Gå til innhold

Hvilken tannkrem er best/hvilken tannkrem bruker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er ikke helt fornøyd med den tannkremen jeg har så er på jakt etter ny. Lurer derfor på hvilken tannkrem du bruker / hvilken tannkrem som er best?

Anonymkode: adda3...e53

Zendium.

Den er som flere nevner, uten såpestoff som skummer. Når det skummer så tar det bort det naturlige «laget» på slimhinnen (usikker på hva jeg skal kalle det) og jeg får sår i munnen.

Jeg får lett sår i munnen, men når jeg bruker Zendium så blir det mye mye mindre. 
Tannlegen min anbefaler det også, nettopp fordi vi ikke skal «skumme» vekk naturlig beskyttelse i munnen. Tannlegen forklarer det som at det blir som å bruke zalo i munnen, oppvasken vil vi ha bort fettbelegg på, i munnen bør vi bevare den naturlige beskyttelsen, derfor skal vi ikke ha såpe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shira! skrev (10 minutter siden):

Zendium.

Den er som flere nevner, uten såpestoff som skummer. Når det skummer så tar det bort det naturlige «laget» på slimhinnen (usikker på hva jeg skal kalle det) og jeg får sår i munnen.

Jeg får lett sår i munnen, men når jeg bruker Zendium så blir det mye mye mindre. 
Tannlegen min anbefaler det også, nettopp fordi vi ikke skal «skumme» vekk naturlig beskyttelse i munnen. Tannlegen forklarer det som at det blir som å bruke zalo i munnen, oppvasken vil vi ha bort fettbelegg på, i munnen bør vi bevare den naturlige beskyttelsen, derfor skal vi ikke ha såpe der.

Fun fact: Zendium inneholder også sink som motvirker og behandler slike sår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (26 minutter siden):

Fun fact: Zendium inneholder også sink som motvirker og behandler slike sår. 

Da har jeg jo enda bedre utbytte av å bruke den. 😃

Jeg reagerer på mye som gir meg sår, men bruker jeg annen tannkrem så blir det raskt skikkelig ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg kan kanskje anbefale deg den nederste på bildet mitt. Den er ikke sterk eller noe. Ellers er det en del fluorfrie å få kjøpt. 
Ligg unna den røde tuben til Colgate. Den er så sterk at det gjør vondt i munnen. 
Jeg blir litt tørst av fluor, så mulig neste tannkrem blir fluorfri. Og man får ikke hull av å ikke bruke fluor. Jeg har gått flere år uten å bruke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...