Gå til innhold

Hvilen matrett eller bakverk syns dere dufter best?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Jeg ble veldig glad da nevøen min spurte om å spise middag her i dag. Han spurte i går og da la jeg erter i vann over natten. Og nå koker de. Fysøren den duften av erter son koker er den beste jeg vet. Jeg lager helt enkelt ertesuppe med gulrøtter og biter av røkte koteletter ( de lukter og ikke minst smaker godt ) Duften er så beroligende og jeg trengte det nå etter å ha jobbet med tegning/ maling ( det går overraskende bra forresten) Han ville ha pannekaker ved siden av, og i mitt syn blir det too much, men unger får det som de vil ( så lenge jeg ikke oppdrar dem 😀

Og så er jo gjærbakst veldig beoiligende duft. Liker også duft av vafler 😀

Hvilken matrett liker du duften av?  Syns dere dufter av visse matretter er beroligende, og kommer det av ninner eller duften i seg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå baker jeg kanelsnurrer, men de står og etterhever og lukta av kanelsnurrer når de står i ovnen er nydelig.  Vafler dufter også nydelig og jo mer kardemomme jo bedre lukter de 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (7 minutter siden):

Akkurat nå baker jeg kanelsnurrer, men de står og etterhever og lukta av kanelsnurrer når de står i ovnen er nydelig.  Vafler dufter også nydelig og jo mer kardemomme jo bedre lukter de 😉

Ja! Enig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus

Nystekte kanelboller er den absolutt beste duften jeg vet om. Tror det er mye fordi det minner meg om barndommen, og da min far stod og stekte kanelsnurrer på kjøkkenet❤️ 

Ellers er jeg også veldig glad i duften av indisk mat, og elsker å bare stå og lukte over grytene når jeg lager maten hjemme:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (Akkurat nå):

Nesten all mat dufter godt når man er sulten.

Nei! Ikke rødbetsuppe! Har du kjent den duften?? Den lukter metallisk 😅 jeg har polske naboer som lager det noen ganger og jeg er aldri så fristet til å rømme hjemmefra 🙃 men det smaker godt! Det gjør det jo. Blir litt som med fårikål og pinnekjøtt i mine nesebor. Men selve inntaket er jo godt da. I det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hattifnattus skrev (Akkurat nå):

Nystekte kanelboller er den absolutt beste duften jeg vet om. Tror det er mye fordi det minner meg om barndommen, og da min far stod og stekte kanelsnurrer på kjøkkenet❤️ 

Ellers er jeg også veldig glad i duften av indisk mat, og elsker å bare stå og lukte over grytene når jeg lager maten hjemme:D

 

Enig! Indisk mat er mer euforisk enn beroligende, men det er like bra 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Nei! Ikke rødbetsuppe! Har du kjent den duften?? Den lukter metallisk 😅 jeg har polske naboer som lager det noen ganger og jeg er aldri så fristet til å rømme hjemmefra 🙃 men det smaker godt! Det gjør det jo. Blir litt som med fårikål og pinnekjøtt i mine nesebor. Men selve inntaket er jo godt da. I det minste. 

Ja, jeg kom på at jeg ikke synes pinnekjøtt lukter godt, og det er sikkert flere ting.

 

Men alt av hvetebakst lukter godt, i hvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Enig! Indisk mat er mer euforisk enn beroligende, men det er like bra 😀

Jeg hadde en indisk nabo og jeg var stadig innom og drakk indisk te.  Og fikk indisk mat stadig vekk.  Det både luktet og smakte godt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg kom på at jeg ikke synes pinnekjøtt lukter godt, og det er sikkert flere ting.

 

Men alt av hvetebakst lukter godt, i hvertfall :) 

Ja, hvetebakst er nydelig. Kanskje det er lurt å bake sånt når en er urolig, stresset og har angst faktisk? Og så gi bort til andre også ? Et par fluer i en smekk? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde en indisk nabo og jeg var stadig innom og drakk indisk te.  Og fikk indisk mat stadig vekk.  Det både luktet og smakte godt 😀

Det er litt høytid 😊

Jeg må bare legge til at de lager sjejden god OG sterk kaffe på restaueanter også. Med sjololade ved siden av. Det er orgasme i munnen 😅 og jeg spiser sjelden sjikolade. Men veldig godt til så sterk kaffe. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på og sier at kanelsnurrer er noe av det beste. Det går år mellom hver gang jeg lager det da. :)

Lukten av julebrød! For da er det lillejulaften og roen begynner å senke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (Akkurat nå):

Henger meg på og sier at kanelsnurrer er noe av det beste. Det går år mellom hver gang jeg lager det da. :)

Lukten av julebrød! For da er det lillejulaften og roen begynner å senke seg.

Er julebrød det med rosiner i? Som du spiser med brunost på? I så fall elsker jeg det, og fikk det til jul av venner. 

Men vet ikke om duften, men antar den er nydelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (5 minutter siden):

Er julebrød det med rosiner i? Som du spiser med brunost på? I så fall elsker jeg det, og fikk det til jul av venner. 

Men vet ikke om duften, men antar den er nydelig! 

Ja, men jeg baker selvsagt uten rosiner. Hehe. Det er veldig godt med røkt juleskinke og hjemmelaget eggsalst. :)

Absolutt nydelig ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja, men jeg baker selvsagt uten rosiner. Hehe. Det er veldig godt med røkt juleskinke og hjemmelaget eggsalst. :)

Absolutt nydelig ja. 

Søt julekake med juleskinke og eggesalat? Smaken er som baken :o 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (Akkurat nå):

Søt julekake med juleskinke og eggesalat? Smaken er som baken :o 😅

Kjempegodt! 😁

Også sirup på pinnekjøttet så klart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Ja, men jeg baker selvsagt uten rosiner. Hehe. Det er veldig godt med røkt juleskinke og hjemmelaget eggsalst. :)

Absolutt nydelig ja. 

Hm. Kanskje ikke det julebrød jeg tror. Men det ser absolutt godt ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...