Gå til innhold

Tyskland legaliserer cannabis, når følger vi etter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Trinity80 skrev (43 minutter siden):

Diskuterer heller ikke med Anonyme etter at jeg observerer oppgulp som ikke er konstruktiv. Bruk brukernavn.

Da kan du svare meg på de samme spørsmålene. Hvilke spesifikke årsakssammehenger refererer du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker
Worriesome Plenty 2 skrev (5 minutter siden):

Forskning har vel bevist at schizofrenipasienter bør holde seg unna cannabis.

Du nevnte ingenting om schizofreni i innlegget jeg refererer til, kun egen opplevelse etter én gangs bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (9 minutter siden):

Da kan du svare meg på de samme spørsmålene. Hvilke spesifikke årsakssammehenger refererer du til?

At når et styresett mister effektiviteten så må de ha noe å fore sirkuset. Ganske enkel politikk😌

Dette er nok historisk sett i flere land i ulike verdensdeler.

Men altså, jeg står ikke på noen dør og banker på for retten til å drikke alkohol eller røyke seg en bønne. Er absolutt ikke min fanesak. Folk får gjøre som de ønsker, men da får de ta konsekvensen selv. Staten løper ikke og redder, slik vi har sett tendensen til i de siste få årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutes ago, Trinity80 said:

At når et styresett mister effektiviteten så må de ha noe å fore sirkuset. Ganske enkel politikk😌

Aha, en god gammeldags konspirasjon.

Anonymkode: 833da...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, Worriesome Plenty 2 said:

Jeg har røyka mariuana en gang. Fikk panikkangst og noia i timevis. Blir nok flere schizofrenispektrumlidelser om det blir legalt. Mennesker som har risikofaktorer kan sikkert lett pushes om de røyker mer hasj.

De får la være å røyke da?

Jeg røyker heller ikke, men vil gjerne hygge meg med en god hasj-kake.

Anonymkode: 833da...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Trinity80 skrev (19 minutter siden):

At når et styresett mister effektiviteten så må de ha noe å fore sirkuset.

Enten refererer du til da Ap-regjeringen innførte cannabisforbudet på udemokratisk vis i utgangspunktet (Ref. Stein Jarving) - noe som taler for legalisering - eller så tåkeprater du.

Trinity80 skrev (18 minutter siden):

Men altså, jeg står ikke på noen dør og banker på for retten til å drikke alkohol eller røyke seg en bønne. Er absolutt ikke min fanesak. Folk får gjøre som de ønsker, men da får de ta konsekvensen selv. Staten løper ikke og redder, slik vi har sett tendensen til i de siste få årene.

Nå motsier du deg selv.

Du mener at folk må få gjøre som de ønsker, men likevel vil du ikke bidra til å sikre retten til akkurat dét.

Endret av psykedeliker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker skrev (4 timer siden):

Enten refererer du til da Ap-regjeringen innførte cannabisforbudet på udemokratisk vis i utgangspunktet (Ref. Stein Jarving) - noe som taler for legalisering - eller så tåkeprater du.

Nå motsier du deg selv.

Du mener at folk må få gjøre som de ønsker, men likevel vil du ikke bidra til å sikre retten til akkurat dét.

Nei, jeg tenker på to hatter på. At folk skal velge fritt, men at konsekvensene ikke er valgfritt. Universal paradoks, og ikke noe jeg har funnet på. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere og flere får psykose av hasj. Så nei det er ikke ønskelig å få inn i landet 

Anonymkode: b3e76...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Flere og flere får psykose av hasj.

Hvordan vet du det? Har du tilgang til samtlige pasientjournaler i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Trinity80 skrev (7 minutter siden):

Nja, man trenger ikke akkurat pasientopplysninger for å mene det.

https://rop.no/aktuelt/dobbelt-sa-mange-far-psykose-etter-bruk-av-cannabis/

Interessant artikkel, men likevel ikke et godt argument mot legalisering, da den ikke problematiserer individets rett til å gjøre ukloke valg i et liberalt samfunn.

Videre er det (som jeg har nevnt tidligere) metodiske svakheter ved studien, da diagnosestatistikkene ikke korrigeres bakover i tid, og et ukjent antall pasienter overdriver eller underdriver når de skal beskrive sin rusbruk, alt etter hva slags behandling de ønsker å få eller unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Interessant artikkel, men likevel ikke et godt argument mot legalisering, da den ikke problematiserer individets rett til å gjøre ukloke valg i et liberalt samfunn.

Videre er det (som jeg har nevnt tidligere) metodiske svakheter ved studien, da diagnosestatistikkene ikke korrigeres bakover i tid, og et ukjent antall pasienter overdriver eller underdriver når de skal beskrive sin rusbruk, alt etter hva slags behandling de ønsker å få eller unngå.

Ja ser den, og genrelt så er statikk på rusmiddelbruk bittelitt sketchy. Av åpenbare grunner.

Jeg står jo i spagaten hvor jeg mener at selvbestemmelsesretten skal stå sterkt, og at man må ta konsekvensen av sine livsvalg.

Tror det er på meta-nivå, og i dag ble det rundt cannabisbruk😅 Ikke ta ting jeg skriver for seriøst i denne tråden😆

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Jeg står jo i spagaten hvor jeg mener at selvbestemmelsesretten skal stå sterkt, og at man må ta konsekvensen av sine livsvalg.

Skjønte ikke denne setningen helt. Det er jo to sider av samme sak(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flere og flere får psykose av hasj. Så nei det er ikke ønskelig å få inn i landet 

Anonymkode: b3e76...88d

Citation needed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Norge er så kjedelig at vi blir sikkert det siste, om det noen gang skjer. Ikke at jeg har noe behov for at det blir legalisert, for jeg bruker det ikke og jeg liker ikke rusen. Men har ikke noe i mot at folk vil bruke det. Men igjen… Norge er verdens kjedeligste land. Så kjedelig at det er flaut å være norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (14 minutter siden):

Norge er så kjedelig at vi blir sikkert det siste, om det noen gang skjer. Ikke at jeg har noe behov for at det blir legalisert, for jeg bruker det ikke og jeg liker ikke rusen. Men har ikke noe i mot at folk vil bruke det. Men igjen… Norge er verdens kjedeligste land. Så kjedelig at det er flaut å være norsk.

Hvorfor flytter du ikke bare utenlands da? Ingen tvinger deg til å bo i Norge. 

Anonymkode: 0590e...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvorfor flytter du ikke bare utenlands da? Ingen tvinger deg til å bo i Norge. 

Anonymkode: 0590e...4fb

Man må kunne språket og ha relevant utd. Hvordan kan jeg være attraktiv på arbeidsmarkedet der når det er andre som kan språket? Enkelte land krever også at du er gift der. I tillegg bør man ha nettverk. Jeg flytter ikke bare et sted og finner en tilfeldig jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nære på i 2021. H og V la frem en rusreform som skulle avkriminalisere eget bruk (Hjelp, ikke straff).. AP, SP og Frp  stemte det ned.

AP sa nei fordi de ville finne på et enda bedre forslag. Forslaget var at eget bruk skulle være lovlig hvis du passer på å ruse deg veldig mye. Noen jurister mener det er grunnlovsstridig med den typen ulikhet for loven.

Derfor blir det nok ikke noe av.

Jeg tenker det er greit å forby salg men tillate bruk. Generelt forbyr man å salg av skadelige næringsmidler, men det er ikke straffbart å innta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
UtakknemligDiva skrev (10 timer siden):

Norge er så kjedelig at vi blir sikkert det siste, om det noen gang skjer. Ikke at jeg har noe behov for at det blir legalisert, for jeg bruker det ikke og jeg liker ikke rusen. Men har ikke noe i mot at folk vil bruke det. Men igjen… Norge er verdens kjedeligste land. Så kjedelig at det er flaut å være norsk.

Reis til Somalia og bruk burka, da får du det spennende og trivelig. Somalia er bygget på mer tradisjonelle macho verdier. Du trenger ikke noen utdannelse heller. Spenningsnivået er skyhøyt også.

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...