Gå til innhold

Intervju med Vladimir Putin av Tucker Carlson


Everybody

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som fikk med seg hele? 

Jeg skulle se på hele, men falt av da Putin la ut historisk info i en liten evighet.  ( Taktisk smart tror jeg ) Før det syns jeg det ble pinlig at Tucker lo sånn av spørsmål fra Putin om det var talkshow eller intervju. Var redd hele intervjuet ville bli  pinlig pute-tv.  Så tålmodigheten min tok veldig  fort slutt egentlig. Jeg har derfor lest kun fra norsk presse så langt. Inntrykket basert på det er at Putin er som politikere flest -veldig flink til å ikke svare på spørsmål. Spesielt morsomt når han istedenfor å svare om den sprengte gassrørledningen i Østersjøen,    liksom lanserer en teori om at CIA står bak. Regner med at det underbygger konspirasjonsteorier. Blir fascinert av sånn  åpenbar manipulativ taktikk. 

Har andre meninger om intervjuet ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg orker ikke se den omstendelige historieomskrivningen til Putin. Tror vi kan anta at Tucker før intervjuet fikk en solid liste med spørsmål han ikke kunne stille. Jeg er enig med de som sier at dette kan sammenlignes med å være talerør for Hitler under andre verdenskrig. Det sier noe om hvor langt ute på det ekstreme høyre Tucker er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er interessant å høre hva Putin sier, og hvordan han med egne ord forklarer krigen. Jeg vil aldri støtte Putin uansett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker Tucker er Putins nyttige idiot, og det er liten tvil om at Putin er skremmende smart- bokstavelig talt. Eller, han fremstår gjerne sånn også, når den som intervjuer er Tucker. 

Det går nok hjem hos mamge som konspirerer. 

Jeg syns alt bare er fascinerende, men siden verden er på vei mot Ragnarok, så mister alt det meste av underhildningsverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser den nå. Putin sier, bla.a

1. nato/vesten ekspansjon til ukraina ikke var noe de hadde gått med på

2. det er mange nazister i ukraina de må fjerne, nazis are bad.

Kashmir skrev (3 timer siden):

Spesielt morsomt når han istedenfor å svare om den sprengte gassrørledningen i Østersjøen,    liksom lanserer en teori om at CIA står bak.

Hvem tror du står bak da?

Siden en "gal" amerikaner i USA lekket at et NATO land hadde advart USA om at en Ukrainsk gruppe hadde planer om å sprenge rørledningen, 3 måneder før den sprengtes, er jo det noe mistenkelig. ..

Ja, kanskje russerne har spioner innen disse vestlige landene, og grep muligheten siden ukraina da ville blitt mistenkt, eller USA grep muligheten siden de da hovedsakelig kunne skylde på russerne, men hvis det ikke gikk kunne de lekke at Ukrainerne hadde planer om dette og dermed insinuere at det var dem, med "lekasje"

Jeg vil anslå at det er minst 99% sannsynlighet for at Ukraina/USA står bak, men umulig å vite sikkert. 

Anonymkode: ce764...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ser den nå. Putin sier, bla.a

1. nato/vesten ekspansjon til ukraina ikke var noe de hadde gått med på

2. det er mange nazister i ukraina de må fjerne, nazis are bad.

Hvem tror du står bak da?

Siden en "gal" amerikaner i USA lekket at et NATO land hadde advart USA om at en Ukrainsk gruppe hadde planer om å sprenge rørledningen, 3 måneder før den sprengtes, er jo det noe mistenkelig. ..

Ja, kanskje russerne har spioner innen disse vestlige landene, og grep muligheten siden ukraina da ville blitt mistenkt, eller USA grep muligheten siden de da hovedsakelig kunne skylde på russerne, men hvis det ikke gikk kunne de lekke at Ukrainerne hadde planer om dette og dermed insinuere at det var dem, med "lekasje"

Jeg vil anslå at det er minst 99% sannsynlighet for at Ukraina/USA står bak, men umulig å vite sikkert. 

Anonymkode: ce764...ca4

Siden Putin ikke svarte på spørsmålet, men isteden kom med et merkelg "humoristisk" (?) soørsmål til Tucker om han sto bak, for så og  bruke mange ord på å lansere en teori om at CIA kunne stå bak... for ikke bare holdt det med et ønske-  man måtte også ha mulighet og bla bla... så faller det meg latterlig lett å tro at nettopp Russland står bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (5 minutter siden):

Hvorfor kan egentlig ikke Putin snakke engelsk?

Han nedlater seg ikke til det. Hvorfor skulle han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Han må til og med ha mikrofon i øret for å få oversatt hva Tucker sier. Er han virkelig SÅ dårlig i Engelsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (5 minutter siden):

Han må til og med ha mikrofon i øret for å få oversatt hva Tucker sier. Er han virkelig SÅ dårlig i Engelsk?

Du syns ikke at det er i overkant naivt å tro at Putin ikke kan engelsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Du syns ikke at det er i overkant naivt å tro at Putin ikke kan engelsk?

Han kan nok engelsk ja. Men vil bare ikke snakke det fordi han elsker Russland og hater vesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (2 minutter siden):

Han kan nok engelsk ja. Men vil bare ikke snakke det fordi han elsker Russland og hater vesten?

Han er statsleder i verdens største land, med god margin. Det er en stormakt. Han ser ingen grunn til å snakke engelsk, og ikke trenger han det heller. Jeg vet ikke om han hater Vesten?  Det er vel mer følelse av trussel, muligens iblandet noe forakt og manglende respekt for kulturen. Sånt går jo ofte begge veier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (45 minutter siden):

Hvorfor kan egentlig ikke Putin snakke engelsk?

Han kan sikkert snakke noe engelsk. Han er nok bare mer komfortabel med å snakke russisk, og hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (4 minutter siden):

Han kan sikkert snakke noe engelsk. Han er nok bare mer komfortabel med å snakke russisk, og hvorfor ikke?

Hvem tror du sprengte gassrørene?

Anonymkode: ce764...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvem tror du sprengte gassrørene?

Anonymkode: ce764...ca4

Jeg aner ikke.

Jeg utelukker verken Ukraina eller Russland.

Jeg har litt vanskelig for å tro at USA anno 2022 ville gått så langt. Det rammet Tyskland, tross alt.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk absolutt inntrykk av at Tucker ble en nyttig idiot ja. Ga opp når han ikke greide å stille noe kritisk spørsmål til Putins utsagn om at Ukraina er en falsk stat, eller noe i den duren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (18 timer siden):

Hvorfor kan egentlig ikke Putin snakke engelsk?

Det er ikke så uvanlig at han ikke kan det. Var selv på ferie i Praha for noen år tilbake og skulle innom shoppingsenteret. Selv unge mennesker i landet kunne ikke engelsk. De få jeg møtte som kunne hjelpe var gjerne folk som hadde bodd i utlandet selv, eller hadde egeninteresser for det. Alle filmer på kino ble dubbet til tjekkisk. Samme med bøker og slik, fant liksom en bitteliten, ensom hylle med engelske bøker i en bokbutikk i det største senteret i Praha.

Pratet med ei som jobbet med turister og hun sa at de som var på hennes alder 40+ lærte russisk på skolen istedenfor engelsk, men selv om den nye generasjonen lærte engelsk så brukte de det nesten aldri fordi alt er oversatt til tjekkisk. Så hun anbefalte rett og slett google translate.

Anonymkode: c9047...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke så uvanlig at han ikke kan det. Var selv på ferie i Praha for noen år tilbake og skulle innom shoppingsenteret. Selv unge mennesker i landet kunne ikke engelsk. De få jeg møtte som kunne hjelpe var gjerne folk som hadde bodd i utlandet selv, eller hadde egeninteresser for det. Alle filmer på kino ble dubbet til tjekkisk. Samme med bøker og slik, fant liksom en bitteliten, ensom hylle med engelske bøker i en bokbutikk i det største senteret i Praha.

Pratet med ei som jobbet med turister og hun sa at de som var på hennes alder 40+ lærte russisk på skolen istedenfor engelsk, men selv om den nye generasjonen lærte engelsk så brukte de det nesten aldri fordi alt er oversatt til tjekkisk. Så hun anbefalte rett og slett google translate.

Anonymkode: c9047...7c3

Jeg kjenner igjen at i alle fall godt voksne russere snakker dårlig engelsk. Av en eller annen merkelig grunn snakker de heller tysk.

Når det gjelder Putin så har han en bakgrunn innen etterretning. I følge Google er han ganske god i engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...