Gå til innhold

Hvorfor skal forelskelse hele tiden være så vanskelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det gjør meg ulykkelig. Det er alltid en grunn til å ikke gå videre med noen. Alltid!!

Anonymkode: dadc9...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forelskelse har alltid gjort meg ulykkelig. På en måte. Jeg er redd, sårbar og har ikke tanker for så mye annet. Jeg savner alt jeg ellers elsker, som bøker, være kreativ ( bruke tid på det ) og være fri, rett og slett. 

Jeg er likevel glad for at jeg har vært forelsket og også elsket noen. Men fyfader,  nok er nok. 

Jeg håper aldri det skjer igjen 😅 så jeg kan heller være forelsket i mange og bli inspirert av veldig mange flere. Å ha en viss kontroll 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (34 minutter siden):

Forelskelse har alltid gjort meg ulykkelig. På en måte. Jeg er redd, sårbar og har ikke tanker for så mye annet. Jeg savner alt jeg ellers elsker, som bøker, være kreativ ( bruke tid på det ) og være fri, rett og slett. 

Jeg er likevel glad for at jeg har vært forelsket og også elsket noen. Men fyfader,  nok er nok. 

Jeg håper aldri det skjer igjen 😅 så jeg kan heller være forelsket i mange og bli inspirert av veldig mange flere. Å ha en viss kontroll 🙂

Men så styrer man ikke når dette skjer. Jeg bare føler at det er starten på en ny runde med sykdom. Hvorfor lærte vi at forelskelse er en fin ting? Det er ikke det.
Alltid er det en grunn til å ikke fortsette.  

Anonymkode: dadc9...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men så styrer man ikke når dette skjer. Jeg bare føler at det er starten på en ny runde med sykdom. Hvorfor lærte vi at forelskelse er en fin ting? Det er ikke det.
Alltid er det en grunn til å ikke fortsette.  

Anonymkode: dadc9...18c

Jeg tror du kan styre det til en vids grad da. Ved å unngå. Jeg mener, det er mange menn ( eller/ og kvinner ) rundt en som kan vekke følelser. Påvirker de deg ekstra, så unngå. Det gjør ihvertfall jeg. Det er hekdugvis ikke så ofte jeg har vært forelsket heller... Men andre blir jo det. Og da blir det vanskelig hvis man vil være noemlunde sosial 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du kan styre det til en vids grad da. Ved å unngå. Jeg mener, det er mange menn ( eller/ og kvinner ) rundt en som kan vekke følelser. Påvirker de deg ekstra, så unngå. Det gjør ihvertfall jeg. Det er hekdugvis ikke så ofte jeg har vært forelsket heller... Men andre blir jo det. Og da blir det vanskelig hvis man vil være noemlunde sosial 🙂

Sosial vil jeg være og synes folk nyter forelskelse hele tiden men føler ikke jeg kan bli det uten at det straffer seg

Anonymkode: dadc9...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sosial vil jeg være og synes folk nyter forelskelse hele tiden men føler ikke jeg kan bli det uten at det straffer seg

Anonymkode: dadc9...18c

Det er ikke alle som kun nyter forelskelse. Som du ser. 

Men det er noe med dem som stadig forelsker seg da, eller vil være. Det handler jo litt om livsgleden for mange, og det er jo en god ting. 

Men den lykkefølelsen er ikke alle så glad i heller. Jeg liker ikke å miste fotfestet sånn. Orker ikke den...saligheten. 

Og mulig fordi jeg ikke har motet til de som nyter det 🙂 

Whatever. Kan vi ikke bare væte som vi er? MÅ du tenke at forelskelse er så viktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (22 minutter siden):

Det er ikke alle som kun nyter forelskelse. Som du ser. 

Men det er noe med dem som stadig forelsker seg da, eller vil være. Det handler jo litt om livsgleden for mange, og det er jo en god ting. 

Men den lykkefølelsen er ikke alle så glad i heller. Jeg liker ikke å miste fotfestet sånn. Orker ikke den...saligheten. 

Og mulig fordi jeg ikke har motet til de som nyter det 🙂 

Whatever. Kan vi ikke bare væte som vi er? MÅ du tenke at forelskelse er så viktig? 

Det er ikke viktig men jeg hater når det skjer. Det er som å bli syk.

Anonymkode: dadc9...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er ikke viktig men jeg hater når det skjer. Det er som å bli syk.

Høres ut som du blir forelsket i forelskelsen, og ikke personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (39 minutter siden):

Høres ut som du blir forelsket i forelskelsen, og ikke personen.

Det sier folk hele tiden. Ingen er med andre ord forelsket i en person altså.

Anonymkode: dadc9...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen er med andre ord forelsket i en person altså.

Det er din tolkning. Den får du stå for selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Det er din tolkning. Den får du stå for selv.

Åssen vet man hvems tolkning som stemmer? Min eller din

Anonymkode: dadc9...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åssen vet man hvems tolkning som stemmer?

Hvilket utsagn er det som skal tolkes i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Hvilket utsagn er det som skal tolkes i utgangspunktet?

Du mener jeg er forelska i forelskelsen 

Jeg mener jeg er forelsket i personen

Anonymkode: dadc9...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du mener jeg er forelska i forelskelsen 

Nei, jeg påpeker at det høres ut som du blir forelsket i forelskelsen, og ikke personen. Det er ikke et meningsutsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er så kvalm at jeg tror jeg skal spy om dagen. Verre i dag en i går. Dette er ikke virus, det er stresset rundt følelsene.

Anonymkode: dadc9...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...