Gå til innhold

Troll på nett/ forum osv.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Jeg anser ikke de som svarer frekt og iblant ufyselig for troll. De kan jo være frustrerte, ha en dårlig dag/ periode eller rett og slett være den type mennesker. Jeg sier ikke at det er ideelt, men jeg ser ikke så fryktelig alvorlig på det. Jeg tror vi må godta at det er noen mer frekke mennesker blant oss, og jeg kan jo være noe urimelig selv også. Og så er jeg jo LITT svak for de som ikke alltid går inn for å bli likt da. De mer rampete. De spriter jo opp tilværelsen litt, og det betyr IKKE at jeg misliker de mer hyggelige, snille og høflige. Det er ingen motsetning, og inhen favorisering eller at jeg foretrekker mer...udiplomatiske. Jeg bare liker dem også. Eller finner dem mer forfriskende. 

MEN de som lager historier for å lure andre til å tro på. Og andre svarer seriøst og vil bidra. Og så oppdager man at egentlig vil den som lager tråden kun lure folk for å le av dem. Være hånlig og nedlatende for å dumme ut andre. Jeg har gått i fella selv og jeg hater den følelsen av å bli lurt! Jeg føler meg dum og patetisk og blir skikkelig sint ( flau ). For ofte får slike troll fram våre svakheter også. 

Det jeg lurer på er om de aldri får dårlig samvittighet? De kan jo ikke være narsissister alle sammen. Hva feiler dem da? 

Jeg lagde en tråd en gang som var ganske overdrevet. Det var for underholdningens skyld og ikke noe som latterligjorde noen. Men folk engasjerte seg jo, og jeg fikk drittdårlig samvittighet ( og tror ikke at jeg så lett får det ellers, selv om jeg jo kan få det når jeg er urettferdig og frenstår mindre empatisk ) 

Men altså. De trolla som lager innlegg om igjen og om igjen, med kun som formål å drite ut andre eller gjøre andre sinte eller få de til å føle seg dumme. Hva er det som driver dem? 

( det er ingen her inne jeg tenker på. Ihvertfall ikke pr nå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro det har å gjøre med underholdning og oppmerksomhet.

Å gjøre det en gang eller to fordi man er nysgjerrig synes jeg er forståelig, men de som gjør det ofte synes jeg bare er trist. At de ikke har noe bedre å ta seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (5 minutter siden):

Jeg vil tro det har å gjøre med underholdning og oppmerksomhet.

Å gjøre det en gang eller to fordi man er nysgjerrig synes jeg er forståelig, men de som gjør det ofte synes jeg bare er trist. At de ikke har noe bedre å ta seg til.

Jo. Men liksom. Det med samvittigheten. At de ikke får det? Jeg skjønner ikke helt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jo. Men liksom. Det med samvittigheten. At de ikke får det? Jeg skjønner ikke helt det. 

Det tviler jeg på at de får, da hadde de vel ikke gjort det flere ganger.

Når folk kan voldta, torturere og drepe uten å få dårlig samvittighet, så er det lett å se for seg at man kan trolle forum uten å bry seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Det tviler jeg på at de får, da hadde de vel ikke gjort det flere ganger.

Når folk kan voldta, torturere og drepe uten å få dårlig samvittighet, så er det lett å se for seg at man kan trolle forum uten å bry seg.

Sant nok. Jeg ser den.

Det er bare at de gjør det gjentatte ganger og at jeg lurer på hva som skjer i hodet deres. Føler de seg berettiget til å plage andre ved å drite dem ut. Og hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaylord Focker
Kashmir skrev (55 minutter siden):

Jeg anser ikke de som svarer frekt og iblant ufyselig for troll. De kan jo være frustrerte, ha en dårlig dag/ periode eller rett og slett være den type mennesker. Jeg sier ikke at det er ideelt, men jeg ser ikke så fryktelig alvorlig på det. Jeg tror vi må godta at det er noen mer frekke mennesker blant oss, og jeg kan jo være noe urimelig selv også. Og så er jeg jo LITT svak for de som ikke alltid går inn for å bli likt da. De mer rampete. De spriter jo opp tilværelsen litt, og det betyr IKKE at jeg misliker de mer hyggelige, snille og høflige. Det er ingen motsetning, og inhen favorisering eller at jeg foretrekker mer...udiplomatiske. Jeg bare liker dem også. Eller finner dem mer forfriskende. 

MEN de som lager historier for å lure andre til å tro på. Og andre svarer seriøst og vil bidra. Og så oppdager man at egentlig vil den som lager tråden kun lure folk for å le av dem. Være hånlig og nedlatende for å dumme ut andre. Jeg har gått i fella selv og jeg hater den følelsen av å bli lurt! Jeg føler meg dum og patetisk og blir skikkelig sint ( flau ). For ofte får slike troll fram våre svakheter også. 

Det jeg lurer på er om de aldri får dårlig samvittighet? De kan jo ikke være narsissister alle sammen. Hva feiler dem da? 

Jeg lagde en tråd en gang som var ganske overdrevet. Det var for underholdningens skyld og ikke noe som latterligjorde noen. Men folk engasjerte seg jo, og jeg fikk drittdårlig samvittighet ( og tror ikke at jeg så lett får det ellers, selv om jeg jo kan få det når jeg er urettferdig og frenstår mindre empatisk ) 

Men altså. De trolla som lager innlegg om igjen og om igjen, med kun som formål å drite ut andre eller gjøre andre sinte eller få de til å føle seg dumme. Hva er det som driver dem? 

( det er ingen her inne jeg tenker på. Ihvertfall ikke pr nå 🙂

Det er tidsfordriv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaylord Focker skrev (4 minutter siden):

Det er tidsfordriv?

Ja. Men jeg lurer jo på samvittigheten? Har de ikke samvittighet? 

Når andre prøver å hjelpe og bidra med empati da?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (48 minutter siden):

Ja. Men jeg lurer jo på samvittigheten? Har de ikke samvittighet? 

Når andre prøver å hjelpe og bidra med empati da?  

Det er viktig å alltid lytte til samvittigheten og handle på en måte som du vet er riktig. Å ha et godt moralsk kompass er avgjørende for å leve et meningsfylt liv og opprettholde gode relasjoner med andre. Å ignorere samvittigheten din kan føre til skyldfølelse og dårlig selvfølelse. Så det er viktig å ta ansvar for handlingene dine og lytte til din indre stemme. Det er viktig å undersøke konteksten og bakgrunnen for å forstå hvorfor noe skjer. Samtidig er det viktig å huske på at man også må være ansvarlig for sin egen situasjon og ta aktive steg mot å løse problemer og utfordringer selv. Sammen kan man ofte komme frem til de beste løsningene. 

Anonymkode: 0a866...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er viktig å alltid lytte til samvittigheten og handle på en måte som du vet er riktig. Å ha et godt moralsk kompass er avgjørende for å leve et meningsfylt liv og opprettholde gode relasjoner med andre. Å ignorere samvittigheten din kan føre til skyldfølelse og dårlig selvfølelse. Så det er viktig å ta ansvar for handlingene dine og lytte til din indre stemme. Det er viktig å undersøke konteksten og bakgrunnen for å forstå hvorfor noe skjer. Samtidig er det viktig å huske på at man også må være ansvarlig for sin egen situasjon og ta aktive steg mot å løse problemer og utfordringer selv. Sammen kan man ofte komme frem til de beste løsningene. 

Anonymkode: 0a866...f4b

He? 

Jeg snakker om troll på nett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags tråder er det du snakker om? Jeg skal si jeg har aldri lagt merke til denne problemstillingen din. Mulig du er litt hårsår? 

Anonymkode: 1020a...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags tråder er det du snakker om? Jeg skal si jeg har aldri lagt merke til denne problemstillingen din. Mulig du er litt hårsår? 

Anonymkode: 1020a...14e

Man er ikke hårsår når man ikke liker å bli lurt. Det er helt normalt å reagere på det, som at man føler seg dum. 

Men nå plages jeg ikke av det i lengre tid, for det ville vært verre. Jeg har fks allerede glemt tråden her. 

Jeg lurte vel mest på hvorfor de ikke fikk dårlig samvittighet, men siden problemstillingen er helt ukjent for deg, så kan du jo heller ikke "hjelpe" her.

Ps. husk at selv om du aldri har sett, hørt om eller erfart noe, så betyr der ikke at det ikke fins 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (14 minutter siden):

Man er ikke hårsår når man ikke liker å bli lurt. Det er helt normalt å reagere på det, som at man føler seg dum. 

Men nå plages jeg ikke av det i lengre tid, for det ville vært verre. Jeg har fks allerede glemt tråden her. 

Jeg lurte vel mest på hvorfor de ikke fikk dårlig samvittighet, men siden problemstillingen er helt ukjent for deg, så kan du jo heller ikke "hjelpe" her.

Ps. husk at selv om du aldri har sett, hørt om eller erfart noe, så betyr der ikke at det ikke fins 🙂

Jeg ser alle tråder som skrives her på åpent forum (antar det er her det blir skrevet) og jeg kan ikke se denne problemstillingen din så ja jeg vil si du er hårsår. 

Anonymkode: 1020a...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser alle tråder som skrives her på åpent forum (antar det er her det blir skrevet) og jeg kan ikke se denne problemstillingen din så ja jeg vil si du er hårsår. 

Anonymkode: 1020a...14e

Leste du ikke det som sto i parentes nederst? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (15 minutter siden):

Man er ikke hårsår når man ikke liker å bli lurt. Det er helt normalt å reagere på det, som at man føler seg dum. 

Men nå plages jeg ikke av det i lengre tid, for det ville vært verre. Jeg har fks allerede glemt tråden her. 

Jeg lurte vel mest på hvorfor de ikke fikk dårlig samvittighet, men siden problemstillingen er helt ukjent for deg, så kan du jo heller ikke "hjelpe" her.

Ps. husk at selv om du aldri har sett, hørt om eller erfart noe, så betyr der ikke at det ikke fins 🙂

Når du har laget problemstilling om spesifikt tema og etter nærmere analyser påstår du at du har glemt gjeldene tråd virker du kranglete. Hvilken råd snakker du om? Legger du garn tar du i mot fisken når du får napp sies det. Kjent sitat alle uten språkutfordringer forstår. 

Anonymkode: 0a866...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når du har laget problemstilling om spesifikt tema og etter nærmere analyser påstår du at du har glemt gjeldene tråd virker du kranglete. Hvilken råd snakker du om? Legger du garn tar du i mot fisken når du får napp sies det. Kjent sitat alle uten språkutfordringer forstår. 

Anonymkode: 0a866...f4b

Det var da voldsomt? 

Jeg trodde ikke nettroll var et ukjent fenomen, men for dere som ikke kjenner til dette så kan jeg ikke forklare bedre enn i hi. 

Jeg husker ikke alle tråder jeg lager eller svarer på. Jeg deler noen tanker her og der, og så dør tråden ut. Da glemmer jeg den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det var da voldsomt? 

Jeg trodde ikke nettroll var et ukjent fenomen, men for dere som ikke kjenner til dette så kan jeg ikke forklare bedre enn i hi. 

Jeg husker ikke alle tråder jeg lager eller svarer på. Jeg deler noen tanker her og der, og så dør tråden ut. Da glemmer jeg den. 

Konklusjonen er at du bruker tråder som ikke er laget på dette forumet i diskusjon. Du svarer ikke på spørsmål når du får det arverett rett i hånden. Med det bortkastet du det og sier du ikke husker…. 

Anonymkode: 0a866...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Konklusjonen er at du bruker tråder som ikke er laget på dette forumet i diskusjon. Du svarer ikke på spørsmål når du får det arverett rett i hånden. Med det bortkastet du det og sier du ikke husker…. 

Anonymkode: 0a866...f4b

Må alt vi tar opp skje på dette forumet? 

Siden mange vet noe om psykologi her, så tenkte jeg mulugens det var noen teorier. Jeg tror nemlig ikke alle nettroll er narsisster uten samvittighet, men jeg klarer heller ikke helt se for meg hvem som har dette som "hobby" uten å føle på det. 

Syns ikke at det var så rart å lufte det her. Hvorfor er du så engasjert når tema er ukjent for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Kashmir skrev (22 timer siden):

Ja. Men jeg lurer jo på samvittigheten? Har de ikke samvittighet? 

Når andre prøver å hjelpe og bidra med empati da?  

Jeg tror ikke de tenker over det. De ønsker oppmerksomhet og å få tiden til å gå mens de lever ut fiktive historier på nett. At folk oppriktig tror på dem og tror de bruker tiden sin på å bistå et reelt scenario er bare moro for dem.

Også tror jeg ikke de tar det så alvorlig. De kjeder seg litt og vil se hva folk svarer til alternative scenarioer.

Jeg har trollet en gang på Kvinneguiden, og fikk tråden til å vare på over 40 sider. Det var ingenting annet enn kjedsomhet over et par lange skoledager sammen med en kamerat som gjorde at jeg opprettet den tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (23 timer siden):

Jeg anser ikke de som svarer frekt og iblant ufyselig for troll. De kan jo være frustrerte, ha en dårlig dag/ periode eller rett og slett være den type mennesker. Jeg sier ikke at det er ideelt, men jeg ser ikke så fryktelig alvorlig på det. Jeg tror vi må godta at det er noen mer frekke mennesker blant oss, og jeg kan jo være noe urimelig selv også. Og så er jeg jo LITT svak for de som ikke alltid går inn for å bli likt da. De mer rampete. De spriter jo opp tilværelsen litt, og det betyr IKKE at jeg misliker de mer hyggelige, snille og høflige. Det er ingen motsetning, og inhen favorisering eller at jeg foretrekker mer...udiplomatiske. Jeg bare liker dem også. Eller finner dem mer forfriskende. 

MEN de som lager historier for å lure andre til å tro på. Og andre svarer seriøst og vil bidra. Og så oppdager man at egentlig vil den som lager tråden kun lure folk for å le av dem. Være hånlig og nedlatende for å dumme ut andre. Jeg har gått i fella selv og jeg hater den følelsen av å bli lurt! Jeg føler meg dum og patetisk og blir skikkelig sint ( flau ). For ofte får slike troll fram våre svakheter også. 

Det jeg lurer på er om de aldri får dårlig samvittighet? De kan jo ikke være narsissister alle sammen. Hva feiler dem da? 

Jeg lagde en tråd en gang som var ganske overdrevet. Det var for underholdningens skyld og ikke noe som latterligjorde noen. Men folk engasjerte seg jo, og jeg fikk drittdårlig samvittighet ( og tror ikke at jeg så lett får det ellers, selv om jeg jo kan få det når jeg er urettferdig og frenstår mindre empatisk ) 

Men altså. De trolla som lager innlegg om igjen og om igjen, med kun som formål å drite ut andre eller gjøre andre sinte eller få de til å føle seg dumme. Hva er det som driver dem? 

( det er ingen her inne jeg tenker på. Ihvertfall ikke pr nå 🙂

Skjønner godt hva du mener. Noen synes jo slikt er utrolig festlig, kjeder seg, eller bare liker å lage litt bråk. Etter utallige år på nett har jeg funnet ut at det er jaggu ikke alt man skal forstå ....  Jeg merker at det preger meg i måten jeg har svart på gjennom årene. Jeg skriver eksempelvis ofte langt kortere svar til anonyme enn noen med nick (med mindre innlegget er så alvorlig at jeg synes det fortjener et skikkelig realt svar).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...