Gå til innhold

Bypåske, sofapåske, hyttepåske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her blir det egentlig «all of the above». En liten byferie i palmehelga, så noen dager hjemme (hage/skogstur/sofa) før vi avslutter med noen dager på en hytte som ikke ligger på fjellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
Nicklusheletida skrev (15 timer siden):

Du burde hatt Kongens fortjeneste medalje i gull 😜Jeg håper din svigermor er takknemlig for at du bruker alle feriene dine på henne :)

 

Hun har jo bare oss. Så at vi er der i ferien er jo fint da. Vi har tre gamle igjen i familien,  og det å bruke tid sammen med dem,  er viktig, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel
påskelilje skrev (1 time siden):

Hun har jo bare oss. Så at vi er der i ferien er jo fint da. Vi har tre gamle igjen i familien,  og det å bruke tid sammen med dem,  er viktig, synes jeg.

Vi vil også være sammen med foreldrene våre på begge sider. Alle er i live og oppegående, (bank i bordet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
påskelilje skrev (4 timer siden):

Hun har jo bare oss. Så at vi er der i ferien er jo fint da. Vi har tre gamle igjen i familien,  og det å bruke tid sammen med dem,  er viktig, synes jeg.

Jeg vet. Jeg har det på samme måte selv :) Jeg husker bare litt for godt tidligere innlegg, men det har sikkert ordnet seg for lengst.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmepåske. Har tatt på meg en ekstravakt påskeaften. Vi skal ha bla ribbe og kalkun 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Kashmir-

Det ble hjemmepåske her. Først var jeg skadet da jeg prøver å bli litt friluftsmenneske, men så kom en hare ut av det blå, og jeg måtte holde igjen hunden som klikket. Han er stor og jeg trynet ned en knaus. Og har måtte gå med skinne på kneet og bristet ribbein. Så skulle jeg prøve å bokse litt i den tilstanden og gikk på trynet og forstuet håndleddet. 

Når alt dette begynte å bli bedre, så havner to i familien på sykehus, og andre komner i konflikt. Drama. Jeg blir dratt inn i der fordi de vet jeg sier hva jeg mener, men jeg er ikke glad i å megle ( ikke er jeg god på det heller om jeg må opplyse om det ) Så har unger i familien blitt så store at de også ringer meg fordi "mamna skjønner ingenting" og "pappa blir sint for ingenting"  Men akkurat ungene kan jeg høre på da... Det ble bare litt mye på toppen. Men NÅ er alt roligere og i dag er den stilleste dagen i året. 

Nå har jeg stekt rundstykker til frokost og har fem slag ost, frukt og grønnsaker på bordet mens jeg drilker te og glor ut på veldig stille bygate. Er bare politiet som har kjørt litt rundt. Vært litt bråk i natt, men ikke noe dramatisk. Kjenner på lave skuldre og skal snart ut med hunden. 

Fortsatt god påske her! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (3 timer siden):

Det ble hjemmepåske her. Først var jeg skadet da jeg prøver å bli litt friluftsmenneske, men så kom en hare ut av det blå, og jeg måtte holde igjen hunden som klikket. Han er stor og jeg trynet ned en knaus. Og har måtte gå med skinne på kneet og bristet ribbein. Så skulle jeg prøve å bokse litt i den tilstanden og gikk på trynet og forstuet håndleddet. 

Ouch!! Jeg fikk brist i ribbein i påsken i fjor, og det var ikke spesielt behagelig. Men for meg iallfall ble det fortere bedre enn det jeg fryktet basert på hva jeg leste på nett. Krysser fingrene for at det gjelder deg også.
 

Her i gården ble det mer hjemmepåske enn planlagt, men det skyldtes været. Vi skulle halve påsken på en nærliggende hytte i lavlandet, men når det ikke er «terrassevær» kom vi til at det var mer komfortabelt hjemme. :) Har vært mye på skogstur, da, og kost oss veldig. 

Fortsatt god påske! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Ferien ble litt annerledes enn planlagt. De viktigste tingene er likevel med: å treffe nære familiemedlemmer som bor langt unna, å kjenne på fridager uten jobb og stress, å være ute. Nå ligger pinnekjøttet i vann, så i morgen blir det påskeaften slik det skal være.

To av de voksne barna mine er her sammen med oss. Det er godt å kjenne på hvor uendelig glad jeg er i dem og hvor sterkt jeg ønsker at de skal ha et godt voksenliv ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ble lassispåske hjemme, gitt.

Anonymkode: 4c1f5...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Vi er 9 stk på hytta her. Det er liv og det er gøy. Været er ikke det aller beste, men alle er med på skitur hver dag likevel. Vi har også hatt afterski med grilling av pølser og  afterskimusikk i bålpanneplassen som jeg har laget av snø. Så her har vi danset til " pinne for landet" og diverse.  I går kveld var vi 2 gamlingene med ungdommen til pianobaren på et hotell her. Det har blitt tradisjon det også. Det blir litt mer liv med de unge her og vi kvikner til vi middeladrende også. 

Akkurat nå sitter de andre og spiller spill og jeg har trukket meg tilbake og satt meg på loftsstua for å slappe av litt. 

Selv om det er morro med de unge her, kjenner jeg at det blir litt intenst for gamlemor etter noen dager :)

Dagene starter med samlet frokost, deretter skiturer, deretter lunsj på bålpanna, deretter middag og så avsluttes det med kakebord og godteri. Alle hjelper til, men vi går jo oppå hverandre og det er en evig kakling. 

Å få lurt meg til den stunden helt for meg selv nå var gull verd, kjenner jeg 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Vi er 9 stk på hytta her. Det er liv og det er gøy. Været er ikke det aller beste, men alle er med på skitur hver dag likevel. Vi har også hatt afterski med grilling av pølser og  afterskimusikk i bålpanneplassen som jeg har laget av snø. Så her har vi danset til " pinne for landet" og diverse.  I går kveld var vi 2 gamlingene med ungdommen til pianobaren på et hotell her. Det har blitt tradisjon det også. Det blir litt mer liv med de unge her og vi kvikner til vi middeladrende også. 

Akkurat nå sitter de andre og spiller spill og jeg har trukket meg tilbake og satt meg på loftsstua for å slappe av litt. 

Selv om det er morro med de unge her, kjenner jeg at det blir litt intenst for gamlemor etter noen dager :)

Dagene starter med samlet frokost, deretter skiturer, deretter lunsj på bålpanna, deretter middag og så avsluttes det med kakebord og godteri. Alle hjelper til, men vi går jo oppå hverandre og det er en evig kakling. 

Å få lurt meg til den stunden helt for meg selv nå var gull verd, kjenner jeg 😴

Høres såååå koselig ut! Men også intenst ja 🙃😁🙃 Det ble ikke noe skitur eller slalåm på oss denne påsken,  mannen har ikke vært helt i form. Men vi har fått slappet av og det var deilig! Noen lange viktige samtaler med de to "barna" som er her, har det også blitt ❤️❤️ I morgen bærer det hjemover, og det blir også godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (4 minutter siden):

Høres såååå koselig ut! Men også intenst ja 🙃😁🙃 Det ble ikke noe skitur eller slalåm på oss denne påsken,  mannen har ikke vært helt i form. Men vi har fått slappet av og det var deilig! Noen lange viktige samtaler med de to "barna" som er her, har det også blitt ❤️❤️ I morgen bærer det hjemover, og det blir også godt!

Ja, det er det :)

Det blir deilig med hverdag igjen også. Ungdommen kjører hjem i morgen, men det er meldt sol, så de vil være med på skitur først. Samboer og jeg blir til mandag. 

Høres ut som dere også har kost dere tross dårlig form hos mannen din ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydenpåske er ikke noe å trakte etter i år.  Jeg synes synd på de som har betalt tusenvis av kroner for å komme hit og opplever overskyet vær, iskald vind og regn.  Stormen Nelson bringer også med seg kalima, men kalima blir det også i Norge i morgen, tror jeg.  Så her er det påskekrim-påske og innevær for mannen og meg.  Men neste uke er det meldt over 20 grader og jeg håper vinden løyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
Nicklusheletida skrev (10 timer siden):

Vi er 9 stk på hytta her. Det er liv og det er gøy. Været er ikke det aller beste, men alle er med på skitur hver dag likevel. Vi har også hatt afterski med grilling av pølser og  afterskimusikk i bålpanneplassen som jeg har laget av snø. Så her har vi danset til " pinne for landet" og diverse.  I går kveld var vi 2 gamlingene med ungdommen til pianobaren på et hotell her. Det har blitt tradisjon det også. Det blir litt mer liv med de unge her og vi kvikner til vi middeladrende også. 

Akkurat nå sitter de andre og spiller spill og jeg har trukket meg tilbake og satt meg på loftsstua for å slappe av litt. 

Selv om det er morro med de unge her, kjenner jeg at det blir litt intenst for gamlemor etter noen dager :)

Dagene starter med samlet frokost, deretter skiturer, deretter lunsj på bålpanna, deretter middag og så avsluttes det med kakebord og godteri. Alle hjelper til, men vi går jo oppå hverandre og det er en evig kakling. 

Å få lurt meg til den stunden helt for meg selv nå var gull verd, kjenner jeg 😴

Ser hyggelig ut rundt bålpanna! Liker å spise ute sånn om vinteren, for det er egen stemning, og på vinteren er det ikke insekter og kryp overalt ute, så da kan jeg nyte måltider utendørs 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

Her var vi hjemme til onsdag, da dro vi på hytta. Er så lite snø her at vi fryktet det ville bli veldig strevsomt å komme seg hjem ettersom vi kjører snøscooter en mil ned til parkeringen. Påskeaften var det knallsol og varmt så vi dro faktisk hjem etter frokost - tok ikke sjansen på at snøen skulle smelte enda mer, i tillegg til at vi må over noen tjønner og vann og det kunne også bli litt skummelt etter hvert. Så disse siste to dagene koser vi oss hjemme, helt topp det også. :) Nå skal jeg ut og rense de siste fuglekassene, bytte ut en som har gjort sin misjon gjennom mange år og muligens få hengt opp en til. Ja, på selveste første påskedag! Men om det nå skulle finnes en gud ett eller annet sted så er jeg sikker på at hen vil sette pris på at jeg prøver å ta vare på småfuglene. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (2 timer siden):

Ja, på selveste første påskedag! Men om det nå skulle finnes en gud ett eller annet sted så er jeg sikker på at hen vil sette pris på at jeg prøver å ta vare på småfuglene. ;) 

Det er jeg sikker på at hen gjør ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah

Jeg er kommet hjem fra en skikkelig kultur og kosetur til Krakow.  Det suser av historie og den er stygg.  Auswitch gjorde kraftig inntrykk.

Forlot Krakow i 25 grader til 7 grader her😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

For et matgilde! Når alle tar med noe mat, og vertskap lager tre retter, så blir en mett bare av å se på tre bord fulle av mat! En god ting er ihvertfall at alle tar med rester hjem da, så mat blir ihvertfall ikke kastet (!)

Og jeg lagde deviled egg av 20 egg, og kjøpte kakebunn jeg pyntet 🙃 og ungene var fornøyde med påskeeggene. Det var igrunnen det viktigste, og at det kun var tre egg igjen av de jeg tok med. 

Nå ligger jeg rett ut i saccosekken hjemme hos meg selv med svart kaffe og jappen jeg kjøpte her om dagen. Og skal se på "Datoen" på NRK. Har plukket ut Liv Ullmann nå, og gleder meg å se den episoden. Har fra før sett et par episoder. Fin serie selv om jeg ikke skal se alle. Så Knausgård da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Veldig fascinerende historier mange i den serien har! Noen mer vanlige også. Har sett på Linn Skåber, Karl- ove Knausgård, Liv Ullmann og Tsawe. Og det er jo alltid to personer til i hver episode som er født på samme dato, og de har jo like interessante historier som de mer kjente! 

Elsker å høre folk fortelle om bakgrunn og ting som har skjedd gjennom livene deres. Vi er ganske så like, men takler og opplever ting forskjellig og lever ulike liv. Har blitt både rørt, fascinert og imponert over flere av de jeg har sett. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...