Gå til innhold

"Inngitt særdeles mange anmeldelser til politiet og spesialenheten" - hva er for mange?


Pegaso98

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (7 minutter siden):

At han ville bli annmeldt for trakkaseting. 

Anmeldt av politiet for trakassering for å inngi anmeldelser? Den var ny. Hvor mange anmeldelser var det snakk om da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pegaso98 skrev (2 minutter siden):

Anmeldt av politiet for trakassering for å inngi anmeldelser? Den var ny. Hvor mange anmeldelser var det snakk om da? 

Gud vet. Ham var...offnsiv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 timer siden):

Gud vet. Ham var...offnsiv 

Men politiet er jo pliktet til å ta imot anmeldelser? Det er vel ikke straffbart? Ble nysgjerrig på dette kjente jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pegaso98 skrev (2 timer siden):

Men politiet er jo pliktet til å ta imot anmeldelser? Det er vel ikke straffbart? Ble nysgjerrig på dette kjente jeg.

Om det misbrukes, er det som å ringe 113 uten god grunn. Det misbruker viktige tjenester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pegaso98 skrev (10 timer siden):

Noen som har noen synspunkt? Hva er mange anmeldelser?

Når de skriver "svært mange" og ikke bare "mange" så ser jeg for meg mer enn 10. Sannsynligvis mye mer.

Det er sånn jeg oppfatter begrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (På 22.2.2024 den 5.32):

Om det misbrukes, er det som å ringe 113 uten god grunn. Det misbruker viktige tjenester. 

Sant nok. Det går under misbruk av nødnummer, som er straffbart. Men for mange anmeldelser, hvilken paragraf er det? Har du (hatt) slike pasienter selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (27 minutter siden):

Ja, har hatt flere. 

Hvilke diagnoser er vanligst blant de som anmelder 10talls-100talls av ganger oftest? 

Anonymkode: 907ba...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvilke diagnoser er vanligst blant de som anmelder 10talls-100talls av ganger oftest? 

Anonymkode: 907ba...5da

Lurer jeg også på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvilke diagnoser er vanligst blant de som anmelder 10talls-100talls av ganger oftest? 

Anonymkode: 907ba...5da

 

Pegaso98 skrev (53 minutter siden):

Lurer jeg også på

Bruk dr. Google der får dere svar.

Anonymkode: 3e706...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (3 timer siden):

Lurer jeg også på

Hvor mange har du levert i ditt liv? 

Anonymkode: 907ba...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Bruk dr. Google der får dere svar.

Anonymkode: 3e706...6a1

Nei. 

Anonymkode: 907ba...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 23.57):

Hvilke diagnoser er vanligst blant de som anmelder 10talls-100talls av ganger oftest? 

Anonymkode: 907ba...5da

Kverulanter - både med og uten psykosediagnose. Dessuten er det noen kunnskapsløse som tror en kan anmelde alt en er misfornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (32 minutter siden):

Kverulanter - både med og uten psykosediagnose. Dessuten er det noen kunnskapsløse som tror en kan anmelde alt en er misfornøyd med.

ICD 10 kode F22.8 for de som er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (15 timer siden):

Kverulanter - både med og uten psykosediagnose. Dessuten er det noen kunnskapsløse som tror en kan anmelde alt en er misfornøyd med.

Hvordan håndterer du slike pasienter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvor mange har du levert i ditt liv? 

Anonymkode: 907ba...5da

Er fornærmet i 12 saker

6 stk - vold / mishandling og seksuelle overgrep , inkl incest og partnervold

1 stk - hensynsløs atferd , jf bli oppsøkt av den ene som voldtok meg som barn. Vedkommende har også forsøkt å spore opp min arbeidsplass ol.

2 stk - brudd på opplæringsloven og helsepersonelloven (jf langvarig mobbing som aldri ble tatt tak i, alvorlig feilbehandling i helsevesenet). Disse ble henlagt som foreldet

1 stk - dyremishandling 

1 stk - tyveri 

1 stk - hensynsløs atferd ( bodde med ei som var helt rabiat og dro inn en voldsutøver i huset som gjorde at jeg rømte hjemmefra om natta. Long story )

Aldri anmeldt noe til spesialenheten 

Synes det begynner å bli flaut, men har ikke flere ting å anmelde heldigvis. Så det stopper her

Synes det er sykt med de som leverer hundrevis eller tusenvis av anmeldelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (10 minutter siden):

Er fornærmet i 12 saker

6 stk - vold / mishandling og seksuelle overgrep , inkl incest og partnervold

1 stk - hensynsløs atferd , jf bli oppsøkt av den ene som voldtok meg som barn. Vedkommende har også forsøkt å spore opp min arbeidsplass ol.

2 stk - brudd på opplæringsloven og helsepersonelloven (jf langvarig mobbing som aldri ble tatt tak i, alvorlig feilbehandling i helsevesenet). Disse ble henlagt som foreldet

1 stk - dyremishandling 

1 stk - tyveri 

1 stk - hensynsløs atferd ( bodde med ei som var helt rabiat og dro inn en voldsutøver i huset som gjorde at jeg rømte hjemmefra om natta. Long story )

Aldri anmeldt noe til spesialenheten 

Synes det begynner å bli flaut, men har ikke flere ting å anmelde heldigvis. Så det stopper her

Synes det er sykt med de som leverer hundrevis eller tusenvis av anmeldelser.

Virker som om dette opptar tankene dine mye. Prøv å legg det vekk. Som du sier, du har anmeldt 12 saker. Så det stopper her.

 

Anonymkode: 3e706...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...