Gå til innhold

Hvordan reagerer du på masing?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Det kommer helt an på hva du har gjort og ut fra dine holdninger og oppførsel her inne så hadde du ikke fått gjennomslag for masingen din, enkelt og greit. Jeg hadde nok innsett at jeg hadde skjemt deg bort alt for mye og at jeg skulle satt ned foten for mange år siden. 

Men hvordan kan jeg bli bedre her inne da? Jeg vil ikke være uvenn med deg faktisk. Hvordan kan jeg bli bedre? Hva kan jeg gjøre sånn at du ser at prøver å endre meg? Jeg er mottakelig for endring. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tolket HI som at det er barn som maser. Man har sagt nei, og barnet fortsetter å mase. 
Av og til har man lett for å si nei, uten å tenke på mulighetene for å si ja. 
Jeg selv kan si nei til barna, og ved mye mas så kan jeg gi meg, da jeg ikke alltid orker å stå i det. 
Men det kommer jo an på hva det er. 
Om barna maser om å dra i trampolineparken, jeg har sagt nei. Nei fordi jeg selv ikke orker å sitte der i flere timer å høre på støy.. men når jeg tenker meg om så kan jeg bli med, kan lese ei bok eller få med ei venninne og hennes barn. Da kan jeg ombestemme meg å si ja. 
 

Anonymkode: 5a05c...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hvordan kan jeg bli bedre her inne da? Jeg vil ikke være uvenn med deg faktisk. Hvordan kan jeg bli bedre? Hva kan jeg gjøre sånn at du ser at prøver å endre meg? Jeg er mottakelig for endring. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Du har hatt så mange runder her inne med de samme tullete innleggene om og om og om igjen at jeg ikke skjønner hvorfor admin lar deg holde på. Jeg er for gammel til at jeg gidder prøve å forandre deg, du er ikke spesielt mottagelig uansett. Vi var vel alle på sett og vis "verdensmestre" da vi var i tenårene, men du tar det til et helt nytt nivå gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Du har hatt så mange runder her inne med de samme tullete innleggene om og om og om igjen at jeg ikke skjønner hvorfor admin lar deg holde på. Jeg er for gammel til at jeg gidder prøve å forandre deg, du er ikke spesielt mottagelig uansett. Vi var vel alle på sett og vis "verdensmestre" da vi var i tenårene, men du tar det til et helt nytt nivå gitt.

Ok men denne tråden er ikke tull. Jeg føler jeg prøve å møte deg nå, jeg lytter til det du skriver og jeg vet ikke hvordan jeg kan være når jeg ikke kan være meg selv. Jo, jeg vil ikke være ufin eller bli oppfattet som det. Hvis du oppfatter meg sånn vil jeg si unnskyld. Jeg spør sikkert om mye du synes er dumt, jeg trodde man kunne gjøre det, på forum. Unnskyld. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ok men denne tråden er ikke tull. Jeg føler jeg prøve å møte deg nå, jeg lytter til det du skriver og jeg vet ikke hvordan jeg kan være når jeg ikke kan være meg selv. Jo, jeg vil ikke være ufin eller bli oppfattet som det. Hvis du oppfatter meg sånn vil jeg si unnskyld. Jeg spør sikkert om mye du synes er dumt, jeg trodde man kunne gjøre det, på forum. Unnskyld. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Det er bare det at jeg ikke tror på at du skjønner hvordan du må oppføre deg overfor dine egne foreldre for at dere skal få et godt forhold. Det hjelper ikke å oppføre seg fint i dag for å få tilgivelse for noe eller tillatelse til noe, for så å gå tilbake til sin vanlige, uakseptable oppførsel i morgen. Det virker som om din verden dreier seg utelukkende rundt deg selv - meg, meg, meg! - og at du mener at alle skal stå på pinne for deg, gi deg det du vil ha NÅ og at du ikke skal yte noe som helst tilbake.

Hva har du gjort den siste uka for dine foreldre f.eks.? Helt uoppfordret og uten baktanker, men bare fordi du ville gjøre noe hyggelig for dem uten å forvente noe tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (34 minutter siden):

Det er bare det at jeg ikke tror på at du skjønner hvordan du må oppføre deg overfor dine egne foreldre for at dere skal få et godt forhold. Det hjelper ikke å oppføre seg fint i dag for å få tilgivelse for noe eller tillatelse til noe, for så å gå tilbake til sin vanlige, uakseptable oppførsel i morgen. Det virker som om din verden dreier seg utelukkende rundt deg selv - meg, meg, meg! - og at du mener at alle skal stå på pinne for deg, gi deg det du vil ha NÅ og at du ikke skal yte noe som helst tilbake.

Hva har du gjort den siste uka for dine foreldre f.eks.? Helt uoppfordret og uten baktanker, men bare fordi du ville gjøre noe hyggelig for dem uten å forvente noe tilbake?

Nå har jeg prøvd å tenke grundig og lenge. Jeg føler selv jeg er i utvikling til det positive, før kunne jeg bli enormt sint, si masse stygt, og ikke reparere etterpå. Nå jobber jeg intenst med meg selv, og prøver og bli bedre. Ikke si stygge ting når jeg blir frustrert. Uansett om utfallet ikke faller mot min retning, sånn som nå. Denne uka har jeg vært behjelpelig på måter som inne har vært forventet, eller blitt etterspurt. Jeg har faktisk bare fordi jeg ville vasket et helt hus, for å gå glede en i familien, som jeg ikke bor i. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody

Så hun spør altså om tips til hvordan hun kan manipulere foreldre til å gi henne 10k og å låne ut hytta? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Så hun spør altså om tips til hvordan hun kan manipulere foreldre til å gi henne 10k og å låne ut hytta? 🤔

Hvorfor skriver du dette? Prøver du å fyre meg nå??? Jeg har sagt det ikke gjelder penger, så har jeg ikke sagt noe om hytta. Hvorfor gjør du dette? 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor skriver du dette? Prøver du å fyre meg nå??? Jeg har sagt det ikke gjelder penger, så har jeg ikke sagt noe om hytta. Hvorfor gjør du dette? 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Jeg sier bare sannheten. Det er derfor du ble sint nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (6 minutter siden):

Jeg sier bare sannheten. Det er derfor du ble sint nå.

Nei det er jeg faktisk ikke men jeg synes det er dårlig gjort av deg og fyre meg opp ved å si det og lage dårlig stemning når jeg prøver å si at jeg jobber med meg selv. Du kan faktisk ikke vite saken når jeg ikke har sagt det, du er jo ikke synsk?! 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei det er jeg faktisk ikke men jeg synes det er dårlig gjort av deg og fyre meg opp ved å si det og lage dårlig stemning når jeg prøver å si at jeg jobber med meg selv. Du kan faktisk ikke vite saken når jeg ikke har sagt det, du er jo ikke synsk?! 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Ok. Så hvorfor lager du en tråd hvor du spør hvor mye det hjelper å mase på noen? Hvem og hvorfor vil du mase på noen i denne sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Ok. Så hvorfor lager du en tråd hvor du spør hvor mye det hjelper å mase på noen? Hvem og hvorfor vil du mase på noen i denne sammenheng?

Hvorfor må jeg si alt? Kan jeg ikke få lov og spørre generelt liksom?  Fordi jeg lurte på hvordan jeg kan vise at jeg ønsker og få det til uten tull, og at det går fint. Hvordan vi sammen kan møtes på midten sånn at det føles bra for alle sammen. Og ja jeg vil gjerne reise på hytta alene uten at jeg har sagt det gjelder det, det vet du jo. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (9 minutter siden):

Ok. Så hvorfor lager du en tråd hvor du spør hvor mye det hjelper å mase på noen? Hvem og hvorfor vil du mase på noen i denne sammenheng?

Jeg vil ha et privatliv det er og noe jeg ikke vil at det det gjelder skal ha noe å si på, og det er også grunnen til at jeg ikke får det jeg ønsker per nå, fordi de krever og vite hvem jeg skal det med.  Det tenker jeg de ikke har noe med. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ha et privatliv det er og noe jeg ikke vil at det det gjelder skal ha noe å si på, og det er også grunnen til at jeg ikke får det jeg ønsker per nå, fordi de krever og vite hvem jeg skal det med.  Det tenker jeg de ikke har noe med. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Jeg synes det er fair at de vil vite hvem som skal være med på hytta de selv eier. Spesielt hvis det har vært "tap av tillit" som du sier, tidligere.

Hvis du vil ha privatliv så får du invitere vedkommende til din egen leilighet i stedet. Da trenger du ikke si noe til din familie om hvem som besøker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (34 minutter siden):

Jeg synes det er fair at de vil vite hvem som skal være med på hytta de selv eier. Spesielt hvis det har vært "tap av tillit" som du sier, tidligere.

Hvis du vil ha privatliv så får du invitere vedkommende til din egen leilighet i stedet. Da trenger du ikke si noe til din familie om hvem som besøker deg.

Ja det er problemet. Det er lenge siden.. Mener du ikke at det er på tide at dette ikke trengs og opplyses om når det er bare meg de gjør det med? 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (3 timer siden):

Det er bare det at jeg ikke tror på at du skjønner hvordan du må oppføre deg overfor dine egne foreldre for at dere skal få et godt forhold. Det hjelper ikke å oppføre seg fint i dag for å få tilgivelse for noe eller tillatelse til noe, for så å gå tilbake til sin vanlige, uakseptable oppførsel i morgen. Det virker som om din verden dreier seg utelukkende rundt deg selv - meg, meg, meg! - og at du mener at alle skal stå på pinne for deg, gi deg det du vil ha NÅ og at du ikke skal yte noe som helst tilbake.

Hva har du gjort den siste uka for dine foreldre f.eks.? Helt uoppfordret og uten baktanker, men bare fordi du ville gjøre noe hyggelig for dem uten å forvente noe tilbake?

Er det virkelig sånn inntrykk du har av meg? Sånn skikkelig egoistisk. Du fikk meg til å tenke litt. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja det er problemet. Det er lenge siden.. Mener du ikke at det er på tide at dette ikke trengs og opplyses om når det er bare meg de gjør det med? 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Jeg synes det er forståelig at din familie vil vite dette utfra deres historie. Da virker det jo bare enda mer mistenkelig at du ikke vil si til dem hvem du vil ha med deg på hytta. Det hadde gjort meg enda mer skeptisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen voksne  maser på meg ( lengre ) og det er en god grunn til det 😅

Men barn og ungdom da... de prøver seg , og får iblant viljen sin. 

Jeg har veldig vanskelig for å stå mot store barneøyne og litt desperate ungdommer som ser meg i øynene og bønnfaller sånn " pliiise a" 

Der er jeg svak. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Er det virkelig sånn inntrykk du har av meg? Sånn skikkelig egoistisk. Du fikk meg til å tenke litt. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...