Gå til innhold

Hva skje rom man glemmer pizza i ovnen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Pizza bare for å ta et eksempel. Hva skjer om man har satt pizzaen i ovnen på 200 grader og går å legger seg. Hva har skjedd 8 timer senere da? 

Blir det brann eller er det bare a pizzaen blir kølsvart? 

Anonymkode: b2db9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pizza bare for å ta et eksempel. Hva skjer om man har satt pizzaen i ovnen på 200 grader og går å legger seg. Hva har skjedd 8 timer senere da? 

Blir det brann eller er det bare a pizzaen blir kølsvart? 

Anonymkode: b2db9...cd5

En av naboene gjorde det, dvs vedkommende sovna på sofaen.  Da brannalarmen gikk så var hele leiligheten ganske så røykfylt.  Brannvesenet kom og leiligheten måtte luftes ut. En kan også risikere å måtte betale for utrykningen og det er ikke billig. Nå er det automatisk alarm her jeg bor, så alarmen går direkte til brannvesenet.  Så de kommer uansett når alarmen går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snart kommer det innlegg om hvordan man knytter skolissene sine.

Anonymkode: 97c3f...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Snart kommer det innlegg om hvordan man knytter skolissene sine.

Anonymkode: 97c3f...d5c

Det er faktisk veldig mange som sovner fra mat på/i ovnen.  Ikke få utrykninger pga dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
emilie321 skrev (3 minutter siden):

Det er faktisk veldig mange som sovner fra mat på/i ovnen.  Ikke få utrykninger pga dette. 

Det r jeg enig i, jeg blir bare litt matt av spørsmål som er så åpenbart :D Hvordan kjøper jeg en ... Hvordan lager jeg.... 

Anonymkode: 97c3f...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det r jeg enig i, jeg blir bare litt matt av spørsmål som er så åpenbart :D Hvordan kjøper jeg en ... Hvordan lager jeg.... 

Anonymkode: 97c3f...d5c

Slutt å ødelegg tråden. 

Jeg spurte seriøst

Anonymkode: b2db9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pizza bare for å ta et eksempel. Hva skjer om man har satt pizzaen i ovnen på 200 grader og går å legger seg. Hva har skjedd 8 timer senere da? 

Blir det brann eller er det bare a pizzaen blir kølsvart? 

Anonymkode: b2db9...cd5

For ca. 15-20 år siden var det en av de ansatte enten i barnehagen eller på sfo til ungene mine som kom hjem fra byen, var noget beruset, satte på mat (usikker på om det var en pizza i ovnen eller noe i en kjele på komfyrplata) og svonet. Vel, det ble mye røyk, så mye røyk at hun dessverre aldri våknet igjen. :( Ikke legg deg dersom du har noe i ovnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (11 minutter siden):

For ca. 15-20 år siden var det en av de ansatte enten i barnehagen eller på sfo til ungene mine som kom hjem fra byen, var noget beruset, satte på mat (usikker på om det var en pizza i ovnen eller noe i en kjele på komfyrplata) og svonet. Vel, det ble mye røyk, så mye røyk at hun dessverre aldri våknet igjen. :( Ikke legg deg dersom du har noe i ovnen!

Ok så etter hva jeg har skjønt så er det røyk det blir, men ikke ordentlig brann?vet jo at røyken er giftig

Anonymkode: b2db9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok så etter hva jeg har skjønt så er det røyk det blir, men ikke ordentlig brann?vet jo at røyken er giftig

Anonymkode: b2db9...cd5

I stekeovnen skal det vel litt mer til før det blir brann enn i kjele på komfyren, men uansett - IKKE legg deg om du har mat enten på komfyren eller i stekeovnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Veldig mange trivielle spørsmål her i det siste.

Anonymkode: db002...9fd

Thank you, akkurat det jeg mente. Veldig underlig for det er så grunnleggende kunnskap. Hadde ts skrevet noe om HVORFOR man lurer så er det mye enklere å forstå.

Anonymkode: 97c3f...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ok så etter hva jeg har skjønt så er det røyk det blir, men ikke ordentlig brann?vet jo at røyken er giftig

Anonymkode: b2db9...cd5

Si meg planlegger du å se hva som skjer?

Anonymkode: 97c3f...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Thank you, akkurat det jeg mente. Veldig underlig for det er så grunnleggende kunnskap. Hadde ts skrevet noe om HVORFOR man lurer så er det mye enklere å forstå.

Anonymkode: 97c3f...d5c

Vi har da ikke OPPLYSNINGSPLIKT på hvorfor vi lager tråder her inne heller da

Anonymkode: b2db9...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har da ikke OPPLYSNINGSPLIKT på hvorfor vi lager tråder her inne heller da

Anonymkode: b2db9...cd5

Absolutt ikke :) Men da tåler du fint en kommentar om hvorfor noen oppleves rart.

Anonymkode: 97c3f...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi har da ikke OPPLYSNINGSPLIKT på hvorfor vi lager tråder her inne heller da

Anonymkode: b2db9...cd5

Du spør faktisk om hva som skjer om du går og legger deg etter å ha satt pizza i ovnen. Har du for vane å sette mat i stekeovnen og så gå å legge deg? For det er jo bare rart å spørre hva som skjer da, etter 8 timer!  Du vet røyken er giftig og har skjønt at det blir "kun" røyk og ikke brann. 

Du kan spørre om hva du vil, men du bør skjønne at du kort bør redegjøre for hvorfor du spør om noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pizza bare for å ta et eksempel. Hva skjer om man har satt pizzaen i ovnen på 200 grader og går å legger seg. Hva har skjedd 8 timer senere da? 

Blir det brann eller er det bare a pizzaen blir kølsvart? 

Anonymkode: b2db9...cd5

Da jeg var ung og bodde på hybelhus, var vi noen venninner som var på fest. Hun ene dro hjem før oss. Da vi kom hjem reagerte vi på at den kom røyk ut av døren hennes. Vi banket og dundret løs på døra hennes og skrek så høyt vi klarte. Til slutt åpnet hun helt forvirret. 

Hun hadde satt en pizza i ovnen og sovnet. 

Hadde vi kommet senere, hadde hun dødd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye som skal til før man besvimer hvis man er i et røykfylt rom. Bare 2-3 trekk og så besvimer man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...