Gå til innhold

Anoreksi - er det lov å snakke om her?


Pegaso98

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja så lenge du ikke beskriver metoder eller ting som gir ideer til andre eller er skadelige så er det vel ikke noe problem. 

Anonymkode: dbabb...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja så lenge du ikke beskriver metoder eller ting som gir ideer til andre eller er skadelige så er det vel ikke noe problem. 

Anonymkode: dbabb...cae

Ja oki, mest kjent med kg og der er det ikke lov å snakke om spiseforstyrrelser 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (10 timer siden):

?

Hva lurer du på?

Anonymkode: 8e6ac...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva lurer du på?

Anonymkode: 8e6ac...8af

Om det er tillatt å snakke om spiseforstyrrelser her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (1 minutt siden):

Om det er tillatt å snakke om spiseforstyrrelser her?

det er det! :)  (men ikke innlegg ala "hjelp meg miste 30 kilo" osv, om du skjønner. innlegg som romantiserer anoreksiaen) 

Anonymkode: 74ac4...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva lurer du på?

Anonymkode: 8e6ac...8af

leser du ikke overskriften, det står da tydelig der hva hun/han lurer på

Anonymkode: 74ac4...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

leser du ikke overskriften, det står da tydelig der hva hun/han lurer på

Anonymkode: 74ac4...261

I alle dager. Jo jeg lurte på det var noe jeg kunne bidra- derfor spørsmålet. 

Anonymkode: 8e6ac...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (29 minutter siden):

Om det er tillatt å snakke om spiseforstyrrelser her?

Ja. Sliter du med det? 

Anonymkode: 8e6ac...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (20 timer siden):

Ja oki, mest kjent med kg og der er det ikke lov å snakke om spiseforstyrrelser 

På kvinneguiden er ingenting lov. Det eneste som er lov der er å være snerpete og ekkel i trådene. Nedlatende og latterliggjør folk. Derfor er jeg ikke på det forumet 

Anonymkode: 5207e...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 18.19):

Ja. Sliter du med det? 

Anonymkode: 8e6ac...8af

Jeg har ikke fått diagnosen, men skal henvises til utredning for spiseforstyrrelse/anoreksi. Har gått ned 14 kg på ca 14 uker, og er 1,7kg unna å være undervektig. Spiser få kalorier i døgnet, er mye svimmel og forstoppet, og har fått uregelmessig menstruasjon…

Hadde vært fint å få snakket med noen i samme situasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke fått diagnosen, men skal henvises til utredning for spiseforstyrrelse/anoreksi. Har gått ned 14 kg på ca 14 uker, og er 1,7kg unna å være undervektig. Spiser få kalorier i døgnet, er mye svimmel og forstoppet, og har fått uregelmessig menstruasjon…

Hadde vært fint å få snakket med noen i samme situasjon 

Huff. Svimmelhet fortstoppelse og uregelmessig menstruasjon kommer av sykdommen din. Det var noe vanskelig å svare på dette fordi det begynner å bli veldig alvorlig for deg. Det er ikke et liv å leve med anoreksi, sykdommen spiser deg opp innvendig. Jeg håper du hører på de som skal hjelpe deg og innser at de vet bedre enn deg. Livet er så mye mer verdt enn det du holder på nå. Den ødelegger på absolutt alle måter for deg selv du på dette stadiet kanskje synes det er vanskelig å innse. Masse lykke til. 

Anonymkode: 8e6ac...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Huff. Svimmelhet fortstoppelse og uregelmessig menstruasjon kommer av sykdommen din. Det var noe vanskelig å svare på dette fordi det begynner å bli veldig alvorlig for deg. Det er ikke et liv å leve med anoreksi, sykdommen spiser deg opp innvendig. Jeg håper du hører på de som skal hjelpe deg og innser at de vet bedre enn deg. Livet er så mye mer verdt enn det du holder på nå. Den ødelegger på absolutt alle måter for deg selv du på dette stadiet kanskje synes det er vanskelig å innse. Masse lykke til. 

Anonymkode: 8e6ac...8af

Ja, det gikk fra 0-100 nesten over natta. Har alvorlig traumehistorikk, med angst og tilløp til OCD. Har fra før alvorlig kroppsforstyrrelse, og nå, pang anoreksi. Føler meg helt fanget og klarer ikke å komme ut av det på egen hånd. Jeg har spist ca 700 kalorier daglig siden begynnelsen av november. Og er nå i underkant av 2kg unna undervekt og føler meg fremdeles som en flodhest. Hvis jeg ikke får snudd dette nå, så er jeg tvangsinnlagt innen sommeren😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (18 timer siden):

Jeg har ikke fått diagnosen, men skal henvises til utredning for spiseforstyrrelse/anoreksi. Har gått ned 14 kg på ca 14 uker, og er 1,7kg unna å være undervektig. Spiser få kalorier i døgnet, er mye svimmel og forstoppet, og har fått uregelmessig menstruasjon…

Hadde vært fint å få snakket med noen i samme situasjon 

Jeg har en bmi på 15,7 og spiser potetgull nåå😁😁😁

Anonymkode: 75470...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (1 time siden):

Ja, det gikk fra 0-100 nesten over natta. Har alvorlig traumehistorikk, med angst og tilløp til OCD. Har fra før alvorlig kroppsforstyrrelse, og nå, pang anoreksi. Føler meg helt fanget og klarer ikke å komme ut av det på egen hånd. Jeg har spist ca 700 kalorier daglig siden begynnelsen av november. Og er nå i underkant av 2kg unna undervekt og føler meg fremdeles som en flodhest. Hvis jeg ikke får snudd dette nå, så er jeg tvangsinnlagt innen sommeren😔

Ja dessverre det kan skje. Vil du det? Blir du tvangsinnlagt mister du all myndighet over maten. Det kan jeg love deg at er ingenting å trakte etter. Har du en god fastlege? 

Anonymkode: 8e6ac...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja dessverre det kan skje. Vil du det? Blir du tvangsinnlagt mister du all myndighet over maten. Det kan jeg love deg at er ingenting å trakte etter. Har du en god fastlege? 

Anonymkode: 8e6ac...8af

Nei. Ønsker jo selvfølgelig ikke tvangsinnleggelse, hva er det for et spørsmål?😅

Nei, står på venteliste til en ny og bruker private tjenester i mellomtiden. Privatlegen skal henvise meg nå i nærmeste fremtid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (2 minutter siden):

Nei. Ønsker jo selvfølgelig ikke tvangsinnleggelse, hva er det for et spørsmål?😅

Nei, står på venteliste til en ny og bruker private tjenester i mellomtiden. Privatlegen skal henvise meg nå i nærmeste fremtid

Det var et omsorgsfullt direkte spørsmål for det kan bli virkeligheten din hvis du fortsetter i samme spor som du gjør nå. Det virker ikke som du ikke forstår at 700 kcal er ekstremt lite siden du sier det. Det er jo ikke rart mensen mulig snart forsvinner. Forsvinner den kan den bli permanent borte. Visste du det? 

Anonymkode: 8e6ac...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var et omsorgsfullt direkte spørsmål for det kan bli virkeligheten din hvis du fortsetter i samme spor som du gjør nå. Det virker ikke som du ikke forstår at 700 kcal er ekstremt lite siden du sier det. Det er jo ikke rart mensen mulig snart forsvinner. Forsvinner den kan den bli permanent borte. Visste du det? 

Anonymkode: 8e6ac...8af

Menstruasjon kan ikke bli permanent borte pga anoreksi og undervekt. Kommer man opp i normal vekt og er stabil over tid kommer syklus tilbake. Viktig å ikke spre feilinformasjon 

Anonymkode: cbf91...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Menstruasjon kan ikke bli permanent borte pga anoreksi og undervekt. Kommer man opp i normal vekt og er stabil over tid kommer syklus tilbake. Viktig å ikke spre feilinformasjon 

Anonymkode: cbf91...f27

Den KAN bli det. Det betyr ikke at den GJØR det. Tror du skal lese litt mer om sykdommen før du kritiserer meg! 

Anonymkode: 8e6ac...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Den KAN bli det. Det betyr ikke at den GJØR det. Tror du skal lese litt mer om sykdommen før du kritiserer meg! 

Anonymkode: 8e6ac...8af

Kritiserer deg  ikke. Kommenterer kommentaren din. Jeg har hatt anoreksi i ti år og trenger ikke lese så mye mer om sykdommen. Menstruasjon har jeg snakket med mange leger om. Den blir Birte ved undervekt og kommer tilbake ved normal vekt. Om du aldri oppnår normal vekt kommer den selvsagt ikke tilbake. Men uriktig å fremstille det som ar mensen kan forsvinne og aldri returnere selv om man når vanlig vekt. 

Anonymkode: cbf91...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...