Gå til innhold

Hvorfor enkelt tenner røntgen ikke gjøres oftere for å oppdage indre karies?


duff4

Anbefalte innlegg

I fjor hadde jeg 3 rotfyllinger på grunn av karies tannlegen gikk glipp av eller var umulig å se, så spørsmålet mitt er, bør jeg be min nye tannlege om å gjøre fra alle tenner for å sjekke dem eller røntgenbilder er ikke så effektive for det? Bør jeg gjøre det hver 6. måned? ser ut til at enkelttanndosen er veldig lav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
duff4 skrev (28 minutter siden):

I fjor hadde jeg 3 rotfyllinger på grunn av karies tannlegen gikk glipp av eller var umulig å se, så spørsmålet mitt er, bør jeg be min nye tannlege om å gjøre fra alle tenner for å sjekke dem eller røntgenbilder er ikke så effektive for det? Bør jeg gjøre det hver 6. måned? ser ut til at enkelttanndosen er veldig lav

Tannleger i dag ser karies på røntgen men kvaliteten på tannleger er selvsagt stor. Oppsøk en erfaren og eldre tannlege og du vil oppdage dem hull du har. Det anbefales å gå til tannlege en gang i året dersom du ikke har bakenforliggende årsak til at du trenger oftere :) 

Anonymkode: 26f2d...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/28/2024 at 12:25 PM, duff4 said:

I fjor hadde jeg 3 rotfyllinger på grunn av karies tannlegen gikk glipp av eller var umulig å se, så spørsmålet mitt er, bør jeg be min nye tannlege om å gjøre fra alle tenner for å sjekke dem eller røntgenbilder er ikke så effektive for det? Bør jeg gjøre det hver 6. måned  https://routerlogin.uno/ ? ser ut til at enkelttanndosen er veldig lav

I got this,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...