Gå til innhold

Leser du på DOL, kupton?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (3 timer siden):

Det er greit at det kan bli tap innholdsmessig ved at @kuptonikke er her. 

Jeg har heller ikke hatt mot at han har vært her! 

Men nå sier jeg ærlig rett frem at jeg syns det er deilig uten alt mas om diagnoser, doser, medisiner og rop på Kupton ved SPØRMÅL om hvilke diagnoser man KAN ha osv. De fleste som trenger det, har egne behandlere. 

Jeg har ingenting mot at brukere snakker om diagnoser ( SELVFØLGELIG ikke! ) og medisiner ( gjerne andres erfaringer ) , men det ble mye mas om slikt. Nå ser jeg at brukere kan dele egne erfaringer og info, og at de mer spør "hva kan jeg gjøre " istedenfor "kan jeg ha en annen diagnose " osv. 

Jeg tenkte at det ble et veldig mas og klaging her en lang stund etter at Kupton "forsvant" men det ble det ikke! Brukere er her og deltar i tråder, og det er ikke mye mas etter at han. 

Kanskje det faktisk er bra for flere å fokusere på annet enn kun psykdom og spekulasjoner om andre diagnoser og doser også? 

( du trenger ikke svare. Dette bør ikle bli en diskusjon 🙃 det var bare en side ved dette jeg har tenkt på og ville si noe om siden du var inne på det ) 

 

Jeg blir skremt av det jeg leser. Det er skremmende når en møter på personer som definerer og beskriver et felleskap, en historie og en tjeneste som en kun kjenner bruddstykkene til.

I de fleste mennesker ligger det en iboende ydmykhet når man trer inn i et nytt felleskap. Man stikker fingeren i jorden, venter, ser seg rundt, orienterer seg og innfinner seg på en måte uten å definere og karakterisere et felleskap som en åpenbart ikke kjenner de dypere kvaliteter og rammene til.

Jeg blir trist av å kjenne på en lettbenthet og undervurdering av hva psykiatriforumet og kupton har betydd og betyr for svært mange mennesker.

Det skremmer meg at negative adjektiver som «mas og klaging» blir beskrevet som vesentlige karakteristika for dette forumet. Ja, jeg kan ikke si annet enn at det vitner om total historieløshet.

I dagene som har gått siden kupton forlot Dol har det blitt ytret svært negative beskrivelser av hans måte å uttrykke seg på. På belærende vis karakteriseres dette såvel som at faste brukere med lang fartstid blir oppfordret til å orientere seg om tidligere innhold.

Jeg er dypt rystet over tonen i slike innlegg. Og det skremmer med å se at en ny stemme utenfra ikke ønsker å «se an» det nye miljøet vedkommende har trått inn i.

Det synes som om det har vært provoserende at vi som i tiår har hatt nytte av kupton nå faktisk sørger over tapet. Hadde jeg vært ny i et slik setting ville jeg ha vært mer nysgjerrig på hva dette bunnet i og heller møtt dette med ydmykhet og forståelse.

Det jeg leser synes som om en form for «irritasjon» over at kupton har hatt den posisjonen og betydningen som han faktisk har hatt for mange.

Jeg er lei meg i disse dager over den tonen og holdningen som fremkommer i de innleggene som har fulgt i kjølvannet av kuptons avgang. 

Nettopp på et forum for psykiatri bør det være en varm, ydmyk og inkluderende holdning. Det har ikke preget forumet i den senere tid og det er svært beklagelig.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (44 minutter siden):

Faglige gode svar har blitt gitt ja. 

Men jeg ber deg vennligst gå tilbake til 2019, side 523. 

Hvor en pasient helt åpenbart uten tvil har blitt utsatt for seksuell trakkasering av sin psykolog. Les alle svarene nøye. 

Det har muligens vært et dilemma her? At en som folk tyr til for nettopp "solide faglige" råd også kommer med PERSONLIGE ytringer som i den tråden, blant annet :  Det er greit at vi er i metoo- tider, men litt objektive må vi være"  (nedlatende og diskriminerende) 

Det er heller ikke alltid HVA man skriver som er feil, men.også det man UNNLATER å skrive! 

Hva er din tanker rundt aktuell side? Det jeg reflekterer over at det ikke er nevnt et ord om rollesammenblanding og hvor saker som dette skal meldes videre. 

Anonymkode: 019cc...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (47 minutter siden):

Faglige gode svar har blitt gitt ja. 

Men jeg ber deg vennligst gå tilbake til 2019, side 523. 

Hvor en pasient helt åpenbart uten tvil har blitt utsatt for seksuell trakkasering av sin psykolog. Les alle svarene nøye. 

Det har muligens vært et dilemma her? At en som folk tyr til for nettopp "solide faglige" råd også kommer med PERSONLIGE ytringer som i den tråden, blant annet :  Det er greit at vi er i metoo- tider, men litt objektive må vi være"  (nedlatende og diskriminerende) 

Det er heller ikke alltid HVA man skriver som er feil, men.også det man UNNLATER å skrive! 

Samtidig får jeg følelse av at du vil fremstille Kupton i et dårlig lys når du viser til sidetall og aktuell tråd rett etter Kupton melder avgang. Hvorfor gjør du dette? Hold sakene avskilt person og sak skriker du ofte høyt. Ser du her hva du gjør nå? 

Anonymkode: 019cc...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er din tanker rundt aktuell side? Det jeg reflekterer over at det ikke er nevnt et ord om rollesammenblanding og hvor saker som dette skal meldes videre. 

Anonymkode: 019cc...fb0

Jeg syns det er betenkelig at en pasient som helt åpenbart forteller om seksuell trakkasering blir møtt uten råd fra en som selv har opplyst om at han er psykiater på forumet, og som brukere tyr til. Han skulle helt klart gitt råd om å melde fra om dette. Isteden ber han henne "løse problemet ved å bytte psykolog" Problem løst.

Det er så ignorerende, respektløst og ydmykende ovenfor brukeren. 

Og det er skummelt. At en mamge tyr til og blir dypt takknemlige og lojale mot, komner med slike ytringer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Hvordan finner man den siden det vises til? 

Søk 523 sidetall 

Anonymkode: 019cc...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Samtidig får jeg følelse av at du vil fremstille Kupton i et dårlig lys når du viser til sidetall og aktuell tråd rett etter Kupton melder avgang. Hvorfor gjør du dette? Hold sakene avskilt person og sak skriker du ofte høyt. Ser du her hva du gjør nå? 

Anonymkode: 019cc...fb0

Nei. Jeg ftemstiller ikke han på noen måte. Jeg.peker på hvordan han iblant har fremstilt seg selv. 

Se den forskjellen.

På toppen varslet han om at han tok en kortere eller lengre pause da vi var flere som i en tråd skrev om det vi opplevde som upassende oppførsel fra behandlere. DET var grunnen til at min hjerme så et blinkende lys. Jeg liker å finne ut av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Jeg syns det er betenkelig at en pasient som helt åpenbart forteller om seksuell trakkasering blir møtt uten råd fra en som selv har opplyst om at han er psykiater på forumet, og som brukere tyr til. Han skulle helt klart gitt råd om å melde fra om dette. Isteden ber han henne "løse problemet ved å bytte psykolog" Problem løst.

Det er så ignorerende, respektløst og ydmykende ovenfor brukeren. 

Og det er skummelt. At en mamge tyr til og blir dypt takknemlige og lojale mot, komner med slike ytringer. 

 

Det kan se ut til at du føler du må passe på andre ved og heve deg selv. Har du mindreverdskomplekser? Kuton skrev ikke innlegget som psykiater men som privatbruker da sitat ble skrevet. Et velment råd er at du prøver å temme sinnet du kjenner på. De fleste kan passe på seg selv. Men begynn med deg selv. Så vidt jeg vet har du ikke helsefaglig utdanning.. ei heller relevant utdanning?! 

Anonymkode: 019cc...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er tråden det trolig henvises til. 

 

Anonymkode: cd8f0...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her er tråden det trolig henvises til. 

 

Anonymkode: cd8f0...1e8

Her @kupton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest de innlegg hvor jeg er involvert, og jeg står fast på mine råd. Melding til etisk komite/råd i psykologforeningen.

Jeg har opplevd så mange ganger at krenkede personer har hatt rett, men ikke fått rett i ulike instanser og dermed stått igjen som taperen og med det dobbeltraumatisert.

Tenk dere inn i situasjonen til psykologens advokat. Har hun en enkel eller vanskelig sak? Lik det eller ikke, men det er slik at det her er kvinnen som har bevisbyrden. Hva hvis psykologen sier at han selvsagt aldri har hvisket noe til henne? Hvordan bevise stirring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
kupton skrev (3 minutter siden):

Jeg har lest de innlegg hvor jeg er involvert, og jeg står fast på mine råd. Melding til etisk komite/råd i psykologforeningen.

Jeg har opplevd så mange ganger at krenkede personer har hatt rett, men ikke fått rett i ulike instanser og dermed stått igjen som taperen og med det dobbeltraumatisert.

Tenk dere inn i situasjonen til psykologens advokat. Har hun en enkel eller vanskelig sak? Lik det eller ikke, men det er slik at det her er kvinnen som har bevisbyrden. Hva hvis psykologen sier at han selvsagt aldri har hvisket noe til henne? Hvordan bevise stirring?

Du burde komme med råd om dette med det samme. Du kom ikke med det før du siterte en annen som skrev hva hun burde gjøre. 

Dine første svar var at hun burde bytte psykolig om hun var "ukomfortabel" med ham. At du utover i tråden kommer på "bedre tanker" er riktig, ETTER at du siterte en bruker. Før det ber du henne bytte psykolig for "å få dette ut av verden". 

Men nå kan jo hver enkelt her lese tråden selv. 

Du står fast på din respons i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Faglige gode svar har blitt gitt ja. 

Men jeg ber deg vennligst gå tilbake til 2019, side 523. 

Hvor en pasient helt åpenbart uten tvil har blitt utsatt for seksuell trakkasering av sin psykolog. Les alle svarene nøye. 

Det har muligens vært et dilemma her? At en som folk tyr til for nettopp "solide faglige" råd også kommer med PERSONLIGE ytringer som i den tråden, blant annet :  Det er greit at vi er i metoo- tider, men litt objektive må vi være"  (nedlatende og diskriminerende) 

Det er heller ikke alltid HVA man skriver som er feil, men.også det man UNNLATER å skrive! 

Hvordan har du funnet akkurat denne tråden fra 2019. Har du lett med lys og lykte for å finne noe og kritisere Kupton på.

Anonymkode: fb4f4...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utidig å dra opp dette nå! 

Alle «gamle» gjengangere vil så veldig at Kupton forblir her og vet sin posisjon på dol. Ikke bare med sin faglige kompetanse, men og sine funderinger og livsvisdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan har du funnet akkurat denne tråden fra 2019. Har du lett med lys og lykte for å finne noe og kritisere Kupton på.

Anonymkode: fb4f4...ac0

Det var en som opprettet en tråd her ganske nylig. Om flere som hadde opplevd det vi erfarte som upassende oppførsel fra behandlere. Jeg personlig har snakket med annen psykolog om det som skjedde, og han ble ganske opprørt. 

@Kupton på sin side skrev her da at han ville ta en pause så lenge den tråden var aktiv. Han visste ikke om den pausen ble kort eller lang. 

Jeg ble ganske overasket over hans utspill da. Hvorfor ville han ta pause i protest på en slik tråd?  Det var noe oppsiktsvekkende. 

Jeg har som flere her opplevd @Kupton som noe...kontroveriell i ytringer her. Det har igrunnen vært greit selv om jeg også har hevet et øyebryn iblant. 

Han er psykiater, har fått enormt med lojalitet her inne. Jeg ser også at han har hjulpet mange. 

Det betyr ikke at alt skal gå uten å kunne si fra! Ihvertfall ikke når en som han har forsvart som "dyktig fagmenneske" går ut og forsvarer ham helt unyansert her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
cilie skrev (2 minutter siden):

Så utidig å dra opp dette nå! 

Alle «gamle» gjengangere vil så veldig at Kupton forblir her og vet sin posisjon på dol. Ikke bare med sin faglige kompetanse, men og sine funderinger og livsvisdom. 

Utidig eller..ubehagelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kashmir skrev (21 minutter siden):

Du burde komme med råd om dette med det samme. Du kom ikke med det før du siterte en annen som skrev hva hun burde gjøre. 

Dine første svar var at hun burde bytte psykolig om hun var "ukomfortabel" med ham. At du utover i tråden kommer på "bedre tanker" er riktig, ETTER at du siterte en bruker. Før det ber du henne bytte psykolig for "å få dette ut av verden". 

Men nå kan jo hver enkelt her lese tråden selv. 

Du står fast på din respons i tråden. 

Det er vanlig å takke for innsatsen etter lang og tro tjeneste. Si noen pene ord og noen vil også si at de kommer til å savne vedkommende. Sånn er det på min arbeidplass, sånn er det på andre arbeidplasser og slik er det her. Som du ser ut av tråden er det mange som har behov for å takke og å ønske lykke til videre. 

Hvorfor kan ikke disse få lov til det i fred uten din ødeleggende kverulering ? 

Du som er ny på forumet leter frem en 5 år gammel tråd bare for å kritisere. Hvorfor ? Du har beskrevet deg selv som intelligent. Da bør du forstå at du dummer deg ut nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin
Kashmir skrev (11 minutter siden):

Utidig eller..ubehagelig? 

Jeg oppfatter deg også som utidig og kverulerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
Nicklusheletida skrev (8 minutter siden):

Det er vanlig å takke for innsatsen etter lang og tro tjeneste. Si noen pene ord og noen vil også si at de kommer til å savne vedkommende. Sånn er det på min arbeidplass, sånn er det på andre arbeidplasser og slik er det her. Som du ser ut av tråden er det mange som har behov for å takke og å ønske lykke til videre. 

Hvorfor kan ikke disse få lov til det i fred uten din ødeleggende kverulering ? 

Du som er ny på forumet leter frem en 5 år gammel tråd bare for å kritisere. Hvorfor ? Du har beskrevet deg selv som intelligent. Da bør du forstå at du dummer deg ut nå. 

 

Demne tråden er ingen takketråd. Den @Kupton opprettet selv ved å takke for seg har jeg knapt kommentert i. 

Du må gjerne kalle dette kverulering. Jeg forstår innmari godt at flere her går på meg nå, men det betyr faktisk ikke at det jeg legger frem er feil! Det betyr at andre blir forbannet på meg av lojalitet til @Kupton. 

Om man er ny eller gammel bruker er lite relevant her. Hvor har jeg "beskrevet" meg som intelligent? 

Nei, jeg ser ikke at jeg dummer meg ut i det hele tatt. Jeg ser at brukere blir forbannet på meg. Hvilket jeg som sagt forstår. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...