Gå til innhold

Billy boy.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Husker dere den sangen? Husker vi sang på den som barn, fant den på youtube. Litt artig da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Husker dere den sangen? Husker vi sang på den som barn, fant den på youtube. Litt artig da. 

Hvor har du vært, Billy Boy, Billy Boy? Hvor har du vært, kjære Billy!?

Takk for den du - nå kommer jeg til å ha den på hjernen en lang stund! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Hvor har du vært, Billy Boy, Billy Boy? Hvor har du vært, kjære Billy!?

Takk for den du - nå kommer jeg til å ha den på hjernen en lang stund! 😂

Ja har fått den på hjernen jeg også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og skriver norske barnesanger om dagen. Jeg visste om Alf Prøysen og det var det. Fins jo mange ( strengt tatt var ikke alle på den lamge listen norske da men ) 

Billy Boy sto ikke der! Men hørte på den 🙂

Men Blåmann Blåmann bukken min er jo ganske trist da! 

( dette er et prosjekt jeg begynte å angre dag 2, men det er jo litt morsomt tross mye jobb som blir LITT kjedelig etterhvert 😀

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg driver og skriver norske barnesanger om dagen. Jeg visste om Alf Prøysen og det var det. Fins jo mange ( strebgt tatt var ikke alle på den lamge listen norske da men ) 

Billy Boy sto ikke der! Men hørte på den 🙂

Men Blåmann Blåmann bukken min er jo ganske trist da! 

( dette er et prosjekt jeg begynte å angre dag 2, men det er jo litt morsomt tross mye jobb som blir LITT kjedelig etterhvert 😀

Blåmann gråt jeg av da jeg var barn, så hørte vi på frem fra glemselen og gråt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Jeg driver og skriver norske barnesanger om dagen. Jeg visste om Alf Prøysen og det var det. Fins jo mange ( strengt tatt var ikke alle på den lamge listen norske da men ) 

Billy Boy sto ikke der! Men hørte på den 🙂

Men Blåmann Blåmann bukken min er jo ganske trist da! 

( dette er et prosjekt jeg begynte å angre dag 2, men det er jo litt morsomt tross mye jobb som blir LITT kjedelig etterhvert 😀

Billy Boy er ikke en barnesang, men en countrysang vil jeg si. :) Jeg tror jeg kan hele sangen utenat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Blåmann gråt jeg av da jeg var barn, så hørte vi på frem fra glemselen og gråt. 

Frem fra glemselen ja - jeg kunne mange av sangene på rams, om jeg hører dem i dag så kan jeg mange av dem fremdeles! Vesleblakken var den aller, aller tristeste! Den kan jeg jo nesten grine av i dag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Blåmann gråt jeg av da jeg var barn, så hørte vi på frem fra glemselen og gråt. 

Ja, jeg har vel hørt første vers uten å få helt med meg. Men den var trist. Har en venninne som har sunget gamle "frem fra glemselen."  Må være noe i oss som liker slike triste sanger 🙂 men de er jo små fortellinger, så liker dem jeg har hørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (11 minutter siden):

Frem fra glemselen ja - jeg kunne mange av sangene på rams, om jeg hører dem i dag så kan jeg mange av dem fremdeles! Vesleblakken var den aller, aller tristeste! Den kan jeg jo nesten grine av i dag... 

Ja den var fin og tullingen og i en sal på hospitalet. Masse triste sanger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Kashmir skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg har vel hørt første vers uten å få helt med meg. Men den var trist. Har en venninne som har sunget gamle "frem fra glemselen."  Må være noe i oss som liker slike triste sanger 🙂 men de er jo små fortellinger, så liker dem jeg har hørt. 

Ja jeg liker frem fra glemselen i dag også, det er så sårt og fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja den var fin og tullingen og i en sal på hospitalet. Masse triste sanger. 

"I en sal på hospitalet" er kanskje enda tristere enn Vesleblakken ja! Og "Bruno" var så trist fordi den handlet om en hund. "Kjære Gud, vær glad i Bruno, skjønt han bare er en hund!" 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja den var fin og tullingen og i en sal på hospitalet. Masse triste sanger. 

I en sal på hospitalet,  var uendelig trist! Husker at jeg ikke fikk lov til å synge den av min far. Tror han syntes det var fælt at det skulle lages sang av en så trist historie.

"Ingerid Sletten av Sillejord" var en annen sang mine foreldre sang for oss. Den var også trist.

"Marian, det bleike barnet" sang min far. Fryktelig trist. Litt rart at han sang den, når ikke vi fikk lov til å synge den om hospitalet....??!!

Jeg kan veldig mange sanger fremdeles. Fikk en enorm sangskatt av mine foreldre. Har sunget mye for mine barn også, men ikke like mye som mine foreldre gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (1 minutt siden):

"I en sal på hospitalet" er kanskje enda tristere enn Vesleblakken ja! Og "Bruno" var så trist fordi den handlet om en hund. "Kjære Gud, vær glad i Bruno, skjønt han bare er en hund!" 😭

Bruno har jeg aldri hørt om 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Det er nok en feil i vers 2 der, jeg er temmelig sikker på at det ikke er "karen bryr seg ikke om meg", men "for han bryr seg ikke om meg".

Ja, jeg stusset også litt på den formuleringen (og et par andre også), selv om jeg ikke kan sangen utenat fra tidligere. Det er nesten alltid flere varianter av oversatte dikt og sanger når de legges ut på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg stusset også litt på den formuleringen (og et par andre også), selv om jeg ikke kan sangen utenat fra tidligere. Det er nesten alltid flere varianter av oversatte dikt og sanger når de legges ut på nettet. 

Usikker på første linje i vers 4, den henger ikke helt på greip, men jeg husker den ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
påskelilje skrev (15 minutter siden):

I en sal på hospitalet,  var uendelig trist! Husker at jeg ikke fikk lov til å synge den av min far. Tror han syntes det var fælt at det skulle lages sang av en så trist historie.

"Ingerid Sletten av Sillejord" var en annen sang mine foreldre sang for oss. Den var også trist.

"Marian, det bleike barnet" sang min far. Fryktelig trist. Litt rart at han sang den, når ikke vi fikk lov til å synge den om hospitalet....??!!

Jeg kan veldig mange sanger fremdeles. Fikk en enorm sangskatt av mine foreldre. Har sunget mye for mine barn også, men ikke like mye som mine foreldre gjorde.

Den har jeg ikke hørt om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...