Gå til innhold

SV vil fjerne abortgrensen helt og tillate abort fram til fødselen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå er jeg inen kristenfanatiker, men dette høres helt sykt ut.

Det handler om kvinners valg hevder de. Rett til regelrett barnedrap?

Anonymkode: 1716b...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/76EM7v/marte-27-valgte-aa-ta-abort-trodde-aldri-at-det-skulle-skje

Hun og kjæresten hadde likevel sex som normalt. 27-åringen forteller ærlig og åpent om at de droppet kondom og heller ikke hoppet av i «svingen».

– Om noen spurte meg: «Hva gjør du om du blir gravid?», så svarte jeg bare ubetenksomt om at da drar jeg rett på klinikken.

 

Høres ut som en parodi, men dette er altså mainstream ideologi i Norge i 2024, pushet av venstresiden som berikende og flott. Jeg klarer ikke forstå, men samfunnet har forfalt komplett.

Er selv ikke kristen, men dessverre virker det ikke som at ikke-kristne bryr seg, og kristendommen dør ut, så dette blir nok fremtiden. Veldig trist.

Anonymkode: 204ab...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nå er jeg inen kristenfanatiker, men dette høres helt sykt ut.

Det handler om kvinners valg hevder de. Rett til regelrett barnedrap?

Anonymkode: 1716b...95c

Link?

Anonymkode: 70c03...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 Det handler om at det er kvinnens valg. Det er kvinnens kropp

Alltid så dårlige argumenter fra pro-abort siden, det er faktisk ikke bare din kropp, det er 2 kropper, ene er din andre er ikke din.

La meg gi et eksempel, si at jeg har et sett håndjern som er UMULIGE å ta av, også låser jeg armen min til en annen person sin arm.

Så kan jeg nå si, wow nå får jeg ikke lenger full kontroll over egen kropp, så da må jeg ha lov til å kappe av hånden til han jeg er låst til så jeg slipper fri....

Og det kan jeg gå med på, men IKKE dersom det var JEG som satte på håndjerna.... Da er det min skyld og mitt ansvar at jeg ikke lenger har full kontroll over egen kropp, fordi det vil gå ut over den andre personens kropp og det er min skyld/ansvar at vi er i posisjonen.

 

Kvinner som frivillig har samleie, og ikke har PU, må vite at dette kan lede til at et barn blir produsert, og ta det ansvaret og bør ikke få lov til å ta abort. Det finnes ingen logikk bak noe annet enn det. Det er ikke noen magisk grense, ved 18 uker eller 9 måneder, eller andre tidspunkter. Det er et barn som er produsert og en del av livssyklusen for et menneske. 

Anonymkode: 204ab...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 Det handler om at det er kvinnens valg. Det er kvinnens kropp

Alltid så dårlige argumenter fra pro-abort siden, det er faktisk ikke bare din kropp, det er 2 kropper, ene er din andre er ikke din.

La meg gi et eksempel, si at jeg har et sett håndjern som er UMULIGE å ta av, også låser jeg armen min til en annen person sin arm.

Så kan jeg nå si, wow nå får jeg ikke lenger full kontroll over egen kropp, så da må jeg ha lov til å kappe av hånden til han jeg er låst til så jeg slipper fri....

Og det kan jeg gå med på, men IKKE dersom det var JEG som satte på håndjerna.... Da er det min skyld og mitt ansvar at jeg ikke lenger har full kontroll over egen kropp, fordi det vil gå ut over den andre personens kropp og det er min skyld/ansvar at vi er i posisjonen.

 

Kvinner som frivillig har samleie, og ikke har PU, må vite at dette kan lede til at et barn blir produsert, og ta det ansvaret og bør ikke få lov til å ta abort. Det finnes ingen logikk bak noe annet enn det. Det er ikke noen magisk grense, ved 18 uker eller 9 måneder, eller andre tidspunkter. Det er et barn som er produsert og en del av livssyklusen for et menneske. 

Anonymkode: 204ab...3d2

Dette var en utrolig merkelig sammenligning, men for å være med på tankeeksperimentet ditt, så jo, du kunne kappet armen av han du lenket deg til om han begynte å utøve grov vold mot deg fks...  Eller så kunne en jo kuttet av sin egen.

Så til det mer seriøse som er saken her. Jeg ser at det kan bli store problemer hvis det er en deltagende far i bildet her. Det ville vært ganske ubarnhjertig at han mistet en baby noen uker før den ble født, fordi kvinnen valgte det.

Så må vi tenke på hvorfor noen skulle valgt dette langt ut i svangerskapet. Det ville mest sannsynlig, som det står i artikkelen, handle om sykdom hos mor eller baby. 

En annen ting er at 8 av 10 aborter skjer før uke 8, så da vil det neppe bli annet enn ytterst få som gjør det. Jeg tror ikke en frisk kvinne er istand til å ta abort langt ut i svangerskapet uten en meget god grunn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Dette var en utrolig merkelig sammenligning, men for å være med på tankeeksperimentet ditt, så jo, du kunne kappet armen av han du lenket deg til om han begynte å utøve grov vold mot deg fks...  Eller så kunne en jo kuttet av sin egen

Du har lov til å svare på den hypotetiske situasjonen, du trenger ikke å legge til nye ting. Hva om personen ikke slår deg, men han hindrer deg jo i å bevege deg bla.a fordi han er låst til deg, du blir jo i praksis i et fengsel omtrent. Greit å kappe av armen hans da (i eksempelet ønsker jeg ikke å kappe av min egen hånd). Ja eller nei? Og hvis nei, da har du et stort forklaringsproblem for hvorfor abort er ok.

Er lov å svare på det folk spør btw, en trenger ikke å danse rundt, med mindre en er redd for svaret da 😲

Anonymkode: 204ab...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har lov til å svare på den hypotetiske situasjonen, du trenger ikke å legge til nye ting. Hva om personen ikke slår deg, men han hindrer deg jo i å bevege deg bla.a fordi han er låst til deg, du blir jo i praksis i et fengsel omtrent. Greit å kappe av armen hans da (i eksempelet ønsker jeg ikke å kappe av min egen hånd). Ja eller nei? Og hvis nei, da har du et stort forklaringsproblem for hvorfor abort er ok.

Er lov å svare på det folk spør btw, en trenger ikke å danse rundt, med mindre en er redd for svaret da 😲

Anonymkode: 204ab...3d2

Hvis du frivillig lenker deg fast til en mann og deretter kapper av han armen, så er du langt over grensen koko. Og bør nok få hjelp.

Det trenger du ikke ved å ta abort. Man kan bli uønsket gravid på flere måter, så da er det naturlig for mange å velge abort. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan ikke ta abort når fosteret er levedyktig. 

Anonymkode: 4408c...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synd om det finnes enkelte som ser på abort som en enkel utvei. Men de fleste gjør nok ikke det. 
å ta abort er jo vondt da de får en pille og må blø ut fosteret. 
Etter x antall aborter vik nok sykehuset reagere 

Anonymkode: 4408c...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

8 av 10 aborter utføres før uke 9, så jeg ser ikke at en utvielse er nødvendig.

Dagens lov fungerer utmerket.

 

Anonymkode: d1431...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja. Skal de drepe babyen før eller etter keisersnittet?

Vendi skrev (6 minutter siden):

Tror ikke de kommer noen vei med dette. Det er for ekstremt. 

Det er polariserende. Det som kan skje i verste fall er det som skjedde i USA. Der var det også krefter som ville ha abort frem til fødselen. Det ble en omkamp som endte med forbud. Dette er en radikal sak som SV har tatt fra USA.

Jeg mener at koko-høyre i USA delvis er en reaksjon på akkurat sånt som dette, uten at jeg unnskylder dem av den grunn.

Hva med å la abortloven være som den er? Jeg synes abort av små embryo er helt ok. Det er ikke stort verre enn å bruke kondom. Det er noe annet med babyer som kunne ha blitt adoptert bort.

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat

Syns godt abortgrensen kan høynes litt, men som Grendel sier, dette er koko-venstre som sentrer ballen rett over til koko-høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er jo drap. Hva skal de gjøre, avlive babyen slik man gjør med dyr? Og hvilket helsepersonell ville gjort dette? 

Juridisk sett så får babyer rettigheter fra uke 23 hvis det fortsatt er sånn. Hvis man skal tillate drap så må man jo fjerne rettighetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (23 minutter siden):

Nei dette er jo drap. Hva skal de gjøre, avlive babyen slik man gjør med dyr? Og hvilket helsepersonell ville gjort dette? 

Juridisk sett så får babyer rettigheter fra uke 23 hvis det fortsatt er sånn. Hvis man skal tillate drap så må man jo fjerne rettighetene. 

En baby har juridiske rettigheter, et foster har det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (14 minutter siden):

En baby har juridiske rettigheter, et foster har det ikke. 

Jeg blander litt, men fra uke 23 så prøver de å redde den ved for tidlig fødsel og det er jo en baby da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (7 minutter siden):

Jeg blander litt, men fra uke 23 så prøver de å redde den ved for tidlig fødsel og det er jo en baby da. 

Ja, det er en baby etter fødsel. Men fortsatt et foster om det blir magen noen uker til, frem til fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 minutt siden):

Ja, det er en baby etter fødsel. Men fortsatt et foster om det blir magen noen uker til, frem til fødsel.

Poenget mitt er at det er ikke greit å ta livet av en baby som er levedyktig. Det er drap. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (1 time siden):

Ja, det er en baby etter fødsel. Men fortsatt et foster om det blir magen noen uker til, frem til fødsel.

Vet hvilken alder synes du abort er greit da, dersom moren føler for det ?

Anonymkode: 204ab...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...