Gå til innhold

Hvilken fugl er dette? (se vedlagt bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

påskelilje
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Du er trygghet for meg her. Jeg har tillit til deg 

Aldri noen overdrivelser eller deama. 

Du er er sånn cool. 

 Men..forsiktig 

Jeg ville ikke hatt deg med i krigen . Men jeg ville hatt deg der etterpå😀

Vi er son vi er.

Trygg og lite drama, det tror jeg stemmer. Men kjenner at jeg ble litt skuffet over at du ikke ville hatt meg med i krigen. Lojalitet er noe jeg setter høyt. 

Men takk for det du skrev! Vi er jo et lite samfunn her inne, som er forskjellige og som har våre historier som innimellom berører hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (2 minutter siden):

Trygg og lite drama, det tror jeg stemmer. Men kjenner at jeg ble litt skuffet over at du ikke ville hatt meg med i krigen. Lojalitet er noe jeg setter høyt. 

Men takk for det du skrev! Vi er jo et lite samfunn her inne, som er forskjellige og som har våre historier som innimellom berører hverandre. 

Sorry at jeg skuffer deg.

Jeg mente ikke det.

Du er jo mer enn bra nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Sorry at jeg skuffer deg.

Jeg mente ikke det.

Du er jo mer enn bra nok!

Det går helt fint! Peace and love ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (2 minutter siden):

Det går helt fint! Peace and love ❤️

Ja nettopp 

 Peace & love

Er for det jeg også 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett ugler, bare hørt de i nattens mulm. Men jeg gikk på en tiur i skogen engang, og jøje meg som jeg skvatt! Vi kom gående utenom sti, da en tiur fløy opp fra lyngen rett foran oss. Den fløy opp i ganske bratt vinkel, opp mellom trærne, og flakset mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er det! Jeg synes det er sååå koselig og energigivende nå når det våres og man kan høre alle småfuglene kvitre. Det er jo ikke til å unngå å bli glad av.

Anonymkode: 13cc8...628

Må bare fortelle deg at i dag våknet jeg til svarttrost-sang! Helt nydelig! Første ordentlige sang i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
morsan skrev (28 minutter siden):

Ellers, vedrørende å treffe på ugler og i særdeleshet de som kommer flyende rett mot en, så husket jeg denne historien: 

https://www.nrk.no/trondelag/oddveig-torve-ble-angrepet-av-kattugle-_-na-blir-hun-trolig-blind-pa-ett-oye-1.15982432

Glad du bare ble euforisk, @Kashmir, men lurt å være forsiktig. 🤞

Uff, det var ille! Jeg så nettopp et program på nrk om noen som ringmerket ugler, tror jeg. De ble også angrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (55 minutter siden):

Ellers, vedrørende å treffe på ugler og i særdeleshet de som kommer flyende rett mot en, så husket jeg denne historien: 

https://www.nrk.no/trondelag/oddveig-torve-ble-angrepet-av-kattugle-_-na-blir-hun-trolig-blind-pa-ett-oye-1.15982432

Glad du bare ble euforisk, @Kashmir, men lurt å være forsiktig. 🤞

Altså. Hadde jeg blitt angrepet av en ugle, så hadde jeg blitt traumatisert. Godt jeg ikke visste at de kunne angripe mennesker, og det ville jo vært skummelt med hunden jeg hadde med også! Hjelp. Den var stor også. Eller vingespennet var rettere sagt. 

Vært ute i skauen et par timer nå, og tenkte faktisk på at det hadde vært fint å se ugle igjen. Nå håper jeg at jeg ikke gjør det 😀 det holdt nok med den ene gangen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 timer siden):

Altså. Hadde jeg blitt angrepet av en ugle, så hadde jeg blitt traumatisert. Godt jeg ikke visste at de kunne angripe mennesker, og det ville jo vært skummelt med hunden jeg hadde med også! Hjelp. Den var stor også. Eller vingespennet var rettere sagt. 

Vært ute i skauen et par timer nå, og tenkte faktisk på at det hadde vært fint å se ugle igjen. Nå håper jeg at jeg ikke gjør det 😀 det holdt nok med den ene gangen! 

Jeg ville neppe tenkt at ugler kunne være så farlige før jeg leste denne saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (5 timer siden):

Må bare fortelle deg at i dag våknet jeg til svarttrost-sang! Helt nydelig! Første ordentlige sang i år!

Ååå, så koselig å høre, en fantastisk måte å våkne på 🥰

Lillemus skrev (17 timer siden):

Jeg har boka, den er kjempefin. :) Anbefaler også fugle-appen Merlin, den kjenner faktisk igjen en god del fugler etter lyden! Den norske appen som kom for noen år siden og skulle identifisere fuglelyder var jo helt ubrukbar, mulig den er bedre nå, det vet jeg ikke.

Så kjekt! Hva var det den boka het nå igjen? Skal få lastet ned appen, takker så mye for tips!

Anonymkode: 13cc8...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ååå, så koselig å høre, en fantastisk måte å våkne på 🥰

Så kjekt! Hva var det den boka het nå igjen? Skal få lastet ned appen, takker så mye for tips!

Anonymkode: 13cc8...628

"Fuglesang" av Jan Pedersen og Lars Svensson. :) Anbefaler også appen "Merlin" som kan gjenkjenne fuglen på lyden! Den er kul å ha synes jeg, gratis er den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eksen min holdt på å kjøre på ei ugle. Den kom plutselig ut av skogen langs en vei vi kjørte på, men den rakk å bråsnu så det gikk bra. På samme tur kjørte vi på og drepte en liten småfuggel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...