Gå til innhold

Er det lov ?

Anbefalte innlegg

Gjest lurerpådet

Det ser ut til at jeg og min samboer går mot samlivsbrudd. Vi har pratet mye og vi er begge opptatt av at barna skal få bo her hvor vi bor nå. Jeg og min samboer eier huset sammen. Vi har fra starten av begge hver måned betalt halvparten av huslånet. Jeg kommer ikke til å klare å ta over hele lånet selv. Han sier at vi fortsatt kan betale halvparten hver. Men er dette lovlig da? Han kommer til å flytte til en liten leilighet, men altså komme til å fortsette å betale ned på huset. Hva kommer trygdekontoret til å si til dette? Min samboer sier at det har da ikke trygdekontoret noe med, men jeg har fått det for meg at faren til barna ikke har lov til å betale ned på huset vi bor i?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47973-er-det-lov/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lurerpådet

Det at han flytter ut taler for at det er snakk om et brudd, men det at dere ikke har kjøpt hverandre ut av leiligheten taler kanskje i motsatt retning. Det hele munner i en vurdering av hvorvidt dere anses å "leve sammen i et ekteskapslignende forhold".

Unnskyd, men hva vil det si å kjøpe hverandre ut?

Nå har ikke samboeren min flyttet ut enda, og jeg mottar selvsagt ingen trygdeytelser som enslig mor ennå, men i løpet av en måned flytter han, og da vil vi ikke leve i noe ekteskapslignede forhold.

Jeg synes det er ille hvis vi skal bli sett på med mistenkelige øyne bare fordi vi vil barnas beste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47973-er-det-lov/#findComment-184203
Del på andre sider

Irene Grøneng

Unnskyd, men hva vil det si å kjøpe hverandre ut?

Nå har ikke samboeren min flyttet ut enda, og jeg mottar selvsagt ingen trygdeytelser som enslig mor ennå, men i løpet av en måned flytter han, og da vil vi ikke leve i noe ekteskapslignede forhold.

Jeg synes det er ille hvis vi skal bli sett på med mistenkelige øyne bare fordi vi vil barnas beste.

Enkelte steder blir man sett på med mistenkelige øyne uansett, så det bør du ikke ta så tungt. Poenget er som nevnt å vurdere om dere har et ekteskapslignende forhold eller ikke, og da må det en del nærgående spørsmål til..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/47973-er-det-lov/#findComment-184730
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...