Gå til innhold

Hvordan står det til med selvfølelsen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vendi skrev (3 minutter siden):

Den varierer. 

I løpet av dagen?

Anonymkode: 6df23...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I løpet av dagen?

Anonymkode: 6df23...574

Vanskelig å svare på, for akkurat nå vet jeg ikke ut eller inn på noe. Men tror det er mer periodevis at den veksler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Vendi skrev (Akkurat nå):

Vanskelig å svare på, for akkurat nå vet jeg ikke ut eller inn på noe. Men tror det er mer periodevis at den veksler. 

Sånn er det for meg også. Den var bedre for noen uker siden enn den er nå. 

Men er ikke det vanlig da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Glitter skrev (5 minutter siden):

Sånn er det for meg også. Den var bedre for noen uker siden enn den er nå. 

Men er ikke det vanlig da? 

Aner ikke. Tror de som er sunne og friske har en ganske stabil selvfølelse. Men mulig jeg tar feil. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Vendi skrev (4 minutter siden):

Aner ikke. Tror de som er sunne og friske har en ganske stabil selvfølelse. Men mulig jeg tar feil. 

Nei det har du kanskje rett i. Er vel bare så vant til å være som jeg er at jeg ikke har tenkt på det som noe annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (Akkurat nå):

Nei det har du kanskje rett i. Er vel bare så vant til å være som jeg er at jeg ikke har tenkt på det som noe annerledes. 

Jeg lider skikkelig under dette. Kunne ønske ting var mer stabilt inni meg, herunder selvfølelsen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (4 minutter siden):

Jeg lider skikkelig under dette. Kunne ønske ting var mer stabilt inni meg, herunder selvfølelsen :(

Jeg lider også. Får du hjelp?

Ts

Anonymkode: 6df23...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt greit. Men den har vært litt lav de siste dagene på grunn av en mann jeg har møtt som jeg ble veldig glad i. Så hører jeg plutselig ingenting fra han og jeg føler han bare kastet fra seg alt som om det aldri betydde noe. Han gjorde meg ekstra glad på samme tid som han nå har vært en skikkelig gledesdreper. 

Anonymkode: 83aba...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg lider også. Får du hjelp?

Ts

Anonymkode: 6df23...574

Det er kjipt. Jeg går regelmessig til samtaler og bruker medisiner mot en annen lidelse jeg har. Du da?

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47

Veldig varierende. Egentlig er den ganske bra nå sammenlignet med for en stund tilbake men har noen temaer som fort drar meg ned allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (2 minutter siden):

Det er kjipt. Jeg går regelmessig til samtaler og bruker medisiner mot en annen lidelse jeg har. Du da?

Jeg går til samtale med psykolog en gang per uke og bruker medisiner. Uten at noe har gitt ønskede resultater.

Anonymkode: 6df23...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Vendi skrev (11 minutter siden):

Jeg lider skikkelig under dette. Kunne ønske ting var mer stabilt inni meg, herunder selvfølelsen :(

Ja, det skjønner jeg. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Min selvfølelse er alltid stabil, har solid selvfølelse. Men selvtillit og selvbilde varierer, da utifra sykdomsbilde. Når jeg har dårlige perioder, sliter jeg litt mer psykisk og alt påvirkes. Blir lei meg for at jeg må periodevis oppleve så mye smerte fysisk, og det igjen blir til psykisk smerte.

Basen er alltid solid, men jeg har skjønt at den varierer for veldig mange. Og altfor mange har en veldig dårlig selvfølelse. Jeg banner nesten på at det er på grunn av måten man har blitt oppdratt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
Trinity80 skrev (3 minutter siden):

Min selvfølelse er alltid stabil, har solid selvfølelse. Men selvtillit og selvbilde varierer, da utifra sykdomsbilde. Når jeg har dårlige perioder, sliter jeg litt mer psykisk og alt påvirkes. Blir lei meg for at jeg må periodevis oppleve så mye smerte fysisk, og det igjen blir til psykisk smerte.

Basen er alltid solid, men jeg har skjønt at den varierer for veldig mange. Og altfor mange har en veldig dårlig selvfølelse. Jeg banner nesten på at det er på grunn av måten man har blitt oppdratt på.

Jeg blander de begrepene, selvtillit, selvfølelse og selvbilde. Husker ikke forskjell. Hvem har en rask enkel forklaring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Krøll47 skrev (2 minutter siden):

Jeg blander de begrepene, selvtillit, selvfølelse og selvbilde. Husker ikke forskjell. Hvem har en rask enkel forklaring? :)

Tenker at det første går på å vise hvem en er uten å ta andres eventuelle kritikk personlig. Stole på seg selv og egen dømmekraft? 

Selvfølelse er mer å vite hvordan en funker sammen med andre, tørre å si fra og ha egne meninger?

Selvbilde er vel å tenke at man er ok. Ha aksept for seg selv? 

Sånn omtrent? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...