Gå til innhold

Håper og tror du Trump vinner presidentvalget til høsten?


Gaylord Focker

Anbefalte innlegg

Gaylord Focker

Håper du Trump vinner presidentvalget til høsten? JA/NEI

Tror du Trump ble snytt for valgserien i 2020 pga omfattende juks fra demokratene og "the deep state"? JA/NEI

Tror du det var Antifa og FBI som stod bak stormingen er Kongressen 6. januar 2021? JA/NEI

Mener du alle rettsakene mot Trump er et antidemokratisk angrep på Trump for å hindre at han stiller til valg? JA/NEI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper jeg Trump vinner - Nei

Tror jeg Trump ble snytt for valgseier - Nei

Tror jeg Antifa og FBI sto bak stormingen av kongressen - Nei. Trumpsupportere sto bak.

Mener jeg at rettssakene er et antidemokratisk angrep for å hindre Trump i å stille til valg - Ja, man kan se det sånn.

Det forundrer meg at noen kan bli dømt til 800 mill i erstatning for å hevde at de er uskyldig i en anklage de ikke engang er dømt for. Det forundrer meg at en dommer kan forby en saksøkt å si "jeg er uskyldig" i retten. Der virker som en parodi for meg som er norsk i alle fall.

Jeg tror Trump vil vinne frem i en anke. Jeg tror ikke en høyere domstol kan la en sånn dom stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Det er forhåpentligvis svært få mennesker i Norge som svarer ja på noen av disse spørsmålene.

Jeg tror det er > 50% sjanse for at Trump vinner. Da vil vi virkelig leve i farlige tider. Etter mitt syn kan ikke Europa ruste opp fort nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir livsfarlig i verden om han vinner, men jeg tror han gjør det.

Anonymkode: bd53d...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (13 minutter siden):

Det er forhåpentligvis svært få mennesker i Norge som svarer ja på noen av disse spørsmålene.

Jeg tror det er > 50% sjanse for at Trump vinner. Da vil vi virkelig leve i farlige tider. Etter mitt syn kan ikke Europa ruste opp fort nok.

 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det blir livsfarlig i verden om han vinner, men jeg tror han gjør det.

Anonymkode: bd53d...d00

Hva blir livsfarlig? Kom med noen eksempler da

Anonymkode: 05570...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Hva blir livsfarlig? Kom med noen eksempler da

Anonymkode: 05570...78c

6 januar 2021.

Jeg orker ikke gå inn i en diskusjon, jeg er mentalt utslitt av dette. Har amerikansk familie og landet rakner. Det er vondt å se på. Og ikke et sekund tro at jeg mener Biden er en god president for det gjør jeg ikke. Men han kan likevel ikke sammenlignes med Trump.

Anonymkode: bd53d...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva blir livsfarlig? Kom med noen eksempler da

Europa er avhengig av USA både for å ha et avskrekkende forsvar og et tilstrekkelig forsvar, om vi skulle bli angrepet. Trump er truende til å trekke USA ut av NATO. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

Hva blir livsfarlig? Kom med noen eksempler da

Anonymkode: 05570...78c

Det mest nærliggende er at han nedprioriterer NATO. Kansje han sender signaler om at USA ikke gidder å forsvare Europa i en krig. Kanskje han dropper å støtte Ukraina sånn at Russland vinner, blir selvsikre og aggressive.

I tillegg vil han nok true demokratiet i USA. Han er hevnlysten og farligere enn sist. Jeg ser for meg noe i nærheten av Erdogan i Tyrkia. Ikke diktatur over natta, men forvitring av demokratiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer bare på overskriften; Nei, jeg håper ikke han vinner. Jeg skulle imidlertid ønske demokratene hadde en sterk, noe yngre kandidat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

6 januar 2021.

Jeg orker ikke gå inn i en diskusjon

Anonymkode: bd53d...d00

Ja personlig har jeg fortsatt mareritt over bildene av folk som fredelig går inne i bygget uten å skade noen, det var omtrent verdens undergang egentlig.

Til forskjell fra da BLM brant ned hele byer, det minnes jeg som en positiv hendelse hvor en virkelig fikk utrettet mye.

BLM arsonister og andre terrorister, ble bailet out av "arrest" av bla.a KAMALA HARRIS (sitt fond), før de fikk null eller marginal straff, mens 6.jan folk fikk hele boken kastet etter dem.

Om du misliker Trump, så slutt å la venstreradikale ødelegge landet, og helst veldig fort. Ellers er Trump GARANTERT fremtiden. USAs venstreradikale er helt ute av kontroll og med full aksept fra mainstream medier, og selvsagt skjønner folket at da er mediene fiender av folket.

https://www.google.com/search?q=wendy+arsonist+conviction

ta den f.eks ^. Skjerpings. Dere "gode folk", skaper Trump. Også sutrer dere ? ???

Anonymkode: b6ba1...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (55 minutter siden):

Europa er avhengig av USA både for å ha et avskrekkende forsvar og et tilstrekkelig forsvar, om vi skulle bli angrepet. Trump er truende til å trekke USA ut av NATO. 

Jeg er enig i at Europa i større grad bør ta ansvar for egen sikkerhet, men jeg ser ikke at Europa er nevneverdig truet selv uten USA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Russland har innført krigsøkonomi. Hvis Trump trekker støtten til Ukraina (og Europa) mener jeg vi har en mer utrygg situasjon. I tillegg har du muligheten for allianser mellom Russland og diktaturer i Midtøsten eller til og med Kina. Hvordan Trump vil forholde seg til det er mye mer usikkert enn med f.eks. Biden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja personlig har jeg fortsatt mareritt over bildene av folk som fredelig går inne i bygget uten å skade noen, det var omtrent verdens undergang egentlig.

 

Går fredig inn i bygget? Troller du?

US Capitol Secured After Pro-Trump Extremist Mob Breaches Building; Woman  Is Killed | KQED

 

Woman Fatally Shot As Far-Right Insurrectionists Storm Capitol : Capitol  Insurrection Updates : NPR

 

 

Anonymkode: 0da79...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Går fredig inn i bygget? Troller du?

Anonymkode: 0da79...624

https://www.youtube.com/watch?v=ZHN4smAcjR4

Tydelig farlige folk, som virker være ute etter å kapre "regjeringsmakten", en ser tydelig på hvordan de går, uten våpen, at planen deres er å ta over staten med makt....

Men du misset tydeligvis poenget. Mange av de som fikk brutale straffer, var av de der som bare gikk fredelig, ikke de brøt seg inn aggressivt og voldelig som du viser til.

Og egentlig greit nok for min del om en straffer dem hard, men da må det være likt på begge sider. Ikke ett sett regler for noen og ett for andre.... Det er sikkert du også enig i.

Anonymkode: b6ba1...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pressen i Norge er så skjeve i sin dekning. Det er nedlatende å tro at halve befolkninger stemmer på trump om han er så ille som nrk og tv2, samt resten av røkla skal ha det til. Kan vel ikke påstå Obama og Biden har bedret Amerika heller vel?

Anonymkode: aced6...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (13 timer siden):

Det forundrer meg at noen kan bli dømt til 800 mill i erstatning for å hevde at de er uskyldig i en anklage de ikke engang er dømt for. 

Nå er han vel ikke dømt for å hevde han er uskyldig?

Anonymkode: 0da79...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Pressen i Norge er så skjeve i sin dekning. Det er nedlatende å tro at halve befolkninger stemmer på trump om han er så ille som nrk og tv2, samt resten av røkla skal ha det til. 

Anonymkode: aced6...ccc

Nå er det vel ikke kun nrk og tv2 og resten av den norske røkla som hevder dette?

Når mannen selv sier at innvandrere "forgifter vårt lands blod" burde det gå kaldt ned over ryggen på de fleste.

https://www.nbcnews.com/politics/2024-election/trump-says-immigrants-are-poisoning-blood-country-biden-campaign-liken-rcna130141

Anonymkode: 0da79...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå er han vel ikke dømt for å hevde han er uskyldig?

Anonymkode: 0da79...624

I følge cnn er det akkurat det der er.

The verdict was the second time over the past year that a jury has awarded E. Jean Carroll millions of dollars in damages from Trump for his defamatory statements disparaging her and denying her rape allegations.

Se for deg at det hadde skjedd i Norge. 50 mill i erstatning for voldtekt kan jeg forstå, men det er allerede å tøye menneskerettighetene når han ikke er dømt med de beviskravene som gjelder i en straffesak.

800 mill for å protestere etterpå gjør hele greia til en farse. Hvor er rettsikkerheten?

Hvis det ikke var snakk om Trump, men en motstander av Putin tenker jeg alle medier ville kalt det en farse.

Jeg tror ikke dette er planlagt og organisert av demokratene. Jeg tror det delvis er USAs sprø rettsystem, men også et forståelig ønske om å ta Trump. Problemet er at Trump lever og puster av sånne ting. Han tjener på det. Dessuten setter de en standard. Neste gang er rollene kanskje snudd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...