Gå til innhold

Hvordan reagerer du på masing?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lillemus skrev (57 minutter siden):

Ja. 

Det var veldig signifikant sagt for det ønsker jeg ikke være, med noen eller for noen. Jeg håper du tok i mot unnskyldningen i sted. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Jeg synes det er forståelig at din familie vil vite dette utfra deres historie. Da virker det jo bare enda mer mistenkelig at du ikke vil si til dem hvem du vil ha med deg på hytta. Det hadde gjort meg enda mer skeptisk. 

Kanskje, men det er ikke sånn det er. Jeg vil bare ikke fortelle alt fordi jeg har behov for å føle at jeg lever livet mitt. Jeg er jo voksen, og da må har jeg ikke plikt til å fortelle alt. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje, men det er ikke sånn det er. Jeg vil bare ikke fortelle alt fordi jeg har behov for å føle at jeg lever livet mitt. Jeg er jo voksen, og da må har jeg ikke plikt til å fortelle alt. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Og da blir konsekvensen at din familie fortsetter å være skeptisk og nekte deg å låne hytta. Så er det opp til deg å velge hva som er viktigst for deg - ikke si det til foreldrene dine og da heller ikke få låne hytta, eller si det for at de da kanskje etterhvert kan få tillit til deg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Og da blir konsekvensen at din familie fortsetter å være skeptisk og nekte deg å låne hytta. Så er det opp til deg å velge hva som er viktigst for deg - ikke si det til foreldrene dine og da heller ikke få låne hytta, eller si det for at de da kanskje etterhvert kan få tillit til deg igjen.

Det har jeg ikke tenkt å si, av prinsipp fordi de har ikke gjort sånn med de andre. Kun meg de er så strenge med.

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det har jeg ikke tenkt å si, av prinsipp fordi de har ikke gjort sånn med de andre. Kun meg de er så strenge med.

Anonymkode: 77f3d...1e7

Da har du tatt ditt valg og får ta konsekvensene av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (16 timer siden):

Da har du tatt ditt valg og får ta konsekvensene av det. 

Det gjør jeg. Men jeg synes selv ikke det er fair, kanskje du skjønner noe jeg ikke jeg skjønner. Jeg burde fått lov å låne når jeg skal oppføre meg ordentlig som jeg har lovet dem. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det gjør jeg. Men jeg synes selv ikke det er fair, kanskje du skjønner noe jeg ikke jeg skjønner. Jeg burde fått lov å låne når jeg skal oppføre meg ordentlig som jeg har lovet dem. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Det er mye du ikke synes er rettferdig. Det hjelper så lite for det er en holdning som bare går utover deg selv og som ikke endrer noe på fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Det er mye du ikke synes er rettferdig. Det hjelper så lite for det er en holdning som bare går utover deg selv og som ikke endrer noe på fakta.

Ser du ikke den lille forandringen jeg har gjort? Jeg prøver faktisk å forstå, men jeg kan ærlig talt ikke bli bestemt over eller tvinges til å dele alt. Jeg har valgt å spille med åpne kort. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ser du ikke den lille forandringen jeg har gjort? Jeg prøver faktisk å forstå, men jeg kan ærlig talt ikke bli bestemt over eller tvinges til å dele alt. Jeg har valgt å spille med åpne kort. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Du har jo nettopp valgt å ikke spille med åpne kort når du ikke vil si hvem du vil ha med deg.

Du lager en prinsippsak ut av noe som bare går utover deg selv. Begynn å ta ansvar for egne valg i stedet for å leke martyr over at alt er så "urettferdig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (10 minutter siden):

Du har jo nettopp valgt å ikke spille med åpne kort når du ikke vil si hvem du vil ha med deg.

Du lager en prinsippsak ut av noe som bare går utover deg selv. Begynn å ta ansvar for egne valg i stedet for å leke martyr over at alt er så "urettferdig".

Det er fordi det er barnslig. Synes jeg burde fått tilliten sånn at jeg kunne vist de at det gikk fint. Tar ansvar og går i tenkeboksen. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er fordi det er barnslig. Synes jeg burde fått tilliten sånn at jeg kunne vist de at det gikk fint. Tar ansvar og går i tenkeboksen. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Tillit må gjenvinnes. En måte å gjøre det på er å, som du sier, spille med åpne kort. Dvs være ærlig om hvem du vil ha med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (47 minutter siden):

Tillit må gjenvinnes. En måte å gjøre det på er å, som du sier, spille med åpne kort. Dvs være ærlig om hvem du vil ha med deg.

Jeg vil ha med meg en de ikke kjenner, og det tror jeg ikke de liker. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg vil ha med meg en de ikke kjenner, og det tror jeg ikke de liker. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lei dere en hytte et sted da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Lei dere en hytte et sted da.

Har ikke råd. Dessuten er jo det dumt når vi har en hytte. Når ting er nytt er ikke akkurat foreldre de første du vil snakke med om det. Det skjønner vel de fleste. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg vil ha med meg en de ikke kjenner, og det tror jeg ikke de liker. 

Anonymkode: 77f3d...1e7

Da må du nesten slå fra deg å reise på hytta og legge en annen plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...