Gå til innhold

Kan en depresjon gå over av seg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Uten noen tiltak eller medisin? 

Anonymkode: 4936d...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uten noen tiltak eller medisin? 

Anonymkode: 4936d...1d9

Jeg tror det. Det tar lengre tid å bli frisk da, uten behandling.

Anonymkode: 89fcd...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Hvordan skal det gå over uten tiltak ( og medisiner ) ? 

All psykdom bør behandles hvis det kan kureres. Tviler på at det går over " av seg selv "

Jeg tenker heller at det vil bli verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Hvordan skal det gå over uten tiltak ( og medisiner ) ? 

All psykdom bør behandles hvis det kan kureres. Tviler på at det går over " av seg selv "

Jeg tenker heller at det vil bli verre. 

 det skyldes utmattelsessyndrom og at det er ganske natuelig å bli deprimert av en slik tilværelse og av å være så mentalt utslitt- så en del tiltak er problematisk å få til. Om det da kan gå over om man får hentet seg inn i utmattelsen?

Anonymkode: 4936d...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

 det skyldes utmattelsessyndrom og at det er ganske natuelig å bli deprimert av en slik tilværelse og av å være så mentalt utslitt- så en del tiltak er problematisk å få til. Om det da kan gå over om man får hentet seg inn i utmattelsen?

Anonymkode: 4936d...1d9

Ja, men da er det medisin da?

Hvordan tenker du at en depresjon går over av seg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (15 minutter siden):

Ja, men da er det medisin da?

Hvordan tenker du at en depresjon går over av seg selv? 

Når utmattelsen går over. Medisin fungerer ikke. Så da tenker jeg det må heller være symptomer på utmattelse og eventuelt naturlig nedstemthet når man har det slik? 

Anonymkode: 4936d...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)

Som ab over her og andre sier, så går det an å bli frisk fra depresjon av seg selv. Det kan bare ta litt lengre tid enn hvis man behandler det. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Når utmattelsen går over. Medisin fungerer ikke. Så da tenker jeg det må heller være symptomer på utmattelse og eventuelt naturlig nedstemthet når man har det slik? 

Anonymkode: 4936d...1d9

Okay. Jeg skal ikke påstå noe. Nå har en viss medisinmann fortlatt oss, så nå får vi jo se hva vi fikk med oss av det han lærte oss da. 

Såvidt jeg husker, så skrev han at depresjon bør behandles, og ikke bare det, men også fortest mulig. 

Hvis det er "bare" utmattelse, så kan det jo stille seg annerledes. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Okay. Jeg skal ikke påstå noe. Nå en viss medisinmann fortlatt oss, så nå får vi jo se hva vi fikk med oss av det han lærte oss da. 

Såvidt jeg husker, så skrev han at depresjon bør behandles, og ikke bare det, men også fortest mulig. 

Hvis det er "bare" utmattelse, så kan det jo stille seg annerledes. 

Har jo prøvd å behandle det med medisin men hjalp ikke så måtte slutte med det. Og da er det kanskje utnattelse og reaksjon. Men samtidig blir det vanskelig å skille hva som er hva.

Anonymkode: 4936d...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har jo prøvd å behandle det med medisin men hjalp ikke så måtte slutte med det. Og da er det kanskje utnattelse og reaksjon. Men samtidig blir det vanskelig å skille hva som er hva.

Anonymkode: 4936d...1d9

Ja, at det kan være vanskelig er helt fordtåelig! Det har jeg opplevd selv ( men det var ikke utmattelse som du har. Mer resultat av sykdom og påkjenninger ) 

Jeg fikk AD fordi legen ble litt bekymret, men jeg fikk heavy mareritt av dem, så sluttet. Og det gikk over. Det tok tid da. 

Jeg hadde jo den fordelen at jeg kom meg ut. Du har antageligvis ikke det. Noen gode råd vet jeg ikke om jeg har, men tror det i så fall hjelper å omgi seg med gode vibber. Oppsøk god inspirasjon- om det så er på nett?  Gode lukter og åpne vinduer. Små greier men alt sånt gjør det ihvertfall ikke verre! Håper du kommer deg sakte men sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har jo prøvd å behandle det med medisin men hjalp ikke så måtte slutte med det. Og da er det kanskje utnattelse og reaksjon. Men samtidig blir det vanskelig å skille hva som er hva.

Anonymkode: 4936d...1d9

Prøvde du flere AD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uten noen tiltak eller medisin? 

Anonymkode: 4936d...1d9

Ja

Anonymkode: 5751e...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (14 timer siden):

Prøvde du flere AD?

Ja

Anonymkode: 4936d...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja ca alle depresjoner går over av seg selv over tid. Men det kan ta lang tid og behandling er anbefalt om depresjonen er moderat eller alvorlig. 

Anonymkode: 33952...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47

Ja. Jeg har hatt tilbakevendende depresjoner siden tenårene. Som regel har de vært milde og blitt del av en naturlig rytme. De har vart noen måneder og deretter gått over. Jeg har gått på jobb eller skole som vanlig. 

Har hatt 3-4 depresjoner som har krevd behandling også, men bare til dels gjort det. To runder fikk jeg hjelp av antidepressiva (nå i de senere år), imens tidligere har de to andre blitt langvarige, fått mer alvorlig karakter og ødelagt studier og dagligliv i månedsvis. Siste depresjon varte halvannet år og gikk over da jeg fikk AD, med rask virkning. Dumt at jeg ikke søkte behandling før. Førte til langtidssykemelding og funksjonstap som gikk utover mye. De mer alvorlige depresjonene har hatt hypomanier i forkant og eller bakkant. Mer ustabilitet altså. 

Behandling må ikke være mer komplisert enn medisiner. Så det er dumt å ikke ta kontakt når det begynner gå utover dagliglivet. Det trenger ikke bety samtalebehandling og lang oppfølging nødvendigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja de sier det går over. Men man må jobbe for det. 
få på plass døgnrytme, kosthold, frisk luft. 
Å holde på rutiner er viktig ved depresjon. 
Å gå på jobb, møte er en del av behandlingen. 
Det kommer jo an på hvor deprimert man er. 
og om man vet hva som utløste det. 
 

Anonymkode: e767d...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
frosken skrev (12 timer siden):

Ja, det kan den. Men du øker jo sannsynligheten for bedring gjennom fornuftige tiltak, - du finner gode råd her: Sjølvhjelpsverktøy ved psykiske plager - Helsenorge

Øker sannsynligheten ved tiltak ja. Og det er fint du legger ut lenker...på nettopp tiltak. 

Kan du legge ut lemke på hvordan depresjon "går over av seg selv også" ? Siden det er din påstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja de sier det går over. Men man må jobbe for det. 
få på plass døgnrytme, kosthold, frisk luft. 
Å holde på rutiner er viktig ved depresjon. 
Å gå på jobb, møte er en del av behandlingen. 
Det kommer jo an på hvor deprimert man er. 
og om man vet hva som utløste det. 
 

Anonymkode: e767d...403

Hva om man ikke får hjelp til å fikse det som utløste det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...