Gå til innhold

Erfaring med "Spis deg fri" boken? Jeg ønsker å gå ned i vekt, men får det aldri til...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (35 minutter siden):

Jeg husker ikke alle nick, men burde huske ditt da, men det gjør jeg ikke.

Jeg mener bare at folk bør klare å være overvektige uten å gå helt under grunnmuren. 

Og at det handler om psyke. Alltid! Det er som når alkoholikere sier at alkihol "smaker godt " 

Bullshit.

Som om de som er SYKELIG overvektige ikke kan stå i mot smaken ab 200 g sjokolade pr dag.

Det er null troverdighet. 

Du beveger deg inn på et emne du viser lite kunnskap om men du har sterke meninger og påstander du ikke evner kunnskap om. Her driter du deg loddrett ut. 

Anonymkode: 9bce0...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (38 minutter siden):

Jeg husker ikke alle nick, men burde huske ditt da, men det gjør jeg ikke.

Jeg mener bare at folk bør klare å være overvektige uten å gå helt under grunnmuren. 

Og at det handler om psyke. Alltid! Det er som når alkoholikere sier at alkihol "smaker godt " 

Bullshit.

Som om de som er SYKELIG overvektige ikke kan stå i mot smaken ab 200 g sjokolade pr dag.

Det er null troverdighet. 

Hva mener du her?

Anonymkode: 8ebb0...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du her?

Anonymkode: 8ebb0...380

Fordi avhengighet er det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (40 minutter siden):

Jeg husker ikke alle nick, men burde huske ditt da, men det gjør jeg ikke.

Jeg mener bare at folk bør klare å være overvektige uten å gå helt under grunnmuren. 

Og at det handler om psyke. Alltid! Det er som når alkoholikere sier at alkihol "smaker godt " 

Bullshit.

Som om de som er SYKELIG overvektige ikke kan stå i mot smaken ab 200 g sjokolade pr dag.

Det er null troverdighet. 

De som jobber med sykelig overvekt vil ikke støtte dine forenklede ideer om dette. Det handler stort sett alltid om mange faktorer, ikke en. Psyke er en av flere faktorer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Fordi avhengighet er det samme? 

Men kan du utdype litt hva du mener, jeg forstår deg ikke helt, men jeg er 100% enig i at det handler om avhengighet.

Anonymkode: 8ebb0...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 minutter siden):

De som jobber med sykelig overvekt vil ikke støtte dine forenklede ideer om dette. Det handler stort sett alltid om mange faktorer, ikke en. Psyke er en av flere faktorer. 

Da er mine forenklede ideer fell da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

Jeg forstår meg ikke på dere som slavisk følger «sunn mat». Dere jojo slanker dere! Mener ikke å spise usunt hele tiden. 
Men det må være noe mer/annet. 

Jeg kan nok ikke uttale meg, siden det blir litt som å si til meg «ta deg sammen og bli frisk fra depresjonen», når jeg var på mitt verste.
 

Men jeg kan gi dere en oppskrift:

- gener/dna

- bli oppspist av adrenalin i peridoer pga angst/uro. Mulig også genetisk.

- gå mye. Gå i stedet for å kjøre/kollektivtrafikk (jeg gjør det ofte, men grunnet rastløshet, og ganske kjedelig å sitte på den bussen noen ganger).

- vær kronisk sent ute. Ikke hvis dere kjører bil/er i trafikken, men hvis dere tar kollektivtrafikk :) da må dere løpe til bussen, banen, bussen, evt til arbeidsplassen om det er 10 min til bussen kommer 🙃

- Finn ut hva som gjør at dere forbrenner. Noen virker til å ha det fysisk. Mens for andre er det hodet som suger mest. Det er sistnevnte for meg. 

 

 

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...