Gå til innhold

Hvilken tannkrem er best/hvilken tannkrem bruker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ikke helt fornøyd med den tannkremen jeg har så er på jakt etter ny. Lurer derfor på hvilken tannkrem du bruker / hvilken tannkrem som er best?

Anonymkode: adda3...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det du ikke er fornøyd med? 🤔 det lurer jeg på.

Jeg bruker Colgate. Og...er fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er ikke helt fornøyd med den tannkremen jeg har så er på jakt etter ny. Lurer derfor på hvilken tannkrem du bruker / hvilken tannkrem som er best?

Anonymkode: adda3...e53

Jeg brukte vanlig colgate i mange år, men har gått over til Zendium, den inneholder ikke såpestoffer slik de fleste andre tannkremer gjør, så den skummer ikke så mye. Er veldig fornøyd med den og nå føles det helt rart å bruke vanlige tannkremer som skummer voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (26 minutter siden):

Hva er det du ikke er fornøyd med? 🤔 det lurer jeg på.

Jeg bruker Colgate. Og...er fornøyd. 

Konsistensen og smaken egentlig.

Anonymkode: adda3...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (19 minutter siden):

Jeg brukte vanlig colgate i mange år, men har gått over til Zendium, den inneholder ikke såpestoffer slik de fleste andre tannkremer gjør, så den skummer ikke så mye. Er veldig fornøyd med den og nå føles det helt rart å bruke vanlige tannkremer som skummer voldsomt.

Høres bra ut med zendium, jeg synes egentlig det er ganske ekkelt når tannkrem skummer.

Anonymkode: adda3...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Emoji skrev (40 minutter siden):

Aha, når tannlegen bruker den så må den være bra tenker jeg. Hehe.

Anonymkode: adda3...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Konsistensen og smaken egentlig.

Anonymkode: adda3...e53

Åja 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres bra ut med zendium, jeg synes egentlig det er ganske ekkelt når tannkrem skummer.

Anonymkode: adda3...e53

Jeg klarer ikke skum og bruker derfor grønn Zendium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle tannkremer som inneholder fluor er "bra" i den forstand at de motvirker karies. Bortsett fra det, så er det nok litt ut fra sitt eget behov at man må velge tannkrem. Hvis man har ising i tennene, så er det kanskje en annen tannkrem som er best i forhold til hvis man ønsker hvitere tenner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tannkrem fra apoteket på grunn av at jeg bruker enkelte medisiner. 

Den heter Dupharat tror jeg. 

Vet ikke hva som er så spesielt med den, mulig ekstra fluor. Men tannlegen sier jeg bør bruke den. Koster 100 kr for en tube da så ikke billig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker tannkrem fra apoteket på grunn av at jeg bruker enkelte medisiner. 

Den heter Dupharat tror jeg. 

Vet ikke hva som er så spesielt med den, mulig ekstra fluor. Men tannlegen sier jeg bør bruke den. Koster 100 kr for en tube da så ikke billig. 

Duraphat har ekstra fluorinnhold, det er på en måte en "profesjonell" tannkrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 minutt siden):

Duraphat har ekstra fluorinnhold, det er på en måte en "profesjonell" tannkrem.

En profesjonell tannkrem? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (1 minutt siden):

En profesjonell tannkrem? 😅

Yes.

Vanlig tannkrem er en handelsvare. Duraphat er et legemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Den sorte inneholder peroxide, og jeg prøvde for nysgjerrighet. Den var med i en sånn pakke med blekestrips. 
 

Den grønne er veldig mild i forhold til mange andre tannkremer. 
 

Har ingen favoritt tannkrem.

3B94169C-B12A-4AC4-AD2F-74DC012B1A52.jpeg

4096A1B9-89CF-4514-9EFC-045D101680FE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (10 timer siden):

Jeg brukte vanlig colgate i mange år, men har gått over til Zendium, den inneholder ikke såpestoffer slik de fleste andre tannkremer gjør, så den skummer ikke så mye. Er veldig fornøyd med den og nå føles det helt rart å bruke vanlige tannkremer som skummer voldsomt.

Våre tannleger i familien anbefaler Zendium. Inneholder ikke såpeemner. Jeg har brukt den i mange år, og synes vanlig såpetannkrem er ekkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (52 minutter siden):

Våre tannleger i familien anbefaler Zendium. Inneholder ikke såpeemner. Jeg har brukt den i mange år, og synes vanlig såpetannkrem er ekkelt. 

Syntes det var uvant og rart de første gangene, men det er jo en vanesak. Nå synes jeg det er rart de gangene jeg bruker vanlig "såpetannkrem", det skummer jo så voldsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (17 minutter siden):

Syntes det var uvant og rart de første gangene, men det er jo en vanesak. Nå synes jeg det er rart de gangene jeg bruker vanlig "såpetannkrem", det skummer jo så voldsomt!

Ja, var ikke så godt de første par gangene. Men fordi jeg visste hvorfor, så holdt jeg ut. Føler at vanlig tannkrem fyller munnen med skum, og det er enda eklere😅

’Tvang’ Zendium barnetannkrem på nevø og niese og, de er kjempe små men sier æsj til vanlig nå de også😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...