Gå til innhold

Et praktisk spørsmål.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Grendel skrev (40 minutter siden):

Helt ærlig: Når du har lagt så mye flid i å skrive for hånd så tenker jeg at håndskrift må være et poeng. Kan det være litt stilmessig krasj å bruke foto? En minimal tegning av en mus tar ikke så lang tid, men noe sier meg at du er perfeksjonist.

Egentlig er spørsmålet hva du tror blir best.  Jeg blir litt misfornøyd selv hvis jeg tar en snarvei helt på slutten etter å ha brukt lang tid på noe.

Jeg har skrevet kalligrafi, så det KUNNE gått med spesielt svart/ hvitt bilder, men nå skjønte jeg at det ville blitt en veldig svart/ hvit bok. Så jeg lager tegninger med svart tusj og fyller med akvarell. Det må noen farger inn her, og jeg jkjenner at jeg er ved bedre mot i dag! Var bare så inderlig lei i går, for det er mye pirk og tar ekstremt lang tid. Men det blir nok bra til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (22 timer siden):

Jeg tok på meg en oppgave  å skrive norske barnesanger FOR HÅND. Det er i en bok, og det var gøy i nøyaktig to dager, og ble endelig ferdig etter litt over en uke og mange timer ! Jeg er fornøyd, men mettet for å si det pent. De ville at jeg skulle illustrere også, men nå kjenner jeg at det blir for mye jobb. Jeg er ikke, og kommer aldri til å bli noen god "kunstner", så det vil kreve utrolig mye jobb og tìd. 

Jeg er faktisk bedre på å fotografere, og lurer på om jeg kan bruke bilder jeg har tatt til illustrasjon. Har masse bilder som kan passe til alle sangene. 

Hadde dere blitt skuffet om det ble foto istedenfor malte illustrasjoner?  

Bilder er langt bedre enn tegninger (for meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (13 minutter siden):

Bilder er langt bedre enn tegninger (for meg).

Ja. Jeg er i et dilemma der. Jeg er også veldig begeistret for fotgrafier, og det er nok der min største lidenskap er. Men dette er jo for et barn og pga skriften så bør det noen farger til fant jeg ut. Jeg liker jo å male også, men det er mer sånn.. terapi.  Foto er mer intenst og krever mer av meg. 

Men jeg fikk jo en veldig god inspirasjon av å tenke på dette og skrive her. Jeg har et nytt prosjekt i hodet nå, der jeg vil bruke bildene jeg er fornøyd med. Det kan bli en ok 40- årsgave om et år 🙂 så det er ikke bortkastet å skrive her og få respons. Langt fra også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg hadde ikke blitt skuffet over en bok med egne, pent redigerte fotografier. Men det virker som du har funnet en god løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke blitt skuffet over en bok med egne, pent redigerte fotografier. Men det virker som du har funnet en god løsning :)

Ja, det gikk bedre enn jeg fryktet!  Men fikk jo en god ide til en del av en gave neste år da i det minste. Har bare 15 tegninger igjen, og nå har jeg roet meg. Har tross alt fem uker på meg 😀 jeg innså at de vet hva jeg kan, så de forventer jo ikke at det blir kunstverk heller. Så når de spurte meg, så vet de jo hva de får. Det var bare så vanvittig pirkete med skriften og at jeg måtte plukke ut sanger og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...