Gå til innhold

kul i kjeven


Kathinka

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har en kul ca to cm nedfor der tanna slutter,nedenfor en tann jeg har mistet og som det er noen stubber igjen av men den er "død". Kulen er øm og ca en cm.

Kan det ha noe med den "døde" tanna og gjøre? Eller burde jeg heller konsultere en vanlig lege?

Jeg kjenner ikke kulen så godt inni munnen, mest når jeg kjenner utenpå nesten på kjevebenet.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Kathinka.

Kuler i munn og kjeveregionen kan ha forskjellige årsaker.

Du forteller at du har en død og ødelagt tann med en kul ca 2 cm opp for tannen, omtrent der rotspissen på tannen er.

Jeg har sterk mistanke om at kulen er resultatet av en betennelse ved rotspissen på tannen. Nervevevet i roten er dødt og det kan ha kommet bakterier til som forårsaker dette. Dette må behandles og helst snarest hos en tannlege. Når jeg skriver dette må du huske at informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med tannlege,lege eller annet

kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp i innlegget, bør du rådføre deg med din

kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...