Gå til innhold

Å ha en behandler som er 2 år eldre enn en selv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

psykedeliker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenker på behandler på psykosepost under innleggelse.

Da tror jeg det kan være en fordel, fordi man kan ha mer til felles enn når det er stor aldersforskjell. På den annen side kan man ha de samme blindsonene også.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du var mann og hadde en kvinnelig behandler som var 2 år eldre enn deg selv, hadde du synes det var greit eller ikke?

Anonymkode: 9572c...128

Ja selvfølgelig, det er da likegyldig hva slags kjønn eller alder personen har så lenge vedkommende kan jobben sin.

Anonymkode: bc63c...164

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må bare ta den du får tildelt eller så fårdu skrive deg ut eller klare deg uten behandler. 

Det er ikke helt riktig. Man kan kreve ny behandler så lenge man har en saklig grunn til det, f.eks. at behandleren mangler den nødvendige kulturelle kompetansen, og det gjør at man ikke får utbytte av behandlingen.

frosken
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du var mann og hadde en kvinnelig behandler som var 2 år eldre enn deg selv, hadde du synes det var greit eller ikke?

Dersom du er svært ung og har fått en nyutdannet behandler, så kan jeg skjønne om du ikke synes det er optimalt. Om du derimot  er 45 og fått en behandler på 47, har jeg vanskelig for å se at alder har noen betydning. 

AnonymBruker
frosken skrev (12 minutter siden):

Dersom du er svært ung og har fått en nyutdannet behandler, så kan jeg skjønne om du ikke synes det er optimalt. Om du derimot  er 45 og fått en behandler på 47, har jeg vanskelig for å se at alder har noen betydning. 

Hvis man er 24 og behandler er 26.

Hva med det?

frosken
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du utdype litt hvorfor du mener det?

Er det ikke bedre at du sier noe om hvorfor du stiller spørsmålet i denne tråden? Jeg synes ikke det er hensiktsmessig at jeg spekulerer så mye i hvorfor du enten liker eller misliker dette. 

Annonse

Kashmir-
frosken skrev (1 minutt siden):

Er det ikke bedre at du sier noe om hvorfor du stiller spørsmålet i denne tråden? Jeg synes ikke det er hensiktsmessig at jeg spekulerer så mye i hvorfor du enten liker eller misliker dette. 

Du skulle nå bare svare på hvorfor DU skjønte at det ble vsnskelig- som du klart uttrykte.

Jeg var nysgjerrig på begrunnelsen din jeg også.

Men nei. Den kom ikke. 

AnonymBruker
frosken skrev (Akkurat nå):

Ok. Hvordan skal egentlig en 26 år gammel dame hjelpe en 24 år gammel mann med noe som helst? Damer og menn har levd forskjellige liv. Dette var da jeg var innlagt på psykosepost og fikk observering osv. Følte ikke hun kunne noe som helst. Fikk ikke noe ut av det oppholdet, riktig medisinering fikk jeg først etter jeg kom ut derfra.

Kashmir-
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke mann. Jeg vet derimot om innsatte som sitter inne for veldig alvorlige handlinger. De har også selvfølgelig mye ballast. 

Den flinkeste der inne nå er ei jente/ dame på 24 år. Hun er under utdanning. Ikke innsatt altså! Hun imponerer. 

Vær litt åpen for at hun kan. Uavhengig av kjønn og alder. 

Endret av Kashmir
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok. Hvordan skal egentlig en 26 år gammel dame hjelpe en 24 år gammel mann med noe som helst? Damer og menn har levd forskjellige liv. Dette var da jeg var innlagt på psykosepost og fikk observering osv. Følte ikke hun kunne noe som helst. Fikk ikke noe ut av det oppholdet, riktig medisinering fikk jeg først etter jeg kom ut derfra.

Så du reagerer ikke på alder da men på kjønn?

Anonymkode: bc63c...164

psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan skal egentlig en 26 år gammel dame hjelpe en 24 år gammel mann med noe som helst?

Du svarer ikke på spørsmålet som stilles. Hva er "noe som helst" i akkurat dette tilfellet?

Endret av psykedeliker
frosken
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg tenker at det kan være vanskelig å ha tillit til at en behandler på 26 år har nødvendig kompetanse til å kunne hjelpe. Vedkommende har ikke rukket å opparbeide seg mye erfaring etter ferdig utdanning når hun er 26. Det er behandlers lave alder som jeg primært tenkte kunne oppleves som problematisk. Skjønner imidlertid også om det kjentes kleint ut at det var en kvinne når du er så ung. 

psykedeliker
Skrevet (endret)
frosken skrev (7 minutter siden):

Vedkommende har ikke rukket å opparbeide seg mye erfaring etter ferdig utdanning når hun er 26.

På samme måte kan man si at en behandler på nærmere 60 har levd for lenge i den faglig-akademiske boblen, og mistet kontakten med den delen av virkeligheten en 24-åring lever i.

Endret av psykedeliker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...