Gå til innhold

Hva er tryggest å bruke for søvn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (9 minutter siden):

Begge deler er jo trygt. 

Ok takk. Ap påvirker jo andre ting i hjernen enn alimemazin som kun er antihistamin. Så derfor jeg lurte 😊

Endrer ap kjemien i hjernen,slik ad gjør eller bare demper de noe midlertidig om man tar det innimellom?

Anonymkode: 4471a...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok takk. Ap påvirker jo andre ting i hjernen enn alimemazin som kun er antihistamin. Så derfor jeg lurte 😊

Endrer ap kjemien i hjernen,slik ad gjør eller bare demper de noe midlertidig om man tar det innimellom?

Anonymkode: 4471a...d6f

Generelt sett vil jeg oppfordre til å stole på legen framfor hva man leser i 10-20 artikler på nett. Det ene tar to timer og det andre tar sånn 10 år alt ettersom hva man utdanner seg til. 

Sånn for å sette det på spissen. :)

PRØV nå bare. :)

Men for å komme med en irrelevant anekdote så er jeg meg selv på ap. Ikke ved veldig høye doser, men ved mindre doser. Jeg bruker 75 mg Truxal. Har også brukt abilify, zyprexa og Zeroquel. Kun 900 mg av sistnevnte gjorde meg annerledes. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (8 minutter siden):

Generelt sett vil jeg oppfordre til å stole på legen framfor hva man leser i 10-20 artikler på nett. Det ene tar to timer og det andre tar sånn 10 år alt ettersom hva man utdanner seg til. 

Sånn for å sette det på spissen. :)

PRØV nå bare. :)

Men for å komme med en irrelevant anekdote så er jeg meg selv på ap. Ikke ved veldig høye doser, men ved mindre doser. Jeg bruker 75 mg Truxal. Har også brukt abilify, zyprexa og Zeroquel. Kun 900 mg av sistnevnte gjorde meg annerledes. 

Takk for svar. Har begge deler som mulighet nemlig, så kan jo sånn sett bruke begge (ikke samtidig da). Men kjenner jeg ikke vil ta ap om det tuller til kjemien om det «ikke er noe galt med den» om du skjønner 

Anonymkode: 4471a...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar. Har begge deler som mulighet nemlig, så kan jo sånn sett bruke begge (ikke samtidig da). Men kjenner jeg ikke vil ta ap om det tuller til kjemien om det «ikke er noe galt med den» om du skjønner 

Anonymkode: 4471a...d6f

Små doser ap tuller ikke med hjernen. Større doser i adekvate mengder mtp problem og serumkonsentrasjon gjør heller ikke det. Man kan vel heller si det gjenoppretter den. 

Er du like skeptisk mot somatiske medisiner? Hvis du får lavt stoffskifte tenker du at Levaxin tuller med kroppens egen kjemi? Eller gjenoppretter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Små doser ap tuller ikke med hjernen. Større doser i adekvate mengder mtp problem og serumkonsentrasjon gjør heller ikke det. Man kan vel heller si det gjenoppretter den. 

Er du like skeptisk mot somatiske medisiner? Hvis du får lavt stoffskifte tenker du at Levaxin tuller med kroppens egen kjemi? Eller gjenoppretter den?

Nei🙈 men jeg tenker at dersom man tar ap og kjemien ikke er feil så er det ikke noe å gjenopprette og dermed gjør de bare»skade». Er vel ikke bra å ta stoffskifte medisin om man ikke har problemer med stoffskifte heller på en måte. 

Også kjenner jeg litt på å ta sederende og dempende ad når jeg ikke er høyaktivert- da blir man vel nesten dopa- om de demper en enda mer enn man er

Anonymkode: 4471a...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei🙈 men jeg tenker at dersom man tar ap og kjemien ikke er feil så er det ikke noe å gjenopprette og dermed gjør de bare»skade». Er vel ikke bra å ta stoffskifte medisin om man ikke har problemer med stoffskifte heller på en måte. 

Også kjenner jeg litt på å ta sederende og dempende ad når jeg ikke er høyaktivert- da blir man vel nesten dopa- om de demper en enda mer enn man er

Anonymkode: 4471a...d6f

Så du mener det er krise å ta 1 g paracet, som er en terapeutisk dose, hvis man ikke egentlig har smerter? 

Eller tror du kroppens system skiller ut hva den trenger og ikke? At det går faktisk fint å prøve? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (13 minutter siden):

Så du mener det er krise å ta 1 g paracet, som er en terapeutisk dose, hvis man ikke egentlig har smerter? 

Eller tror du kroppens system skiller ut hva den trenger og ikke? At det går faktisk fint å prøve? 

Paracet er ikke så skummelt da😊 det påvirker jo ikke hjernen og personligheten 😊

 

Anonymkode: 4471a...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Paracet er ikke så skummelt da😊 det påvirker jo ikke hjernen og personligheten 😊

 

Anonymkode: 4471a...d6f

Dont Know what to tell you. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Dont Know what to tell you. :)

Det var betryggende det du skrev da😊 at de kanskje ikke tuller til alt for mye

men du kan vel være enig i at en ap tuller mer med kjemien i hjernen enn antihistamin?

Anonymkode: 4471a...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Generelt sett vil jeg oppfordre til å stole på legen framfor hva man leser i 10-20 artikler på nett. Det ene tar to timer og det andre tar sånn 10 år alt ettersom hva man utdanner seg til. 

Sånn for å sette det på spissen. :)

PRØV nå bare. :)

Men for å komme med en irrelevant anekdote så er jeg meg selv på ap. Ikke ved veldig høye doser, men ved mindre doser. Jeg bruker 75 mg Truxal. Har også brukt abilify, zyprexa og Zeroquel. Kun 900 mg av sistnevnte gjorde meg annerledes. 

Høres positivt ut å være mer normal når du tar det da. Det hjelper kanskje litt for tankjekjør og fastlåste tanker 

Anonymkode: 4471a...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det var betryggende det du skrev da😊 at de kanskje ikke tuller til alt for mye

men du kan vel være enig i at en ap tuller mer med kjemien i hjernen enn antihistamin?

Anonymkode: 4471a...d6f

Egentlig ikke da slik jeg ser det så er det ikke å tulle med kjemien hvis det gjenoppretter noe til det normale eventuelt det akseptable. 

Det er jo ikke slik at du ville fått (sannsynligvis) virkning av Litium. Men jeg som har de problemene jeg har, får veldig god virkning av Litium. Litium er jo en sterk medisin med mange bivirkninger både på kort og lang sikt. Men for meg som faktisk trengte den medisinen så gjenopprettet den meg. Til å bli slik jeg egentlig er. 

Sånn kan det være med (godkjente) medisiner. At enten får man bare bivirkninger eller så får man virkningen man trengte for de problemene mak hadde. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Egentlig ikke da slik jeg ser det så er det ikke å tulle med kjemien hvis det gjenoppretter noe til det normale eventuelt det akseptable. 

Det er jo ikke slik at du ville fått (sannsynligvis) virkning av Litium. Men jeg som har de problemene jeg har, får veldig god virkning av Litium. Litium er jo en sterk medisin med mange bivirkninger både på kort og lang sikt. Men for meg som faktisk trengte den medisinen så gjenopprettet den meg. Til å bli slik jeg egentlig er. 

Sånn kan det være med (godkjente) medisiner. At enten får man bare bivirkninger eller så får man virkningen man trengte for de problemene mak hadde. 

Ja enig i det. Men det er kanskje det jeg sikter til da - at jeg får bivirknkninger som er en tullete hjerne dersom jeg egentlig ikke trenger den effekten den gir. 
men det ee kanskje ikke helt sånn

Anonymkode: 4471a...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når sant skal sies føler jeg meg ikke normal så kanskje litt ap faktisk kan gjøre meg mer normal. Er bare redd det gjør meg enda verre😆

Anonymkode: 4471a...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er ap? 

Anonymkode: 5e1fd...6ff

Antipsykotisk medisin.

Anonymkode: c300e...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Paracet er ikke så skummelt da😊 det påvirker jo ikke hjernen og personligheten 😊

 

Anonymkode: 4471a...d6f

Paracet påvirker da hjernen. 

Anonymkode: 378f8...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...