Gå til innhold

Damp eller røyk?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
stjernestøv skrev (5 timer siden):

De hadde visst bare med fruktsmak og mint på farmasiet, lakris er jeg glad i så den kunne jeg tenkt meg. 

Ja har tenkt å prøve å dampe mindre i hvert fall, nå damper jeg jo mye. Var det tyggis som hjalp deg å slutte å røyke? 

Ja, tyggde som et rent h... i 2 måneder. Og så gikk suget over. Men man må jo ha lyst til å slutte også da. Elsker sigaretter jeg altså, men følte det ble så sinnsykt dyrt etterhvert, og så er det helsa da 😕 Men når det er sagt, folk gjøre MYE som IKKE er sunt for helsa. Gjør det som føles riktigst for deg. Men tyggisene kan jo uansett være ok å ha innimellom når du bare vil ha noen timer opphold liksom :) La inn link til deg i forrige innlegg

Anonymkode: 82ba3...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Å takk. Men finnes de ikke i 1 mg? Vil ikke ha for mye nikotin. 

https://www.farmasiet.no/catalog/helse-og-livsstil/roykeslutt/nicotinell-tyggegum-2mg-lakris-24,5032824?searchQuery=

 

Nei, se her, denne er billigere, færre tyggiser, men så kan du prøve. 

2 mg er passe startdose, jeg lover.

Anonymkode: 82ba3...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, tyggde som et rent h... i 2 måneder. Og så gikk suget over. Men man må jo ha lyst til å slutte også da. Elsker sigaretter jeg altså, men følte det ble så sinnsykt dyrt etterhvert, og så er det helsa da 😕 Men når det er sagt, folk gjøre MYE som IKKE er sunt for helsa. Gjør det som føles riktigst for deg. Men tyggisene kan jo uansett være ok å ha innimellom når du bare vil ha noen timer opphold liksom :) La inn link til deg i forrige innlegg

Anonymkode: 82ba3...49b

Ok. Skal bestille tyggis men vil helst ha 1 mg. Jeg vil slutte, er bare usikker på om jeg klarer det. Men vil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ok. Skal bestille tyggis men vil helst ha 1 mg. Jeg vil slutte, er bare usikker på om jeg klarer det. Men vil :) 

2 mg er den aller laveste dosen, går opp til 6 mg om jeg husker riktig :) 

Anonymkode: 82ba3...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

2 mg er den aller laveste dosen, går opp til 6 mg om jeg husker riktig :) 

Anonymkode: 82ba3...49b

Å såpass :) Jeg bestiller i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Å såpass :) Jeg bestiller i morgen. 

siden det er 12 mg i dampen kan det være du burde prøve 4 mg i tyggisene. Men jeg røte maaaange sigg hver dag og for meg holdt 2 mg veldig bra. BAre les instruksene på pakka godt. Tygg til du kjenner nikotinen og så dytt den opp i tannkjøttet.

Anonymkode: 82ba3...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

siden det er 12 mg i dampen kan det være du burde prøve 4 mg i tyggisene. Men jeg røte maaaange sigg hver dag og for meg holdt 2 mg veldig bra. BAre les instruksene på pakka godt. Tygg til du kjenner nikotinen og så dytt den opp i tannkjøttet.

Anonymkode: 82ba3...49b

Jeg brukte damp med 18 mg. men greier meg med tyggis og sugetabletter med 2 mg. Det er dager jeg bruker mer enn anbefalte doser, men det gir jeg blaffen i. Det viktigste for meg er å holde meg unna sigaretter. Man må også ha litt tålmodighet med seg selv. De førte ukene med sugetabletter, tok jeg et par "magadrag" med damp på vanskelige dager. Det går også an å spe på med litt sukkerfrie drops og vanlig sukkerfri tyggegummi, når rastløsheten er overveldende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
stjernestøv skrev (12 timer siden):

Dampen har bare 12 mg nikotin. 

Kan du gå ned på nikotin i dampen? Jeg var oppe i 8mg lenge, men har gått ned til 6mg nå og det går helt greit. Hvis du sakte går ned på mengde nikotin, så vil jeg tro at det går lettere å slutte. Mulig du også blir mindre tørr i halsen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

siden det er 12 mg i dampen kan det være du burde prøve 4 mg i tyggisene. Men jeg røte maaaange sigg hver dag og for meg holdt 2 mg veldig bra. BAre les instruksene på pakka godt. Tygg til du kjenner nikotinen og så dytt den opp i tannkjøttet.

Anonymkode: 82ba3...49b

Ok. Tror det holder med 2 til meg og,liker ikke nikotinsmaken. Får lære meg det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (47 minutter siden):

Kan du gå ned på nikotin i dampen? Jeg var oppe i 8mg lenge, men har gått ned til 6mg nå og det går helt greit. Hvis du sakte går ned på mengde nikotin, så vil jeg tro at det går lettere å slutte. Mulig du også blir mindre tørr i halsen 

Ok. Trodde 12 var det minste men hvis det er lavere kan jeg gå ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok. Trodde 12 var det minste men hvis det er lavere kan jeg gå ned. 

Nei, 12 er ganske mye. Der jeg handler dampen så anbefaler de å begynne på 12 hvis en er storrøyker og så gå sakte ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
emilie321 skrev (5 minutter siden):

Nei, 12 er ganske mye. Der jeg handler dampen så anbefaler de å begynne på 12 hvis en er storrøyker og så gå sakte ned. 

Oi det visste jeg ikke 😮 Trodde 12 var lite jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Oi det visste jeg ikke 😮 Trodde 12 var lite jeg. 

Kjenner en som har trappet ned til 2mg og det går helt fint for vedkommende.  Skal ned dit jeg og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (4 minutter siden):

Kjenner en som har trappet ned til 2mg og det går helt fint for vedkommende.  Skal ned dit jeg og. 

Ja jeg og vil trappe ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (14 minutter siden):

Kjenner en som har trappet ned til 2mg og det går helt fint for vedkommende.  Skal ned dit jeg og. 

12 er det minste der jeg bestiller fra, så er det 18. Kunne jo prøvd å gå to 0 da. Det er jo den inhaleringen jeg er avhengig av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

12 er det minste der jeg bestiller fra, så er det 18. Kunne jo prøvd å gå to 0 da. Det er jo den inhaleringen jeg er avhengig av. 

Merkelig.  Går det an å bestille en men 0 i og en med 12? Og så blande de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (1 minutt siden):

Merkelig.  Går det an å bestille en men 0 i og en med 12? Og så blande de?

Blir vel grisete det, men går jo an da sikkert. Blande de i tanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...