Gå til innhold

Tar du telefonen når du ikke vet hvem som ringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Svaret er bare at det er viktig at nummeret ikke kommer ut.

Anonymkode: 32bdc...956

Ok, det kan jeg forstå er viktig i enkelte tilfeller. Tenkte ikke på det i ste. 

Anonymkode: 51f98...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg ikke kjenner nummeret så tar jeg den ikke.  Er det et utenlands-nummer så blokkerer jeg.  Men jeg og søker opp norske nummere etterpå.    Ofte står det at mange har søkt opp nummeret og da vet jeg at det er hacket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar telefonen hvis det er på dagtid da min mobil også er min jobbtelefon. 

For ukjente nummer etter kontortid så kommer det an på humøret. Noen ganger tar jeg den, andre ganger googler jeg først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Svarer ukjente nummer, bortsett fra utenlandske.  Skjult nummer er det svært sjelden jeg får og de tar jeg ikke. Kjenner ingen med skjult nummer, men hadde jeg det, så hadde jeg nok tatt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Tar og svarer på norske nummer, men ikke utenlandske.

Oftest er de ukjente markedsundersøkelser og meningsmålinger. Noen ganger salg fra bedrifter jeg er kunde hos, har sperret for telefonsalg. Men man kan ikke sperre de man er kunde hos eller har gitt penger til veldedighet hos desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer på alle telefoner med norske numre. Også ukjente - som regel er det jobb. Det samme gjelder skandinaviske numre. Det kan hende det er en selger som ringer, men da sier jeg bare høflig nei takk.

Skjult nummer (altså ikke hemmelige numre men folk som ringer uten nummervisning) besvarer jeg ikke. Heller ikke anrop fra land hvor jeg ikke har noen relasjoner, da disse som regel er svindelanrop. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody

Tar ikke ukjente norske eller utenlandske nummere. Jeg søker dem opp etter de har ringt og ser hvem det er. Hvis det er noen jeg skal ha interesse å snakke med så ringer jeg opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden):

Men man kan ikke sperre de man er kunde hos eller har gitt penger til veldedighet hos desverre.

Man kan vel blokkere alle numre om man vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (2 timer siden):

Tar og svarer på norske nummer, men ikke utenlandske.

Oftest er de ukjente markedsundersøkelser og meningsmålinger. Noen ganger salg fra bedrifter jeg er kunde hos, har sperret for telefonsalg. Men man kan ikke sperre de man er kunde hos eller har gitt penger til veldedighet hos desverre.

du kan blokke de på selve telefonen om du har iphone

Anonymkode: 32bdc...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

du kan blokke de på selve telefonen om du har iphone

Anonymkode: 32bdc...956

Jeg har Samsung og kan manuelt legge inn numre jeg vil blokkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 timer siden):

Jeg tar telefonen hvis det er på dagtid da min mobil også er min jobbtelefon. 

For ukjente nummer etter kontortid så kommer det an på humøret. Noen ganger tar jeg den, andre ganger googler jeg først.

Kommer an på humøret? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (14 minutter siden):

Kommer an på humøret? 😀

Ja, noen ganger blir jeg så nysgjerrig at jeg bare svarer. Andre ganger orker jeg ikke prate med potensielle selgere og lar være å ta den. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Ja, noen ganger blir jeg så nysgjerrig at jeg bare svarer. Andre ganger orker jeg ikke prate med potensielle selgere og lar være å ta den. 😛 

Ja 😀 det var ærlig og morsomt svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47

Noen ganger tar jeg ikke telefonen på mange uker 😆 

Andre ganger tar jeg alt. Alle skal med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Ja, jeg tar alltid telefonen,  så sant det ikke er et ukjent utenlandsk nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Lillemus skrev (3 timer siden):

Man kan vel blokkere alle numre om man vil?

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

du kan blokke de på selve telefonen om du har iphone

Anonymkode: 32bdc...956

Ja er klar over det. Jeg mente at man ikke kan reservere seg mot de man har hatt med å gjøre. Sånn at det er sperret i Brønnøysundregistrene.
 

Alle nummer kan selvsagt sperres på mobilen. Men Telia ringer typ en gang i halvåret, jeg blir ikke veldig plaget.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...