Gå til innhold

Depresjon pga utmattelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

«Klarer» å snakke men klarer det samtidig ikle og blir fullstendig utslitt og full av symtpomer av det🥲

Anonymkode: 37bae...805

Jeg har bare hvisket, snakket sakte og bevegd meg sakte samt stivnet i kroppen når jeg har ligget i sengen under alvorlig depresjon. Pga depresjon og utmattelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg har bare hvisket, snakket sakte og bevegd meg sakte samt stivnet i kroppen når jeg har ligget i sengen under alvorlig depresjon. Pga depresjon og utmattelse. 

Huff! Høres ikke helt likt ut som meg. Jeg klarer fysisk å snakke men klarer ikke forholde meg til andre eller tenke eller føle eller noe sånt. Og gardina går helt ned og kropp og hode dirrer og jeg blir skjelven og kald og utslitt 

er fullstendig innelåst i meg selv liksom 

Anonymkode: 37bae...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til å være utmattet så viser du ihvertfall en iherdig innsats i å skrive om den på forumet. Tviler ikke et sekund på at du har det vondt, men kreftene du har bør kanskje brukes på noe helt annet enn å kun snakke om og få bekreftelser på sykdom?

Anonymkode: a54d5...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (På 13.3.2024 den 18.32):

Jeg har tatt stemningstabiliserende (Lamictal). Har startet opp antidepressiva idag (Fluoxetin). Startet opp med en annen antidepressiva i forrige uke (Wellbutrin), men da jeg kom hit tok psykiateren meg av den med en gang og sa at den var helt feil for meg.

Hva var feil med den for deg? Spør av nysgjerrigheten skyld.

Anonymkode: 4face...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva var feil med den for deg? Spør av nysgjerrigheten skyld.

Anonymkode: 4face...b63

Det eneste legen sa at den var aktiverende og at det var helt feil for meg.

Her jeg ligger i sengen høres det helt greit ut med noe aktiverende, men jeg gjetter at det har med angst å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Huff! Høres ikke helt likt ut som meg. Jeg klarer fysisk å snakke men klarer ikke forholde meg til andre eller tenke eller føle eller noe sånt. Og gardina går helt ned og kropp og hode dirrer og jeg blir skjelven og kald og utslitt 

er fullstendig innelåst i meg selv liksom 

Anonymkode: 37bae...805

Høres mer ut som angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (10 minutter siden):

Høres mer ut som angst. 

Det er nok angst også. Men dette med absolutt ingen følelser annet enn fullstendig mørke, ingen glede interesse og ekstrem hjernetåke er vel depressivt 

Anonymkode: 37bae...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er nok angst også. Men dette med absolutt ingen følelser annet enn fullstendig mørke, ingen glede interesse og ekstrem hjernetåke er vel depressivt 

Anonymkode: 37bae...805

Det er depressive symptomer, ja.

Anonymkode: 4face...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er depressive symptomer, ja.

Anonymkode: 4face...b63

Er det depressiv symptomer å være helt frakobla og at man bare går i en grøt?

Anonymkode: 37bae...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg bare prøver å se for meg p gjøre noe eller snakke med noen eller hva som helst som jeg før gjorde eller ville likt får jeg bare fullstendig panikk og blir utslitt og redd og lei meg.  Har ikke kapasitet til å føle eller tenke på det?! Føler meg bare helt fanget i denne tilstanden. Kan dette skyldes angst/depresjon?

Anonymkode: 37bae...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...