Gå til innhold

Hvilen matrett eller bakverk syns dere dufter best?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Søt hvetebakst, som klippekrans / kanelsnurrer er den beste lukten som finnes! ❤️ 

Tror du at å bake sånt kan hjelpe mot stress og angst? Det er ikke så fjernt å tenke det. Eller? 

Jeg kjenner ihvertfall at kroppen slapper av

 Men må må jeg straks starte på pannekaker. De er her 18. Nevø og kompis 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Tror du at å bake sånt kan hjelpe mot stress og angst? Det er ikke så fjernt å tenke det. Eller? 

Jeg kjenner ihvertfall at kroppen slapper av

 Men må må jeg straks starte på pannekaker. De er her 18. Nevø og kompis 😊

Jeg er vant med ertesuppe og deretter pannekaker. Det er mange år siden jeg har spist. Veldig godt.

Utenom nybakte boller/kanelsnurrer, så lukter nykvernet kaffe utrolig godt, men liker ikke noe særlig kaffe da. Da må jeg ha mye melk i eller hjemmelaget iskaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Kashmir skrev (18 minutter siden):

Tror du at å bake sånt kan hjelpe mot stress og angst? Det er ikke så fjernt å tenke det. Eller? 

Jeg kjenner ihvertfall at kroppen slapper av

 Men må må jeg straks starte på pannekaker. De er her 18. Nevø og kompis 😊

Det hjelper meg i alle fall, og jeg baker fort flere  ganger i uka  om tiden strekker til:) Det er noe nærmest mediterende for meg å jobbe med gjærdeiger, og jeg elsker lukten og smaken som kommer av sluttresultatet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (7 minutter siden):

Jeg er vant med ertesuppe og deretter pannekaker. Det er mange år siden jeg har spist. Veldig godt.

Utenom nybakte boller/kanelsnurrer, så lukter nykvernet kaffe utrolig godt, men liker ikke noe særlig kaffe da. Da må jeg ha mye melk i eller hjemmelaget iskaffe.

Ja. Jeg syns det blir mye med pannekaker og ertersuppe, men det blir vel bra 😀

Nykvernet kaffe er himmelsk god duft ! Jeg har barndomsminner fra det. Helt nydelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (3 minutter siden):

Det hjelper meg i alle fall, og jeg baker fort flere  ganger i uka  om tiden strekker til:) Det er noe nærmest mediterende for meg å jobbe med gjærdeiger, og jeg elsker lukten og smaken som kommer av sluttresultatet også.

Ikke sant? ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Hm. Kanskje ikke det julebrød jeg tror. Men det ser absolutt godt ut! 

Neida det skal egentlig være rosiner i, men jeg liker det ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (1 time siden):

Ja. Jeg syns det blir mye med pannekaker og ertersuppe, men det blir vel bra 😀

Mannen min snakket ofte om at de pleide å ha tomatsuppe og pannekaker sammen, en skje suppe og ett tygg pannekake etterpå. Vi prøvde det en gang. For min del ble det med den ene gangen. Veldig rart for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også vant med ertesuppe og pannekaker til middag fra jeg var liten. Jeg tror jeg bare spiste ertesuppe for å få pannekaker etterpå. Som voksen spiser jeg ikke ertesuppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nykvernet kaffe og søt gjærbakst er på delt førsteplass når det gjelder lukt.

Jeg er også vant til kombinasjonen tomatsuppe og pannekaker, men ikke samtidig. Suppe først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns all bakst som har raust med kardemomme, kanel eller ingefær lukter nydelig, helst i kombinasjon med sukker. Kanelsnurerr er en favoritt hos meg også, rent luktmessig, men smaksmessig er jeg ikke spesielt glad i hvetebakst.

Jeg er  derimot kjempeglad i fiberbrød, gjerne ristet med hjemmelagd leverpostei eller blåmugggost på, men syns ikke det lukter spesielt godt i ovnen. 

Som flere her lukter ikke lam så godt under tilberedelse, men i munnen - mmmm. Og god ertesuppe eller jordskokksuppe er også favoritter, uten at jeg syns lukta er så god :)

Artig "problemstilling"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 minutt siden):

Jeg tror nykvernet kaffe og søt gjærbakst er på delt førsteplass når det gjelder lukt.

Jeg er også vant til kombinasjonen tomatsuppe og pannekaker, men ikke samtidig. Suppe først.

Enig! Glemte nykvernet kaffe - det både lukter og smaker NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Mmmmm! Det er så mye god mat som lukter godt! Kanelboller er nevnt her, boller med kardemomme lukter også nydelig! Eplekake... mmmm!

Ellers, koking av plommesyltetøy eller eplemos... eller rips-og solbærsaft! Eller hylleblomstsaft....!

Det meste av middag lukter jo godt da! Supper, kjøtt, fisk, pannekaker....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...