Gå til innhold

Intervju med Vladimir Putin av Tucker Carlson


Everybody

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke så uvanlig at han ikke kan det. Var selv på ferie i Praha for noen år tilbake og skulle innom shoppingsenteret. Selv unge mennesker i landet kunne ikke engelsk. De få jeg møtte som kunne hjelpe var gjerne folk som hadde bodd i utlandet selv, eller hadde egeninteresser for det. Alle filmer på kino ble dubbet til tjekkisk. Samme med bøker og slik, fant liksom en bitteliten, ensom hylle med engelske bøker i en bokbutikk i det største senteret i Praha.

Pratet med ei som jobbet med turister og hun sa at de som var på hennes alder 40+ lærte russisk på skolen istedenfor engelsk, men selv om den nye generasjonen lærte engelsk så brukte de det nesten aldri fordi alt er oversatt til tjekkisk. Så hun anbefalte rett og slett google translate.

Anonymkode: c9047...7c3

Det er litt forskjell på en statsleder og forsåvidt andre høyt oppe i politiske system, kontra vanlige russere. Forskjellen blir vel egentlig ikke større akkurat der 🙂 Putin som i dagligdags tale må sies å være hardcore kontrollfreak, kan selvfølgelig ikke overlate til andre å oversette alt for seg. Jeg tenker han nok vil få med seg alt selv- inkludert det som blir fornidlet på engelsk. Han har selvsagt godt betrodde medarbeidere, men likevel.. 

Jeg tror vi forøvrig har en tendens til å tro at alt viktig og av verdi skjer i vesten. Kan du ikke engelsk, så får du liksom ikke med deg noe, og det er veldig rart å ikke finne noe fra vesten i butikker osv. Flere av de største forfatterne, komponistene, og andre kulturelle personligheter kommer fra Russland og østblokk- land. Det er ikke sånn at de trenger engelsk og vestens innflytelse for å ha et verdig liv liksom. Noen ganger virker det som om noen mener det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er redd for at vestlige land mister troverdighet og blir sett på som hyklere. Vi setter himmel og jord i bevegelse for å forsvare koranbrenning, samtidig er pro-Palestina demonstrasjoner forbudt i Frankrike og Tyskland. I denne saken også er det tydeligvis veldig farlig om folk i Norge og USA får høre hva Puting sier med egne ord. Som om det hjelper at vi i Norge holder oss for ørene. Jeg tenker Putin når frem til sine uansett og jeg tror få gidder å se de to timene. Jeg ser også at mediene ikke klarer å la være å skrive om hva Putin sa.  Det er ikke uinteressant å forstå hvordan han tenker selv om han er en fascist. Det er nødvendig for å ha en opplyst debatt om hva vi skal gjøre.

Hvis jeg hadde trodd no-platforming fungerte så kunne jeg sett på det som en nødrett. Jeg er overbevist om at det ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...