Gå til innhold

Hvor mange timer søvn får du som oftest hver natt? Og når legger du deg og står opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mange timer søvn får du som oftest hver natt? Og når legger du deg og står opp? Og hvordan er helgene for deg, står du fortsatt opp til fast tid eller sover du til du våkner o.l?

Jeg legger meg stort sett kl 21:30 i hverdagene og kl 23:00 i helgene. De dagene jeg jobber må jeg stå opp kl 07:30 for å rekke alt jeg skal før jobb, mens de dagene jeg ikke jobber og i helgene kan jeg lett sove til jeg våkner kl 12 dessverre. Jeg har planer om å få endret på dette nå da!

Anonymkode: 5001a...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvor mange timer søvn får du som oftest hver natt? Og når legger du deg og står opp? Og hvordan er helgene for deg, står du fortsatt opp til fast tid eller sover du til du våkner o.l?

Jeg legger meg stort sett kl 21:30 i hverdagene og kl 23:00 i helgene. De dagene jeg jobber må jeg stå opp kl 07:30 for å rekke alt jeg skal før jobb, mens de dagene jeg ikke jobber og i helgene kan jeg lett sove til jeg våkner kl 12 dessverre. Jeg har planer om å få endret på dette nå da!

Anonymkode: 5001a...129

Det varierer veldig men er ikke akkurat sånn at jeg skal på jobb, sto opp tre i natt. Tipper jeg har sovet fire timer som er for lite for meg,. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Det varierer veldig men er ikke akkurat sånn at jeg skal på jobb, sto opp tre i natt. Tipper jeg har sovet fire timer som er for lite for meg,. 

Oj, såpass. Er det vanlig for deg å våkne sånn midt på natta? For meg er det uvanlig egentlig da jeg har ett godt sovehjerte til vanlig, men nå i det siste har jeg våknet stort sett på denne tiden og før. Har vært litt mye stress med kjøp av bolig og sånt så tror det er det som gjør det. Det også det at jeg ikke lenger bruker medisiner.

Anonymkode: 5001a...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oj, såpass. Er det vanlig for deg å våkne sånn midt på natta? For meg er det uvanlig egentlig da jeg har ett godt sovehjerte til vanlig, men nå i det siste har jeg våknet stort sett på denne tiden og før. Har vært litt mye stress med kjøp av bolig og sånt så tror det er det som gjør det. Det også det at jeg ikke lenger bruker medisiner.

Anonymkode: 5001a...129

Ja det er vanlig det og har vært det en stund, har hatt det sånn i tidligere år og. Har nok medisiner. Ja stress kan jo være en utløser, håper det kommer seg hos deg snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja det er vanlig det og har vært det en stund, har hatt det sånn i tidligere år og. Har nok medisiner. Ja stress kan jo være en utløser, håper det kommer seg hos deg snart. 

Så kjedelig da. Det å våkne tidlig/midt på natten og ikke klare sove videre er noe av det kjedeligste jeg vet om altså. Jeg tror og håper at det kommer seg snart, jeg signerte jo kontrakt på boligen jeg kjøpte i går faktisk så nå er det bare å sende inn kontrakten til bankene og få pengene overført til megler som gjenstår. Også selvfølgelig det å faktisk ta over boligen da, men det blir ikke før 1. april så det er jo en stund til det.

Anonymkode: 5001a...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så kjedelig da. Det å våkne tidlig/midt på natten og ikke klare sove videre er noe av det kjedeligste jeg vet om altså. Jeg tror og håper at det kommer seg snart, jeg signerte jo kontrakt på boligen jeg kjøpte i går faktisk så nå er det bare å sende inn kontrakten til bankene og få pengene overført til megler som gjenstår. Også selvfølgelig det å faktisk ta over boligen da, men det blir ikke før 1. april så det er jo en stund til det.

Anonymkode: 5001a...129

Ja det er kjedelig, jeg tok ekstra imovane og seroquel men det hjelp ikke. Var lys våken. Alltid styr med å bytte bolig, da blir det ekstra tankekjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ja det er kjedelig, jeg tok ekstra imovane og seroquel men det hjelp ikke. Var lys våken. Alltid styr med å bytte bolig, da blir det ekstra tankekjør. 

Jeg har tatt seroquel alle nettene og det har fungert supert for meg før da jeg har blitt veldig trøtt av dem og sovet som en stein som en sier, men den fungerer tydeligvis ikke lenger. Imovane o.l får jeg ikke lenger da jeg har fått ny fastlege som er kjempestreng på den type medikamenter. Men føler jo nesten jeg snart går på veggen av lite søvn eller hva en sier. Ja, det er jo mye styr med å bytte bolig og dette var første gang jeg kjøpte noe (har bare leid tidligere) så det er jo litt ekstra stress bare det når der er mye nytt å sette seg inn i. Men jeg har jo klart meg greit så langt heldigvis og har fått god hjelp av både mamma, pappa og broren min som jeg setter veldig pris på. Også har jeg troa på at flytteprosessen vil gå veldig greit ettersom jeg ikke har så mye ting (leiligheten jeg leier nå er bare 30kvm så har ikke så mye plass til ting). Også får jeg god hjelp av både mamma og pappa til flyttingen. Pappa har heldigvis henger med god plass og tak over som jo er greit å ha på denne årstiden og mamma har mulighet til å hjelpe meg å vaske ned leiligheten jeg leier også har jeg leiligheten jeg leier frem til 15. april så det er jo veldig greit å slippe gjøre alt av flytting av ting og nedvask bare på en dag om alt skulle skjedd 1. april. Ooops, ble visst litt langt dette her. Haha.

Anonymkode: 5001a...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har tatt seroquel alle nettene og det har fungert supert for meg før da jeg har blitt veldig trøtt av dem og sovet som en stein som en sier, men den fungerer tydeligvis ikke lenger. Imovane o.l får jeg ikke lenger da jeg har fått ny fastlege som er kjempestreng på den type medikamenter. Men føler jo nesten jeg snart går på veggen av lite søvn eller hva en sier. Ja, det er jo mye styr med å bytte bolig og dette var første gang jeg kjøpte noe (har bare leid tidligere) så det er jo litt ekstra stress bare det når der er mye nytt å sette seg inn i. Men jeg har jo klart meg greit så langt heldigvis og har fått god hjelp av både mamma, pappa og broren min som jeg setter veldig pris på. Også har jeg troa på at flytteprosessen vil gå veldig greit ettersom jeg ikke har så mye ting (leiligheten jeg leier nå er bare 30kvm så har ikke så mye plass til ting). Også får jeg god hjelp av både mamma og pappa til flyttingen. Pappa har heldigvis henger med god plass og tak over som jo er greit å ha på denne årstiden og mamma har mulighet til å hjelpe meg å vaske ned leiligheten jeg leier også har jeg leiligheten jeg leier frem til 15. april så det er jo veldig greit å slippe gjøre alt av flytting av ting og nedvask bare på en dag om alt skulle skjedd 1. april. Ooops, ble visst litt langt dette her. Haha.

Anonymkode: 5001a...129

Kjedelig med sånne leger. 

Det er bra du har hjelp til flyttingen da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Kjedelig med sånne leger. 

Det er bra du har hjelp til flyttingen da :) 

Ja, det er det. Jeg ser absolutt ikke noe problemer med å bruke imovane og andre lignende legemidler så lenge man bruker det i samråd med fastlegen egentlig. Men det er jo greit å klare seg uten så langt det går da.

Ja, jeg er veldig glad og takknemlig for det ☺️ Jeg skulle jo egentlig forsøke å sove videre tenkte jeg, men nå tror jeg ikke det er vits for det er jo bare 2 timer+ til jeg må stå opp for å rekke jobb også blir jeg alltid så redd for å forsove meg de gangene jeg våkner midt på natten og ikke får sove fordi jeg er redd at dersom jeg sovner igjen så er jeg så trøtt at jeg ikke våkner av alarmen. Så tør liksom ikke ta sjansen. Men det er kjedelig å måtte gå jobb og være skikkelig trøtt også da synes jeg.

Anonymkode: 5001a...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, det er det. Jeg ser absolutt ikke noe problemer med å bruke imovane og andre lignende legemidler så lenge man bruker det i samråd med fastlegen egentlig. Men det er jo greit å klare seg uten så langt det går da.

Ja, jeg er veldig glad og takknemlig for det ☺️ Jeg skulle jo egentlig forsøke å sove videre tenkte jeg, men nå tror jeg ikke det er vits for det er jo bare 2 timer+ til jeg må stå opp for å rekke jobb også blir jeg alltid så redd for å forsove meg de gangene jeg våkner midt på natten og ikke får sove fordi jeg er redd at dersom jeg sovner igjen så er jeg så trøtt at jeg ikke våkner av alarmen. Så tør liksom ikke ta sjansen. Men det er kjedelig å måtte gå jobb og være skikkelig trøtt også da synes jeg.

Anonymkode: 5001a...129

Nei ser ikke problemet med det jeg heller. Skulle ønske jeg klarte meg uten alt. 

Like greit å ikke legge seg igjen ja, du skal på jobb ja. Blir en lang dag da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Nei ser ikke problemet med det jeg heller. Skulle ønske jeg klarte meg uten alt. 

Like greit å ikke legge seg igjen ja, du skal på jobb ja. Blir en lang dag da. 

Samme her egentlig.

Ja, det blir nok en lang dag ja. Men jeg jobber heldigvis ikke fullt da heldigvis, så jeg begynner kl 9 også går jeg hjem igjen kl 13, så jeg håper på det vil gå greit å komme seg gjennom de timene. Jobben er jo også ganske grei å gjøre og ikke noe som krever mye konsentrasjon o.l, da hadde det nok vært litt verre tenker jeg. 

Anonymkode: 5001a...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 7 timer. 
Legger meg slik at jeg sovner rundt 2215. Står opp 0515. Drar til jobb ca 0555. 
I helger kan jeg legge meg 2230-23, men som regel til vanllg tid - men jeg sover til 8-9 i helger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Samme her egentlig.

Ja, det blir nok en lang dag ja. Men jeg jobber heldigvis ikke fullt da heldigvis, så jeg begynner kl 9 også går jeg hjem igjen kl 13, så jeg håper på det vil gå greit å komme seg gjennom de timene. Jobben er jo også ganske grei å gjøre og ikke noe som krever mye konsentrasjon o.l, da hadde det nok vært litt verre tenker jeg. 

Anonymkode: 5001a...129

Lykke til på jobb :) Sist jeg var oppe så tidlig fikk jeg voldsom angst. Håper ikke det skjer i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Emoji skrev (20 minutter siden):

Ca 7 timer. 
Legger meg slik at jeg sovner rundt 2215. Står opp 0515. Drar til jobb ca 0555. 
I helger kan jeg legge meg 2230-23, men som regel til vanllg tid - men jeg sover til 8-9 i helger.

Oj, begynner du veldig tidlig på jobb eller har du bare lang reisevei kanskje?

Anonymkode: 5001a...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (16 minutter siden):

Lykke til på jobb :) Sist jeg var oppe så tidlig fikk jeg voldsom angst. Håper ikke det skjer i dag. 

Takk for det ☺️ Uff, angst er ikke noe kjekt det, jeg krysser fingrene for at du slipper unna angsten i dag.

Anonymkode: 5001a...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor mange timer søvn får du som oftest hver natt? Og når legger du deg og står opp? Og hvordan er helgene for deg, står du fortsatt opp til fast tid eller sover du til du våkner o.l?

På hverdager er jeg i seng 22:30-22:45 som regel, sovner kanskje rundt 23:30 og sover til 6, så om jeg får 6-7 timers søvn er jeg fornøyd. :) Jeg er en sånn raring som vil ha god tid hjemme før jeg drar på jobb, så jeg sitter gjerne en liten time og koser meg med en tekopp og suller på nettet eller leser litt og lar kroppen få våkne før jeg må ut. Når jeg tar buss har jeg det travlere for da må jeg gå ca. 6:40 så da er jeg oppe litt før om jeg våkner.

I helgene sover jeg jo til jeg våkner, men det er sjelden senere enn 8-8:30, går helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Oj, begynner du veldig tidlig på jobb eller har du bare lang reisevei kanskje?

Anonymkode: 5001a...129

Jeg er på jobb til 0620-0630.

liker å slappe av før vi starter kl 07 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg sover 6-7 timer per natt i ukedagene når jeg skal på jobb. Det er egentlig litt for lite, så jeg tar det igjen i helgene og sover da 7-10 tiner per natt.

Jeg legger meg som regel ca kl 24 i ukedagene. Står opp 6.45. Går hjemmefra ca 7.30.

I går slukket jeg ikke lyset før kvart på ett, så det ble 6 timers søvn.

I helgene legger jeg meg omtrent som vanlig, kanskje litt seinere. Sover da til 7-10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde få åtte timer søvn hver natt, men får som regel rundt syv. 

Når jeg legger meg kommer an på om jeg skal på kontoret, om jeg har hjemmekontor eller om jeg har fri.

Skal jeg på kontoret legger jeg meg ca kl 21 (fordi jeg står opp 0530), har jeg hjemmekontor legger jeg meg 22-23 (fordi jeg står opp kl 07). 

I helgene legger jeg meg når jeg vil, men liker ikke å være opp for sent fordi jeg liker ikke å sove så lenge. Jeg elsker å sove og å kunne sove ut uten vekkerklokke, men vil ikke sove for lenge. Pleier å legge meg rundt 23-00 i helgene og stå opp ca 09-10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...