Gå til innhold

Ville dere ha avlivet hunden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skaffet en hund for tre år siden. Jeg er i utgangspunktet ikke noen hundemenneske men ble etter hvert veldig glad i hunden. Vi har gjort alt etter boken og betalt våre forsikringer osv. Det er en frisk og fin hund men likevel har det vært litt småproblem som vondt i en tann, skadet foten, ørebetennelse osv. For to uker siden ble hunden akutt syk, han hadde spist en kvist som hadde skadet spiserør og magesekk. Det har blitt operasjon og mange besøk hos vetrinær. Regningen øker og øker og øker. Den er langt over det forsikringen dekker og snart over 100 000. Flyttet på huslån, tømt sparekonto, kutte ut ferie osv. Problemet er at det er en ung hund som vil bli frisk med behandling og at man ikke vet på forhånd hva summen blir. Så da har man plutselig rotet seg inn i dette økonomiske problemet. Mange blir bare irritert på oss og forstår ikke hvorfor man ikke bare avliver hunden . Hva hadde dere gjort? 
 

Anonymkode: 2770c...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde selvsagt ikke tatt livet av et friskt dyr som trenger behandling og så blir bra. Jeg finner det hårreisende at folk stiller seg så lettvinne til en slik løsning. 

Anonymkode: e8da0...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Dere har virkelig et godt hjerte som bruker så mye penger på hunden deres. Men hvis det ødelegger økonomien deres helt bør dere vurdere det.

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg hadde selvsagt ikke tatt livet av et friskt dyr som trenger behandling og så blir bra. Jeg finner det hårreisende at folk stiller seg så lettvinne til en slik løsning. 

Anonymkode: e8da0...ab9

Trådstarter har jo nettopp ikke valgt noen lettvint løsning når h*n allerede har brukt store summer på hunden, som på ingen måte er frisk. Det finnes antakelig ikke grenser for hvor mye penger man kan bruke på veterinær, og jeg synes trådstarter har strukket seg vel langt allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde selvsagt ikke tatt livet av et friskt dyr som trenger behandling og så blir bra. Jeg finner det hårreisende at folk stiller seg så lettvinne til en slik løsning. 

Anonymkode: e8da0...ab9

Det virker ikke som ts ser det på som en lettvint løsning.  Høres heller motsatt ut. Uansett, veterinæren skal ha pengene sine og siden ts sikkert ikke har et pengetre, så må de få pengene fra et sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi skaffet en hund for tre år siden. Jeg er i utgangspunktet ikke noen hundemenneske men ble etter hvert veldig glad i hunden. Vi har gjort alt etter boken og betalt våre forsikringer osv. Det er en frisk og fin hund men likevel har det vært litt småproblem som vondt i en tann, skadet foten, ørebetennelse osv. For to uker siden ble hunden akutt syk, han hadde spist en kvist som hadde skadet spiserør og magesekk. Det har blitt operasjon og mange besøk hos vetrinær. Regningen øker og øker og øker. Den er langt over det forsikringen dekker og snart over 100 000. Flyttet på huslån, tømt sparekonto, kutte ut ferie osv. Problemet er at det er en ung hund som vil bli frisk med behandling og at man ikke vet på forhånd hva summen blir. Så da har man plutselig rotet seg inn i dette økonomiske problemet. Mange blir bare irritert på oss og forstår ikke hvorfor man ikke bare avliver hunden . Hva hadde dere gjort? 
 

Anonymkode: 2770c...70f

Opprett en spleis. 

Anonymkode: c5164...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har hund selv, og bruker enormt mye penger på den da jeg har den som hobby, men jeg kommer ikke til til å ruinere meg på dyrlegeregninger om det blir aktuelt. 

En ting er at hunden er ung og blir frisk. En annen ting er hvor mye lidelse hunden må gå gjennom for å bli frisk. Jeg elsker hunden min, og hun skal alltid ha det hun trenger for å ha det bra når hun lever. Hun er med meg overalt, sover i senga og får kvalitetsfor og mosjon i massevis. Men jeg sidestiller hun ikke med verdien til et menneske, og synes mange er helt hysteriske når det gjelder hundene sine nå til dags. Bare for 20 år siden ville de færreste ha brukt så mye penger på operasjoner til dyr, men i dag er man nærmest hjerteløs om man ikke skraper sammen det man har og tigger penger på spleis når man har tømt lommeboka. Jeg tenker det er lov å prøve å bevare litt bakkekontakt. 

Anonymkode: 18ed9...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi skaffet en hund for tre år siden. Jeg er i utgangspunktet ikke noen hundemenneske men ble etter hvert veldig glad i hunden. Vi har gjort alt etter boken og betalt våre forsikringer osv. Det er en frisk og fin hund men likevel har det vært litt småproblem som vondt i en tann, skadet foten, ørebetennelse osv. For to uker siden ble hunden akutt syk, han hadde spist en kvist som hadde skadet spiserør og magesekk. Det har blitt operasjon og mange besøk hos vetrinær. Regningen øker og øker og øker. Den er langt over det forsikringen dekker og snart over 100 000. Flyttet på huslån, tømt sparekonto, kutte ut ferie osv. Problemet er at det er en ung hund som vil bli frisk med behandling og at man ikke vet på forhånd hva summen blir. Så da har man plutselig rotet seg inn i dette økonomiske problemet. Mange blir bare irritert på oss og forstår ikke hvorfor man ikke bare avliver hunden . Hva hadde dere gjort? 
 

Anonymkode: 2770c...70f

De mageproblemene hunden fikk pga kvisten har dere vel allerede betalt for så er det flere operasjoner den trenger nå eller hva mener du? 

At hunder nå trekke tenner eller får betennelser er sånt man bare må regne med at kommer med års mellomrom. 

Jeg tenker selvfølgelig at hunden er et familiemedlem og man betaler det som skal til for at det skal bli frisk dersom det kun er en operasjon som skal til 

Anonymkode: ca748...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å avlive en hund som blir frisk med operasjon hadde jeg ikke hatt hjerte til. 

Lån heller penger av venner eller bare be om avbetaling hos veterinær. 

Siste mulighet ser jeg på som at dere heller gir bort hunden til noen som bryr seg. 

Anonymkode: ca748...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi skaffet en hund for tre år siden. Jeg er i utgangspunktet ikke noen hundemenneske men ble etter hvert veldig glad i hunden. Vi har gjort alt etter boken og betalt våre forsikringer osv. Det er en frisk og fin hund men likevel har det vært litt småproblem som vondt i en tann, skadet foten, ørebetennelse osv. For to uker siden ble hunden akutt syk, han hadde spist en kvist som hadde skadet spiserør og magesekk. Det har blitt operasjon og mange besøk hos vetrinær. Regningen øker og øker og øker. Den er langt over det forsikringen dekker og snart over 100 000. Flyttet på huslån, tømt sparekonto, kutte ut ferie osv. Problemet er at det er en ung hund som vil bli frisk med behandling og at man ikke vet på forhånd hva summen blir. Så da har man plutselig rotet seg inn i dette økonomiske problemet. Mange blir bare irritert på oss og forstår ikke hvorfor man ikke bare avliver hunden . Hva hadde dere gjort? 
 

Anonymkode: 2770c...70f

Hvis økonomien blir ordentlig presset av dette, og det fortsatt er uklart hvor mye det vil koste før hunden blir frisk, så synes jeg ingen kan kritisere dere om dere velger avlivning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Å avlive en hund som blir frisk med operasjon hadde jeg ikke hatt hjerte til. 

Lån heller penger av venner eller bare be om avbetaling hos veterinær. 

Siste mulighet ser jeg på som at dere heller gir bort hunden til noen som bryr seg. 

Anonymkode: ca748...eaf

Den siste setningen synes jeg ikke var noe særlig.  Ts har vist at hun virkelig bryr seg om hunden. Ikke riktig at en skal selge gård og grunn i en slik situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi skaffet en hund for tre år siden. Jeg er i utgangspunktet ikke noen hundemenneske men ble etter hvert veldig glad i hunden. Vi har gjort alt etter boken og betalt våre forsikringer osv. Det er en frisk og fin hund men likevel har det vært litt småproblem som vondt i en tann, skadet foten, ørebetennelse osv. For to uker siden ble hunden akutt syk, han hadde spist en kvist som hadde skadet spiserør og magesekk. Det har blitt operasjon og mange besøk hos vetrinær. Regningen øker og øker og øker. Den er langt over det forsikringen dekker og snart over 100 000. Flyttet på huslån, tømt sparekonto, kutte ut ferie osv. Problemet er at det er en ung hund som vil bli frisk med behandling og at man ikke vet på forhånd hva summen blir. Så da har man plutselig rotet seg inn i dette økonomiske problemet. Mange blir bare irritert på oss og forstår ikke hvorfor man ikke bare avliver hunden . Hva hadde dere gjort? 
 

Anonymkode: 2770c...70f

Agria har forsikring som dekker opp til 90.000. Er det mulighet å tegne forsikring der?

Anonymkode: b22c8...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (42 minutter siden):

Den siste setningen synes jeg ikke var noe særlig.  Ts har vist at hun virkelig bryr seg om hunden. Ikke riktig at en skal selge gård og grunn i en slik situasjon. 

Enig. 

Anonymkode: b22c8...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Agria har forsikring som dekker opp til 90.000. Er det mulighet å tegne forsikring der?

Anonymkode: b22c8...e87

Man kan aldri få forsikringsdekning for skader oppstått før forsikringsavtaler er inngått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (7 minutter siden):

Man kan aldri få forsikringsdekning for skader oppstått før forsikringsavtaler er inngått.

Jeg tenker nye skader fra nå. 

Anonymkode: b22c8...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (På 2.2.2024 den 9.23):

Jeg ville avlivet den. 

Få veterinærer vil avlive friske dyr, spesielt med tanke på alderen til dyret. 

Anonymkode: c5164...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 10.48):

Jeg tenker nye skader fra nå. 

Anonymkode: b22c8...e87

Har du ikke forsikring? 

Anonymkode: c5164...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...