Gå til innhold

Hvor ofte tar du taxi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor ofte har du tatt taxi siste 5år f. Eks? Og hva har vært grunnene? Hvor tar du taxi fra og til? 

Anonymkode: 9a550...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor ofte har du tatt taxi siste 5år f. Eks? Og hva har vært grunnene? Hvor tar du taxi fra og til? 

Anonymkode: 9a550...450

Er det du som spør om hvor ofte folk vasker klær etc også? Jeg ser ikke at det er noe å diskutere i disse trådene (jf dette er et diskusjonsforum), og du ber ikke om hjelp eller råd (jf at forumet har et særskilt helseperspektiv)? Hva skal du egentlig med disse opplysningene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (2 timer siden):

Er det du som spør om hvor ofte folk vasker klær etc også? Jeg ser ikke at det er noe å diskutere i disse trådene (jf dette er et diskusjonsforum), og du ber ikke om hjelp eller råd (jf at forumet har et særskilt helseperspektiv)? Hva skal du egentlig med disse opplysningene? 

Kan ikke folk få spørre om hva de vil?  Er du doktor-online-politi som bestemmer hva folk skal skrive om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok drosje senest i dag. Jeg liker ikke å ta T bane da jeg har klaustrofobi. Så må jeg ned i sentrum eller til andre kanten av byen hender jeg tar drosje. Det går ett innfløkt buss system også. Men en 4 - 6 ganger i året tar jeg drosje ti 500-700 kroner hver tur.

Anonymkode: 9459d...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (1 time siden):

Kan ikke folk få spørre om hva de vil?  Er du doktor-online-politi som bestemmer hva folk skal skrive om? 

Jo, folk kan spørre om og svare på hva man vil, og jeg tillater meg det samme når jeg spør «hva skal du egentlig med disse opplysningene». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (8 minutter siden):

Jo, folk kan spørre om og svare på hva man vil, og jeg tillater meg det samme når jeg spør «hva skal du egentlig med disse opplysningene». 

Da spør jeg deg « hva skal du med de opplysningene DU spør om». Hvorfor lurer du på hva folk skal med svarene de får? Hvorfor bryr du deg egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (17 minutter siden):

Jo, folk kan spørre om og svare på hva man vil, og jeg tillater meg det samme når jeg spør «hva skal du egentlig med disse opplysningene». 

Det spørres om alt mulig her , skal vi spørr deg på forhånd før vi poster? 

Anonymkode: c9935...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (19 minutter siden):

Da spør jeg deg « hva skal du med de opplysningene DU spør om». Hvorfor lurer du på hva folk skal med svarene de får? Hvorfor bryr du deg egentlig? 

Jeg prøver å forstå hvorfor det er interessant for andre å vite hva andre gjør av banaliteter og daglige rutiner når de selv ikke setter spørsmålet i kontekst.

Innimellom spør folk om hvor ofte folk vasker sengeklær, hus eller seg selv og forteller at dette er vanskelig for dem å gjennomføre. Når de kontekstualiserer spørsmålet er det lettere å svare noe fornuftig. Det er det ikke når det bare spørres «hvor ofte tar du taxi». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste gangene jeg har tatt taxi, har vært ved besøk på mitt barndomssted, fordi jeg ikke lenger kan hentes på stasjonen da de gamle ikke lenger har førerkort. 
 

I hjemområdet mitt tar jeg ganske sjelden taxi. Dvs før jeg traff mannen min, gjorde jeg det mye oftere. Det var mye lettere å prioritere taxi når jeg dro hjem alene fra selskapeligheter, enn når man enten får selskap på offentlig kommunikasjon eller man bytter på å være sjåfør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor ofte jeg tar taxi, men nå i januar har jeg tatt taxi oftere enn vanlig grunnet dårlig vær.  Jeg har vært uten bil i noen år og taxiregningene er kun en brøkdel av hva bil kostet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer omtrent aldri, egentlig kun når jeg er på ferie. :) Sist gang var i mai i fjor da vi var i Budapest, det var helt håpløst å skaffe seg taxi der forøvrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en by med greit kollektivtilbud og tar nesten aldri taxi. Når det skjer, handler det som regel om mye bagasje (eller hjemreise på et svært sent tidspunkt, noe som nesten aldri skjer lenger). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (2 timer siden):

Jeg prøver å forstå hvorfor det er interessant for andre å vite hva andre gjør av banaliteter og daglige rutiner når de selv ikke setter spørsmålet i kontekst.

Innimellom spør folk om hvor ofte folk vasker sengeklær, hus eller seg selv og forteller at dette er vanskelig for dem å gjennomføre. Når de kontekstualiserer spørsmålet er det lettere å svare noe fornuftig. Det er det ikke når det bare spørres «hvor ofte tar du taxi». 

Du trenger ikke gå inn og lese tråder som du selv syns du ikke kan svare noe fornuftig på, eller som du mener er uinteressante.   Du vil aldri kunne forstå alle andre menneskers tanker og hvorfor de spør om ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (2 timer siden):

Jeg prøver å forstå hvorfor det er interessant for andre å vite hva andre gjør av banaliteter og daglige rutiner når de selv ikke setter spørsmålet i kontekst.

Innimellom spør folk om hvor ofte folk vasker sengeklær, hus eller seg selv og forteller at dette er vanskelig for dem å gjennomføre. Når de kontekstualiserer spørsmålet er det lettere å svare noe fornuftig. Det er det ikke når det bare spørres «hvor ofte tar du taxi». 

Det er vel som å spørre hva folk skal gjøre i helga eller hva de spiste til frokost i dag, ingen dypere mening ut over at det er hyggelig å "slå av en prat" om løst og fast. Interesse, nysgjerrighet, kall det hva du vil. Høre litt om hva slags vaner og rutiner andre har.

Tror ikke det er noen som har tanker om å bruke opplysningene til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i å ta taxi, synes det gir en herlig følelse av luksus. Men siden jeg bor langt fra svilisasjonen blir det altfor dyrt å ta taxi til eller fra hjemmet. Derimot benyttes det ofte i forbindelse med ferie og reiser, til og fra flyplasser og hoteller. Veldig greit når man ikke er kjent.

For veldig mange år siden var vi et par tre stykker på ferie i Bulgaria. Da leide vi en drosje for en hel dag og fikk fantastisk sightseeing til en billig penge. Drosjesjåføren kjente  alle  stedene som var verdt å se og de beste spisestedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Sist jeg tok drosje var i august, hjem fra en fest med jobben. Tipper jeg tar drosje i gjennomsnitt 2 ganger per år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har ikke tatt taxi siden 1985.

Anonymkode: bab9b...81b

Trodde de hadde hest og kjerre i 85. 

Anonymkode: c9935...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Vanligvis tar jeg sjelden taxi da jeg har bil, men det siste året har jeg kjørt mye taxi. Mye pasientreiser, men også mye hvor jeg har betalt selv. Håper jeg snart er over denne perioden, for det har blitt dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...