Gå til innhold

Er du for eller imot dødstraff?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Krøll47
Savannah skrev (4 minutter siden):

Jeg støtter ikke drap av mennesker, men jeg støtter at de som utøver de mest bestialske handlingene får en streng straff.  De som misbruker små uskyldige barn bør få en av de strengeste straffene.

Så du mener at det ikke finnes legitime grunner i det hele tatt for drap? Aldri? Eller kun i rettssystemet? 

Det å bure noen inne på livstid koster samfunnet mye. Å gi noe mindre enn livstid betyr at de kan komme ut igjen og utsette et annet barn for lignende handlinger. Så jeg velger det økonomisk mest lønnsomme og minst risikable alternativet om det hadde vært mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krøll47 skrev (6 minutter siden):

Så du mener at det ikke finnes legitime grunner i det hele tatt for drap? Aldri? Eller kun i rettssystemet? 

Det å bure noen inne på livstid koster samfunnet mye. Å gi noe mindre enn livstid betyr at de kan komme ut igjen og utsette et annet barn for lignende handlinger. Så jeg velger det økonomisk mest lønnsomme og minst risikable alternativet om det hadde vært mulig. 

Nei det finnes ikke legitime grunner for drap.  Aldri.  Økonomi har ingenting med det å gjøre.  Dødstraff er meget risikabelt da mennesker som er uskyldige dømmes noen ganger, og uansett jeg støtter ikke dødstraff og det trodde jeg var det mest vanlige i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mot dødsstraff. Både fordi det er irreversibelt og fordi det er dobbeltmoral. 

"Du har drept noen. Det mener vi er såpass feil og uakseptabelt at vi svarer med å drepe deg". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
Savannah skrev (8 timer siden):

Nei det finnes ikke legitime grunner for drap.  Aldri.  Økonomi har ingenting med det å gjøre.  Dødstraff er meget risikabelt da mennesker som er uskyldige dømmes noen ganger, og uansett jeg støtter ikke dødstraff og det trodde jeg var det mest vanlige i Norge.

Klagen din angående meg nå gjelder at jeg ikke støtter "det mest vanlige"? 😉 Er enig med deg. Det vanlige i Norge er å være mot dødstraff. Det er jeg stort sett også, bortsett fra når det kommer til seksuelt misbruk ellrr annen tortur av barn. Det er også vanlig å ytre seg hovedsaklig for å støtte meningen noen andre allerede har sagt i Norge. Det er litt sjenerende når noen mener noe annet enn resten av flokken. 

Endret av Krøll47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krøll47 skrev (3 timer siden):

Klagen din angående meg nå gjelder at jeg ikke støtter "det mest vanlige"? 😉 Er enig med deg. Det vanlige i Norge er å være mot dødstraff. Det er jeg stort sett også, bortsett fra når det kommer til seksuelt misbruk ellrr annen tortur av barn. Det er også vanlig å ytre seg hovedsaklig for å støtte meningen noen andre allerede har sagt i Norge. Det er litt sjenerende når noen mener noe annet enn resten av flokken. 

Nå forstår jeg deg ikke og avslutter diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
Savannah skrev (7 timer siden):

Nå forstår jeg deg ikke og avslutter diskusjonen.

Vi forstår hinanden ikke. Kamelåsa... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...