Gå til innhold

Hvordan går det med dere i stormen?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Merker det kommer heavy vindkast her. Bare sånn forbi

Hvordan går dere med dere i det virkelige uværet? Er dere redde? Hva gjør dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Her høyt oppe i fjellheimen hvor jeg befinner meg helt alene for tiden,  har det vært full storm i kveld. Men jeg har nok ved, fyrer i peisen,  tenner stearinlys og storkoser meg mens vinden uler utenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det begynt å blåse nå, det skal gi seg i løpet av formiddagen i morgen. Har tatt inn noe småtteri som sto på trappa, men med tanke på vindretningen skal vi nok berge greit akkurat her. Håper dere andre også er trygge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Her sør er det en del vindkast som tar en del, og det uler i pipa, men i forhold til nordvestlandet og Trøndelag er det jo ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor midt i beltet, men synes ikke jeg merker noe særlig til det. Det var langt verre søndag som var, akkurat rundt huset mitt i hvert fall. 

Anonymkode: 16b13...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (3 minutter siden):

Er det meldt uvær? Ikke fått med meg. Hvor er det? Oslo-området eller?

Nei. Vi merker bare litt

 Verre  ☝️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (7 minutter siden):

Er det meldt uvær? Ikke fått med meg. Hvor er det? Oslo-området eller?

Trøndelag mest

449b1753-adcb-4f74-a2f7-5e9a7a8c588d.png

27 meter/sekund vindkast på det meste her, angivelig har ikke målt selv :) 

Anonymkode: 115ed...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (25 minutter siden):

Her høyt oppe i fjellheimen hvor jeg befinner meg helt alene for tiden,  har det vært full storm i kveld. Men jeg har nok ved, fyrer i peisen,  tenner stearinlys og storkoser meg mens vinden uler utenfor :)

Så modig ville jeg aldri klart å være 🙂 fysøren. Alene oppi fjella! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kashmir skrev (10 minutter siden):

Så modig ville jeg aldri klart å være 🙂 fysøren. Alene oppi fjella! 

Ja, det er ingen på nabohyttene nå, men jeg føler meg ikke alene når jeg har tv'n på og " prater" med dere her. Om dagene jobber jeg og da prater jeg med mange i løpet av arbeidsdagen. Jeg har holdt meg innendørs i dag pga været og da ser jeg ikke helt at det kan skje noe farlig  :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Ja, det er ingen på nabohyttene nå, men jeg føler meg ikke alene,æ når jeg har tv'n på og " prater" med dere her. Om dagene jobber jeg og da prater jeg med mange i løpet av arbeidsdagen. Jeg har holdt meg innendørs i dag pga været og da ser jeg ikke helt at det kan skje noe farlig  :)

Det er sikkert helt trygt.

Håper du ikke i tillegg mister strøm, internet og telefon, som jeg gjorde en gang 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (Akkurat nå):

Det er sikkert helt trygt.

Håper du ikke i tillegg mister strøm, internet og telefon, som jeg gjorde en gang 🤪

Ups, det håper ikke jeg heller. Varte det lenge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (16 minutter siden):

Ja, det er ingen på nabohyttene nå, men jeg føler meg ikke alene når jeg har tv'n på og " prater" med dere her. Om dagene jobber jeg og da prater jeg med mange i løpet av arbeidsdagen. Jeg har holdt meg innendørs i dag pga været og da ser jeg ikke helt at det kan skje noe farlig  :)

Nei... men for meg virker det tøft 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Nei... men for meg virker det tøft 😀

Takk for det. Jeg tenker at den største faren kan være meg selv, så det er mest det jeg tenker på.  Jeg må huske å slukke alle stearinlys, jeg må være forsiktig når jeg et ute og henter ved. Ha fulladet mobil med på tur. Passe på at jeg ikke skader meg, blir liggende ute å fryse ihjel osv. 

Nå skal jeg fylle brusflasker med varmt vann og legge under dyna, slik at det er varmt i senga når jeg skal legge meg 😃

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (5 timer siden):

Takk for det. Jeg tenker at den største faren kan være meg selv, så det er mest det jeg tenker på.  Jeg må huske å slukke alle stearinlys, jeg må være forsiktig når jeg et ute og henter ved. Ha fulladet mobil med på tur. Passe på at jeg ikke skader meg, blir liggende ute å fryse ihjel osv. 

Nå skal jeg fylle brusflasker med varmt vann og legge under dyna, slik at det er varmt i senga når jeg skal legge meg 😃

Skulle ønske jeg hadďe turt å ha det sånn noen dager, for hadde følt meg så bra etterpå. Men jeg har blitt så utrolig dårlig på å gå ut av komfortsonen. Hadde aldri turt å være alene så langt unna folk! Håper det gikk bra i natt. Ser stormen har herjet bra noen steder! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge det regner / blåser har alle som har lyst til det lov å være hjemme i dag. 

Anonymkode: f2341...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Ups, det håper ikke jeg heller. Varte det lenge ?

Det varte vel ca. tre timer. Det ble mørkt, jeg var alene, og satte meg i bilen for å kjøre hjem i uværet. Typisk nok så jeg strømmen komme tilbake i hyttene jeg kjørte forbi etter et par minutter. Da snudde jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...