Gå til innhold

I dag har jeg brukt 900 kroner på spontane kjøp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gjør du det noen ganger? Kan sies at kjøpene kommet til nytte og det var nyttige ting. Så nå skal jeg leve på havregrøt til februar siden jeg totalt har brukt 2000 siden i går. 

Anonymkode: 9932c...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Gjør du det noen ganger?

Nei, ikke på spontane kjøp, i betydning ikke planlagte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

900,- på spontane kjøp? Ja, absolutt. Det har skjedd maaaaange ganger. I løpet av alle årene altså (etter at jeg startet i jobb etter studiene), ikke mange ganger i måneden. 
 

Det er heldigvis noe som et helt innafor ift min økonomi, så lenge det ikke er veldig ofte. Nå skal det sies at spontane for meg ikke er det samme som unyttige. 😊

Anonymkode: 6d7ea...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg gjort. Men mer da jeg var yngre. Både fordi det da var mer "ting" jeg hadde lyst på og fordi jeg nå med alderen har blitt mer bekvem. Det er få ting som jeg synes er verdt at jeg må leve på havregrøt og knekkerbrød resten av måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

900,- på spontane kjøp? Ja, absolutt. Det har skjedd maaaaange ganger. I løpet av alle årene altså (etter at jeg startet i jobb etter studiene), ikke mange ganger i måneden. 
 

Det er heldigvis noe som et helt innafor ift min økonomi, så lenge det ikke er veldig ofte. Nå skal det sies at spontane for meg ikke er det samme som unyttige. 😊

Anonymkode: 6d7ea...dc1

Jeg hadde egentlig ikke råd til det fordi det var egentlig penger til mat. Jeg har satt av penger til regninger så jeg tok fra den bunken. Men jeg tar konsekvensene av valget og lever billig frem til lønn. 

Anonymkode: 9932c...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fra en som er minimalistisk når det kommer til "ting" og når det kommer til penger, er jeg nysgjerrig på hva som fikk deg til det? Pengene skulle gå til mat som du sier, som jeg anser som viktigere enn ting (Se på Maslow behovspyramide)

Hva skjedde før/når du kjøpte dette?

Anonymkode: 26238...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har du ikke oppsparte midler?

Anonymkode: e860d...d7b

Nei

Anonymkode: 9932c...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fra en som er minimalistisk når det kommer til "ting" og når det kommer til penger, er jeg nysgjerrig på hva som fikk deg til det? Pengene skulle gå til mat som du sier, som jeg anser som viktigere enn ting (Se på Maslow behovspyramide)

Hva skjedde før/når du kjøpte dette?

Anonymkode: 26238...272

Jeg var lei meg sånn i forkant. Etterpå fikk jeg en veldig god følelse. Akkurat nå synes jeg ikke mat er så viktig. Jeg klarer meg fint på to knekkebrød Ila en dag. 

Anonymkode: 9932c...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det skjer jo fra tid til annen. Plutselig går man inn på en nettbutikk og ser en genser man har lyst på. 

Går du på aap siden du har så dårlig råd? Det er mye man kan lage som er billig da. 

Anonymkode: ea39d...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var lei meg sånn i forkant. Etterpå fikk jeg en veldig god følelse. Akkurat nå synes jeg ikke mat er så viktig. Jeg klarer meg fint på to knekkebrød Ila en dag. 

Anonymkode: 9932c...d11

Skal du spise to knekkebrød om dagen i hele februar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det skjer jo fra tid til annen. Plutselig går man inn på en nettbutikk og ser en genser man har lyst på. 

Går du på aap siden du har så dårlig råd? Det er mye man kan lage som er billig da. 

Anonymkode: ea39d...fba

Nei jeg sparer 5000-, fast på sparing som er låst. Jeg har mer tilsammen men jeg har kanskje sånn 8.000 til utgifter. Så hadde jeg 2.000 igjen til februar og de brukte jeg i dsg. 

Anonymkode: 9932c...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Ikke nå lenger. Mer da jeg var yngre. Nå gjør jeg bare planlagte dyre og ufornuftige kjøp. Senest i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (8 minutter siden):

Skal du spise to knekkebrød om dagen i hele februar?

Ja jeg har knekkebrød havregryn og melk. Det holder. Men jeg kan krype til korset hvis jeg absolutt må men jeg er ansvarlig og tar konsekvensene tenker jeg

Anonymkode: 9932c...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske at jeg noen sinne har kjøpt noe spontant for det siste jeg hadde av penger og så ikke ha penger til mat en måned etterpå.  Ikke engang i ungdomstida.

Jeg kan handle spontant, men da noe jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke huske at jeg noen sinne har kjøpt noe spontant for det siste jeg hadde av penger og så ikke ha penger til mat en måned etterpå.  Ikke engang i ungdomstida.

Jeg kan handle spontant, men da noe jeg trenger.

Er du kjempe rik? 

Anonymkode: 9932c...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Ikke nå lenger. Mer da jeg var yngre. Nå gjør jeg bare planlagte dyre og ufornuftige kjøp. Senest i går. 

Hva kjøpte du? 

Anonymkode: 9932c...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva kjøpte du? 

Anonymkode: 9932c...d11

En lampe til 4000 kroner . Den var flott da :) Jeg tenker at det jeg handler av interiørting nå, skal vare resten av livet mitt. Det skal være ordentlig. 

Jeg skal ikke handle noe som først havner i boden og til slutt på loppemarked. Derfor ingen impulskjøp lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (8 minutter siden):

En lampe til 4000 kroner . Den var flott da :) Jeg tenker at det jeg handler av interiørting nå, skal vare resten av livet mitt. Det skal være ordentlig. 

Jeg skal ikke handle noe som først havner i boden og til slutt på loppemarked. Derfor ingen impulskjøp lenger. 

Men det var den sikkert verdt. 4000 var ikke dyrt hvis det var design? 

Anonymkode: 9932c...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...