Gå til innhold

Syk bror


Angstlei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Angstlei skrev (2 minutter siden):

Jeg mente at de ikke jobbet så bra med saken når det er gått snart en mnd uten at en vask er gjort.

De kan ikke true noen til å vaske. 

Anonymkode: ff658...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angstlei
Trinity80 skrev (4 minutter siden):

@Angstlei nå vet jeg ikke om det er du som er mest psyk eller broren din. Kan du ikke fokusere på dine ting for en stund nå?

Man må ha ting på stell selv før man kan hjelpe andre. Litt ala fly, pustemaske osv. Det er av grunn man alltid må sette på sin egen maske først, og så hjelpe andre.

Snakk om deg selv, og dine egne utfordringer. 

Jeg har det heldigvis en del bedre, flytter snart.  Er vanskelig når han ringer og sier alt dette, nå har han ikke kontaktlinser igjen heller og han har ikke reserve briller.
Jeg sa han måtte ta det med sitt hjelpeapparat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De kan ikke true noen til å vaske. 

Anonymkode: ff658...995

Nei, det stemmer sikker. Han sier han ikke klarer det og trenger hjelp til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Angstlei skrev (1 minutt siden):

Er vanskelig når han ringer og sier alt dette, nå har han ikke kontaktlinser igjen heller og han har ikke reserve briller.

Du velger selv å svare når han ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (2 minutter siden):

Jeg mente at de ikke jobbet så bra med saken når det er gått snart en mnd uten at en vask er gjort.

Jeg tenker at det lønner seg for deg å vise at du er ute av stand til å ta tak i situasjonen mtp din bror.  Du bør rett og slett ikke ha noe kontakt med hjemmesykepleien eller psykiatrisk team. De må se at din bror står alene og ikke har noen pårørende som stepper inn og hjelper. Dette er av erfaring med hjemmesykepleien, de «regner» alltid med pårørende. De som står helt alene er de nødt til å hjelpe fullt ut og ta ansvar for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei
Osten skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at det lønner seg for deg å vise at du er ute av stand til å ta tak i situasjonen mtp din bror.  Du bør rett og slett ikke ha noe kontakt med hjemmesykepleien eller psykiatrisk team. De må se at din bror står alene og ikke har noen pårørende som stepper inn og hjelper. Dette er av erfaring med hjemmesykepleien, de «regner» alltid med pårørende. De som står helt alene er de nødt til å hjelpe fullt ut og ta ansvar for. 

Er nok sant det, har hørt andre si det samme. Har vært så mye det siste halve året. Det nye er jo at han skal ha penger og der går det en grense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angstlei
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Du velger selv å svare når han ringer.

Det er sant, har jobbet med det, men jeg har vært for svak. Har vært en tap/tap situasjon. Svarer jeg ikke får jeg dårlig samvittighet og svarer jeg får jeg alle hand problemer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angstlei skrev (2 minutter siden):

Det er sant, har jobbet med det, men jeg har vært for svak. Har vært en tap/tap situasjon. Svarer jeg ikke får jeg dårlig samvittighet og svarer jeg får jeg alle hand problemer.  

Jeg leser det slik at jeg undres over at han ikke er i kapittel 9 el innen paragraf 3:1? 

Anonymkode: 3e8b3...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Angstlei skrev (2 timer siden):

Det ironiske er at han har sluttet helt å røye og drikke kaffe. Går bare i yoghurt og næringsdrikker.

Hvordan klarer han å bruke opp hele trygden på youghurt og næringsdrikker?  Eller...det er jo stive priser på apotek-produkter da, så ved nærmere ettertanke..

Jeg tenker at du må vurdere om han utnytter deg med beregning. At det kan være diagnoser ja, men uansett. Han klager jo om alt til deg, og jeg syns du skal svare at "ok, da må du jo ligge i urent sengetøy. Kjipt det"  Da viser du forståelse, og det er jo det du kan bidra med. Og selvfølgelig sulter han ikke ihjel. Det går en grense for hvor lenge vi orker å gå sultne uten å skaffe mat. Du får si at han da må passe på og drikke mye vann. Det holder han gående en stund til han ringer etter hjelp selv. Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken
Angstlei skrev (4 timer siden):

Han har vært hos fastlegen, men ikke undersøkt ordentlig. Gjennom hele livet har han aldri vært en til å klage over smerter, før han fikk betennelse i galleblæren. Vi hadde to halvbrødre som begge døde av kreft i magen i tillegg til at pappa døde av føflekk kreft så syntes han burde undersøkes ordentlig. Jeg fikk også påvist ondartet føflekk i fjor og måtte operer bort mye så er mye kreft i familien.
Traff kontakten hans i kommunen og de skulle «jobbe» med saken angående å vaske klær og sengetøy. 

Med den bakgrunnshistorien, så skjønner jeg at du er bekymret for hans fysiske helse. Hvis du ønsker å gjøre noe med dette, så ville jeg ha skrevet et brev til fastlegen hans og sagt at det bekymrer deg at han ikke utredes nærmere gitt familiehistorien mht kreft. Såpass mye kaos som broren din skaper, så vil fort relevante medisinske opplysninger ikke komme tydelig nok frem. 

Har du fått tak i ny leilighet? Jeg håper at du får en ny start når du kommer tilbake til Oslo og at du får lagt bak deg denne vanskelige perioden, selv om broren din sikkert kommer til å bekymre deg i lang tid fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei
frosken skrev (14 minutter siden):

Med den bakgrunnshistorien, så skjønner jeg at du er bekymret for hans fysiske helse. Hvis du ønsker å gjøre noe med dette, så ville jeg ha skrevet et brev til fastlegen hans og sagt at det bekymrer deg at han ikke utredes nærmere gitt familiehistorien mht kreft. Såpass mye kaos som broren din skaper, så vil fort relevante medisinske opplysninger ikke komme tydelig nok frem. 

Har du fått tak i ny leilighet? Jeg håper at du får en ny start når du kommer tilbake til Oslo og at du får lagt bak deg denne vanskelige perioden, selv om broren din sikkert kommer til å bekymre deg i lang tid fremover. 

Ja, skal gjøre det. Vet selv at somatiske plager ofte blir ignorert når det er psykisk sykdom. 

Har ikke fått kjøpt noe enda, men fått leid så flytter inn om kort tid. Da får jeg litt tid og gått på visninger selv i stedet for at kamerater ser på for meg. Kommer også flere leiligheter etter påske så er positiv til at det løser seg. Har klart å gjøre mye for meg selv selv om forrige uke var helt krise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...