi en av foreldrene mine var innlagt på sykehus. Da er det jo dumt å ikke ta den.

Anonymkode: 51f98...176

Mellom 8 og 16/17-ish, ja når jeg kan, auto-sms når jeg er opptatt.

Etter 16/17, nei, da googler jeg før jeg evt ringer tilbake. 

Unntaket er utenlandske nr, de gidder jeg knapt google lenger før jeg blokkerer. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men kjære vene, kan du ikke bare tenke selv eller google det

Anonymkode: 32bdc...956

Nei? Jeg kan ikke komme på noen gode grunner til å ringe med skjult nummer for helt vanlige folk egentlig?

Anonymkode: 51f98...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei? Jeg kan ikke komme på noen gode grunner til å ringe med skjult nummer for helt vanlige folk egentlig?

Anonymkode: 51f98...176

Nei da så. Et google søk hjelper heller ikke? 

Anonymkode: 32bdc...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei da så. Et google søk hjelper heller ikke? 

Anonymkode: 32bdc...956

"Anropene med skjult nummer er sannsynligvis et forsøk på spoofing av numre fra Telenor-abonnenter, der spoofing-filteret har strippet anrops-id" var det eneste fornuftige treffet jeg fikk på google. Men jeg regner med du ikke driver med det akkurat?

Anonymkode: 51f98...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Anropene med skjult nummer er sannsynligvis et forsøk på spoofing av numre fra Telenor-abonnenter, der spoofing-filteret har strippet anrops-id" var det eneste fornuftige treffet jeg fikk på google. Men jeg regner med du ikke driver med det akkurat?

Anonymkode: 51f98...176

Nei jeg gjør ikke det.

Anonymkode: 32bdc...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei jeg gjør ikke det.

Anonymkode: 32bdc...956

Hva er grunnen til at du ikke ønsker å svare på spørsmålet egentlig? Jeg skjønner ikke helt det?

Anonymkode: 51f98...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva er grunnen til at du ikke ønsker å svare på spørsmålet egentlig? Jeg skjønner ikke helt det?

Anonymkode: 51f98...176

Svaret er bare at det er viktig at nummeret ikke kommer ut.

Anonymkode: 32bdc...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...