Gjest Arbeidsledig Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Ved en tilfeldighet fikk jeg i dag vite fra trygdekontoret at min maksdato på fødselspermisjon er om under en uke. I vedtaket jeg fikk tilsendt på sensommeren var maksdatoen satt til slutten av mai. Etter å ha regnet etter ser jeg nå at trygdekontoret har rett. 42 uker har gått! Har ikke regnet på dette tidligere da jeg fikk opplyst datoen på utsendt vedtak og trodd at dette selvsagt var riktig. Hva gjør jeg nå? Har vedtaket ingen gyldighet lengre? Har ikke fått noe skriftelig som sier noe om feilen de har gjort eller ny maksdato. Hva har jeg krav på nå? Jeg jobbet som vikar da jeg ble permitert og har ingen jobb å gå tilbake til. Sønnen min er i tilegg bare 7 mnd og jeg ammer han jo fortsatt. Arbeidsledighetstrygd? Hva vil jeg i tilfelle få utbetalt, ca.16.500 brutto nå under permisjonen. Har min samboer krav på å få betale mindre i skatt hvis jeg skulle "tjene" mye mindre? Sosialstønad? Hva er satsene der? Hadde planlagt å leve på skattepenger/feriepenger frem til høsten da nytt studielån samt kontantstøtte venter. det går jo ikke nå. Håper du kan svare meg, fordi jeg føler jeg ble tatt litt på senga med den nye maksdatoen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47778-feil-i-vedtaket/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Jeg regner med at feilen skyldes at trygdekonoret har registrert 80% i 52 uker i vedtaket, mens du har valgt 100% i 42 uker? i så fall er feilen så åpenbar at du burde skjønt at vedtaket var feil da du fikk det. Jeg regner med du har rett på dagpenger. Hvor mye kommer an på din inntekt i fjor eller siste 3 år. Skatt og sosialspørsmål kan jeg ikke svare på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47778-feil-i-vedtaket/#findComment-182255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
arbeidsledig Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Jeg regner med at feilen skyldes at trygdekonoret har registrert 80% i 52 uker i vedtaket, mens du har valgt 100% i 42 uker? i så fall er feilen så åpenbar at du burde skjønt at vedtaket var feil da du fikk det. Jeg regner med du har rett på dagpenger. Hvor mye kommer an på din inntekt i fjor eller siste 3 år. Skatt og sosialspørsmål kan jeg ikke svare på. Nei, i vedtaket står det 100%. Har fått kontakt med en vettug dame der nede i dag som ser på saken. Viser seg at verken vedtaket eller opplysningene jeg fikk over telefonen er riktige. Havner vel et sted imellom. Det er snakk om mange penger for meg. Så tilbake til spørsmålet; hva er gyldigheten på et vedtak. Kan Trygdekontoret sende ut vedtak for så å endre forholdende uten en gang å varsle meg? Har bare jeg opplysningsplikt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47778-feil-i-vedtaket/#findComment-182268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Nei, i vedtaket står det 100%. Har fått kontakt med en vettug dame der nede i dag som ser på saken. Viser seg at verken vedtaket eller opplysningene jeg fikk over telefonen er riktige. Havner vel et sted imellom. Det er snakk om mange penger for meg. Så tilbake til spørsmålet; hva er gyldigheten på et vedtak. Kan Trygdekontoret sende ut vedtak for så å endre forholdende uten en gang å varsle meg? Har bare jeg opplysningsplikt? Trygdekontoret kan ikke gi deg bedre rettigheter enn det som fremgår av loven, men hvis trygdekontoret har gjort en feil og denne feilen medfører at du går glipp av penger f.eks fordi du ikke får begynne igjen hos arbeidsgiver sånn med det samme eller skaffet barnepass på så kort varsel m.v. kan du kreve erstattet ditt økonomiske tap som følge av feilen (erstatnigssak, ikke trygdesak). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/47778-feil-i-vedtaket/#findComment-184131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.