Gå til innhold

Lett agitert depresjon

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja det håper jeg også. Etter neste uke har jeg kun oppfølging en gang per uke neste tre uker, av det faste i hvert fall. Har jo en ruskonsulent også, men hun er ung og uerfaren så det er mer som å snakke med en venninne. Uten at hun er det da. Poenget mitt er at det blir tre uker med kun en time oppfølging i uka som jeg vet om. Det er litt dumt når det er den eneste menneskelige kontakten jeg har. Men jeg får vel klare det også. 

Er det pga vinterferieavvikling? Jeg synes du kan si tydelig fra til kommunen at du trenger dem, særlig i denne fasen hvor du prøver å holde fast ved en konstruktiv måte å leve livet ditt på. De bør prioritere høyt å støtte deg i denne fasen, tenker jeg. 

Fortsetter under...

frosken skrev (2 minutter siden):

Er det pga vinterferieavvikling? Jeg synes du kan si tydelig fra til kommunen at du trenger dem, særlig i denne fasen hvor du prøver å holde fast ved en konstruktiv måte å leve livet ditt på. De bør prioritere høyt å støtte deg i denne fasen, tenker jeg. 

Ja mulig det er vinterferieutvikling. Han skulle i hvert fall på noe ferie. 

Jeg har ikke vedtak på vikar når mine faste tar ferie. Jeg får en følelse av at de prøver å fase meg ut. At så snart jeg ikke bare er full av sykdom lenger så tenker de at da kan de begynne å avslutte vedtaket. 

Særlig siden at da jeg fikk tredje avlysning forrige uke og jeg skrev at alle avlyser denne uken, så fikk jeg bare til svar at sånn er det noen ganger. I stedet for å i hvert fall ringe meg for å høre om det går greit. 

Jeg får ikke helt til å si tydelig ifra om slikt. 

Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja mulig det er vinterferieutvikling. Han skulle i hvert fall på noe ferie. 

Jeg har ikke vedtak på vikar når mine faste tar ferie. Jeg får en følelse av at de prøver å fase meg ut. At så snart jeg ikke bare er full av sykdom lenger så tenker de at da kan de begynne å avslutte vedtaket. 

Særlig siden at da jeg fikk tredje avlysning forrige uke og jeg skrev at alle avlyser denne uken, så fikk jeg bare til svar at sånn er det noen ganger. I stedet for å i hvert fall ringe meg for å høre om det går greit. 

Jeg får ikke helt til å si tydelig ifra om slikt. 

Be fastlegen om å hjelpe til! Det er tullete av helsevesenet/kommunen å fase ut hjelpen så tidlig. Du trenger ordentlig støtte også nå, - det er jo nå det er enormt mye å vinne for deg, du er så nære å ha et liv du kan bli fornøyd med. Vonde tilbakefall er jo det man nå må forsøke å forhindre. Jeg blir litt sur på dine vegne. 

frosken skrev (13 minutter siden):

Be fastlegen om å hjelpe til! Det er tullete av helsevesenet/kommunen å fase ut hjelpen så tidlig. Du trenger ordentlig støtte også nå, - det er jo nå det er enormt mye å vinne for deg, du er så nære å ha et liv du kan bli fornøyd med. Vonde tilbakefall er jo det man nå må forsøke å forhindre. Jeg blir litt sur på dine vegne. 

Hm ja. Det er mulig det burde vært et nytt samarbeidsmøte? Har jo ingen psykolog lenger eller noen fra akuttpsykiatrien, så vi blir jo ikke like mange som før, men hadde det vært en idé? 

Jo takk. Jeg har vært litt bekymret for om det skal ende opp med å gå fra så tett oppfølging til null på få måneder. 

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja det er for dårlig, du skulle jo hatt tett oppfølging når du kom hjem. 

Ja. Håper det ikke er slik, men har fått flere små tegn på det. Som at kontakten sa noe om at vedtaket mitt er gått ut, men at de har bare fortsatt å komme. Da lurer jeg på hvorfor ikke vedtaket blir fornyet slik det har brukt å gjøre hvert år. I mitt hode er det sannsynligvis fordi de vurderer å ikke fonye det. 

Annonse

Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja. Håper det ikke er slik, men har fått flere små tegn på det. Som at kontakten sa noe om at vedtaket mitt er gått ut, men at de har bare fortsatt å komme. Da lurer jeg på hvorfor ikke vedtaket blir fornyet slik det har brukt å gjøre hvert år. I mitt hode er det sannsynligvis fordi de vurderer å ikke fonye det. 

Jeg tror det kreves litt aktiv innsats enten fra fastlegen eller deg her. Det må synliggjøres at du selvfølgelig fortsatt trenger støtte og at du faktisk trenger det ekstra mye nå hvor du ikke utagerer, har innleggelser osv.  Jeg håper du tar mot til deg og ber om en vanlig time hos fastlegen og forteller om at oppfølgningen er dårligere, og at det kan se ut som om de driver og faser deg ut. Fastlegen må få kommunen til å forstå at dette er feil tilnærming dersom man ønsker at du ikke skal få tilbakefall. 

stjernestøv
Glitter skrev (17 minutter siden):

Er enig i det frosken skriver, her må fastlegen inn med anbefalinger selv om de bare skulle hørt på deg. De gjør ikke det. 

frosken skrev (59 minutter siden):

Jeg tror det kreves litt aktiv innsats enten fra fastlegen eller deg her. Det må synliggjøres at du selvfølgelig fortsatt trenger støtte og at du faktisk trenger det ekstra mye nå hvor du ikke utagerer, har innleggelser osv.  Jeg håper du tar mot til deg og ber om en vanlig time hos fastlegen og forteller om at oppfølgningen er dårligere, og at det kan se ut som om de driver og faser deg ut. Fastlegen må få kommunen til å forstå at dette er feil tilnærming dersom man ønsker at du ikke skal få tilbakefall. 

Hm ja. Jeg får prøve å angripe dette til uken.

Det er sånn jeg er nå jeg egentlig er. Ganske unnvikende og redd for å ta plass. Sånn som jeg har vært de siste årene hvor jeg har hatt denne avhengigheten og "kravet" til helsevesenet er egentlig ikke slik jeg er bygget. 😛 Det er veldig rart at jeg nå begynner å gå tilbake til noe av måten jeg var på før. 

stjernestøv skrev (45 minutter siden):

Er enig i det frosken skriver, her må fastlegen inn med anbefalinger selv om de bare skulle hørt på deg. De gjør ikke det. 

Jeg får høre med kontaktene mine og fastlegen i neste uke. Må bare mote meg opp til det. 

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Ja det håper jeg også. Etter neste uke har jeg kun oppfølging en gang per uke neste tre uker, av det faste i hvert fall. Har jo en ruskonsulent også, men hun er ung og uerfaren så det er mer som å snakke med en venninne. Uten at hun er det da. Poenget mitt er at det blir tre uker med kun en time oppfølging i uka som jeg vet om. Det er litt dumt når det er den eneste menneskelige kontakten jeg har. Men jeg får vel klare det også. 

Har du en venn du kan gå en tur sammen med feks?

Anonymkode: 9424c...353

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du en venn du kan gå en tur sammen med feks?

Nei har ikke det. Har bare en venn og han møtte jeg på kafé i går. Nå blir det sånn 4 ukers tid til neste gang. Etter han fikk dame møtes vi ikke mye. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Nei har ikke det. Har bare en venn og han møtte jeg på kafé i går. Nå blir det sånn 4 ukers tid til neste gang. 

Bra at du har en venn. Noen mulighet for å treffes feks hver andre uke?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...