Gå til innhold

Hvorfor skal forelskelse hele tiden være så vanskelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Forelskelse har alltid gjort meg lykkelig, veldig lykkelig. Det er den absolutt deiligste følelsen jeg noen sinne har hatt, og det har gitt meg enormt med energi og inspirasjon hver eneste gang. Men denne følelsen er forbeholdt alderen 15 til 25, av og til litt høyere. Ikke så merkelig egentlig, for det er da vi er aller vakrest. En skikkelig forelskelse er en estetisk rus. Skal du oppleve en virkelig forelskelse i høyere alder må du finne noen som er vesentlig yngre enn deg, men det byr på andre problemer, og selvbedrag, det ender sjelden bra.

Anonymkode: 573db...716

Jeg tenker du har et avvikende syn på forelskelse. Jeg er glad jeg vet bedre😅

Håper du en gang får oppleve at du har tatt feil på dette området hele tiden. 

Anonymkode: 34dff...acd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skal du oppleve en virkelig forelskelse i høyere alder må du finne noen som er vesentlig yngre enn deg, men det byr på andre problemer, og selvbedrag, det ender sjelden bra.

🤣 Jeg ble 37 år samtidig som jeg møtte mannen min og jeg har ikke vært så forelsket noen gang. Han er året eldre enn meg, har ikke sans for menn som er "vesentlig yngre enn meg". Den forelskelsen var helt vanvittig berusende og altoppslukende, det var noen litt slitsomme år før det roet seg ned litt. 🥰

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (På 1.9.2026 den 17.40):

🤣 Jeg ble 37 år samtidig som jeg møtte mannen min og jeg har ikke vært så forelsket noen gang. Han er året eldre enn meg, har ikke sans for menn som er "vesentlig yngre enn meg". Den forelskelsen var helt vanvittig berusende og altoppslukende, det var noen litt slitsomme år før det roet seg ned litt. 🥰

Hyggelig at du har vært så heldig. Dette har mye med personlighet å gjøre tror jeg, og egen innstilling. Du må våge å gi alt av hele deg, ikke alle er der lenger når de er blitt skikkelig voksne. Du må være litt leken og barnslig tror jeg, på en fin måte selvsagt, positivt ment altså. Det kan kanskje høres litt ut som deg.
Jeg tror likevel ikke helt på denne typen forelskelse i voksen alder. Fordi den krever at den andre er vanvittig attraktiv for deg, også fysisk. Så attraktiv er uhyre få etter 30. Det er noe helt spesielt med ung alder, både mentalt og fysisk, det kan vi ikke lure oss unna, det må vi bare akseptere. Vi finner noe annet når vi blir eldre, og det kan være enda bedre, men aldri like berusende. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...