Gå til innhold

Hva synes dere om Friends?


Glitter

Anbefalte innlegg

Glitter

Jeg ser Friends på nytt. Er midt i sesong tre. 

Det jeg nå legger merke til er at de tok faktisk opp mange tema som ikke var så akseptert da. Og også ting som ville blitt sett på som uakseptabelt å ha i en serie i dag. Husker dessverre ikke konkret eksempel på akkurat det. 

Men det er morsomt å se serien igjen nå. Med woke og et mer åpent samfunn. 

Jeg tror de la inn alt dette i serien nettopp for å sette det i lys. 

Hva tror dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Elsker den, en av mine beste comfort-shows . Det samme med big bang theory og kongen av queens :) 

Anonymkode: f878f...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Elsker den, en av mine beste comfort-shows . Det samme med big bang theory og kongen av queens :) 

Anonymkode: f878f...922

Helt enig. Minus sistnevnte. Den er ok i mine øyene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Friends! Jeg synes fortsatt det er den beste sitcom-serien jeg har sett. De hadde en kjemi og en timing som jeg ikke har sett i noen andre sitcoms etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Jeg elsker Friends! Jeg synes fortsatt det er den beste sitcom-serien jeg har sett. De hadde en kjemi og en timing som jeg ikke har sett i noen andre sitcoms etter det.

Helt enig her også. Vil si at andreplass er big bang theory. Så two and a half man og så queens. Jeg har ikke sett hele queens da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Helt enig her også. Vil si at andreplass er big bang theory. Så two and a half man og så queens. Jeg har ikke sett hele queens da. 

For meg kommer Frasier og Seinfeld på delt andreplass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter
Vhanja skrev (Akkurat nå):

For meg kommer Frasier og Seinfeld på delt andreplass. 

Jeg har bare sett litt av de og liker de ikke så veldig godt. Men jeg så de for lenge siden. Som tenåring. Vil du si det er verdt å se nå? At jeg vil se mer humor? For jeg merker og forstår mer humor nå enn før på Friends. Og dette er ikke bare min andre gang på friends altså. Jeg bare skjønner ting sakte. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (11 minutter siden):

Jeg har bare sett litt av de og liker de ikke så veldig godt. Men jeg så de for lenge siden. Som tenåring. Vil du si det er verdt å se nå? At jeg vil se mer humor? For jeg merker og forstår mer humor nå enn før på Friends. Og dette er ikke bare min andre gang på friends altså. Jeg bare skjønner ting sakte. 😛

Det er umulig for meg å si, folk har jo så forskjellig smak og humor. 

Seinfeld er kanskje litt mer preget av tiden, men synes fortsatt det er veldig bra. Frasier synes jeg holder seg veldig bra, selv om alle episodene selvsagt ikke er like bra. Og enkelte ting er ikke så "woke" som i dag.

Samboer og jeg ser faktisk serien på ny nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Det er umulig for meg å si, folk har jo så forskjellig smak og humor. 

Seinfeld er kanskje litt mer preget av tiden, men synes fortsatt det er veldig bra. Frasier synes jeg holder seg veldig bra, selv om alle episodene selvsagt ikke er like bra. Og enkelte ting er ikke så "woke" som i dag.

Samboer og jeg ser faktisk serien på ny nå.

Men du er jo bare sånn 10 år eldre enn meg? Så jeg burde jo skjønne det. Hvor kan jeg se de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Friemds er "god"psykologi. Alle de ulike personlighetene som liksom gikk sammen,  aksepterte hveramdre og til og med var glade i hveandre.

Er underholdende utopi ! 

 Og sykt behagelig å se på. 

Gode skuespillere? Ja. Etter de første  sesongene var ikke  Chandler og Phopie  klare favoritter,  Joe kom mer tydelig fram. Jezus. Kan diu være så dum OG sjarmerende? 

Ja. Det kan du. 

 Deilig beroligende serie jeg første gang så på med en venninne i 2010. ( ja, jeg vet ) 

Jeg er fan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (18 minutter siden):

Men du er jo bare sånn 10 år eldre enn meg? Så jeg burde jo skjønne det. Hvor kan jeg se de?

Jeg vet faktisk ikke. Google litt og se hvem som streamer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg vet faktisk ikke. Google litt og se hvem som streamer det?

Ja det kan jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (8 minutter siden):

Ja det kan jeg. :)

Hvor ser du Friends? Er det HBO som gjelder å ha da? 

Anonymkode: 5380a...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
Vhanja skrev (24 minutter siden):

Det er umulig for meg å si, folk har jo så forskjellig smak og humor. 

Seinfeld er kanskje litt mer preget av tiden, men synes fortsatt det er veldig bra. Frasier synes jeg holder seg veldig bra, selv om alle episodene selvsagt ikke er like bra. Og enkelte ting er ikke så "woke" som i dag.

Samboer og jeg ser faktisk serien på ny nå.

Sånn helt alvorlig. Kan du si hva som er morsomt med Steinfeld? Jeg har seriøst ikke sett så mange irriiterende personer i en  serie, og det toppet seg da tvillingbroren min sa  :Du er helt George! Og...alle lo.

jeg : ? 

men ok

 Han som alltid kom flagrende inn døra ( han høye naboen ) HANl ikte jeg. ( og han var sykt kjekk i "normal utgave" også. 

Skjønte nada av homoren og 99 % persongalleriet fant jeg uforståelige eller ja...irriterende. 🙃 jeg skjønner ingenting av det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)

@Vhanjakan du si hva humoren er i "Steinfeld "?

Hva ler dere av? 

Jeg kan ikke spørre noen irl. Jeg vil forstå og jeg har ikke den nøkkelen. 

"Frasier"har jeg sett og liker godt. Særlig han nevrotiske broren. Så ja.. 😀

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (4 minutter siden):

@Vhanjakan du si hva humoren er i "Steinfeld "?

Hva ler dere av? 

Jeg kan ikke spørre noen irl. Jeg vil forstå og jeg har ikke den nøkkelen. 

"Frasier"har jeg sett og liker godt. Særlig han nevrotiske broren. Så ja.. 😀

Er du full? 

Anonymkode: dfe05...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig vanskelig å beskrive humor. Seinfeld var banebrytende da de kom. De sa ting som man kanskje ikke snakket om "offentlig".

F.eks tok de på kornet folks holdninger rundt homoseksualitet på 90-tallet med utsagn som(fritt tatt fra hukommelsen):

"I think that he's gay... not that there's anything wrong with that!"

Det ligger så mye i en slik setning. Det at man føler man faktisk må si at det ikke er noe galt med å være homofil sier så mye om tidsånden og folks tanker rundt det på den tiden.

Eller episoden hvor de inngikk et veddemål for å se hvem som kunne gå lengst uten å onanere. Kramer kommer stormende inn døren slik han alltid gjør og uten å si et ord smeller han en neve sedler på bordet. Trenger ikke dialog, salen hylte av latter.

Seinfeld gjorde jo også kjent begrepet "double dip" og de sosiale normer rundt at man ikke "double dip chips". 

Det var de der små detaljene i hverdagen fra den tiden så de fanget opp så utrolig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
Vhanja skrev (10 minutter siden):

Det er jo veldig vanskelig å beskrive humor. Seinfeld var banebrytende da de kom. De sa ting som man kanskje ikke snakket om "offentlig".

F.eks tok de på kornet folks holdninger rundt homoseksualitet på 90-tallet med utsagn som(fritt tatt fra hukommelsen):

"I think that he's gay... not that there's anything wrong with that!"

Det ligger så mye i en slik setning. Det at man føler man faktisk må si at det ikke er noe galt med å være homofil sier så mye om tidsånden og folks tanker rundt det på den tiden.

Eller episoden hvor de inngikk et veddemål for å se hvem som kunne gå lengst uten å onanere. Kramer kommer stormende inn døren slik han alltid gjør og uten å si et ord smeller han en neve sedler på bordet. Trenger ikke dialog, salen hylte av latter.

Seinfeld gjorde jo også kjent begrepet "double dip" og de sosiale normer rundt at man ikke "double dip chips". 

Det var de der små detaljene i hverdagen fra den tiden så de fanget opp så utrolig bra.

Takk! 

Kramer ja! Naboen. Jævla fin type ( det var det JEG  skjønte liksom ) 

Broren min sa at det var intelligent humor og det lå for høyt for meg

 Han var nådig skjønner du. Men jeg utelukker ikke at han hadde rett der 😎

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

For meg kommer Frasier og Seinfeld på delt andreplass. 

Dette blir jeg nødt til å støtte. Seinfeld er fortsatt en gullfavoritt, den er helt fantastisk. Frasier var også helt herlig. De lager ikke like gode komedier som før synes jeg. Enormt mye bra på drama og action, men ikke komedier.

Anonymkode: f878f...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette blir jeg nødt til å støtte. Seinfeld er fortsatt en gullfavoritt, den er helt fantastisk. Frasier var også helt herlig. De lager ikke like gode komedier som før synes jeg. Enormt mye bra på drama og action, men ikke komedier.

Anonymkode: f878f...922

Enig. Jeg er lite oppdatert fordi jeg har ikke hatt tilfang til alt. Men så plutselig begynte jeg.å se på,og da var "Frasier'der. 

Tv og film har ikke fenget meg så mye før. Men nå har jeg sett ganske nye ( ? ) noen uker

 Digger Frasier. Gode karakterer og mye sarkasme 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...