Gå til innhold

SV vil fjerne abortgrensen helt og tillate abort fram til fødselen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet hvilken alder synes du abort er greit da, dersom moren føler for det ?

Anonymkode: 204ab...3d2

Det har ikke noe med denne problemstillingen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Ekstra skrev (13 minutter siden):

Det har ikke noe med denne problemstillingen å gjøre.

Men du kan vel svare av den grunn.

Anonymkode: 1716b...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du kan vel svare av den grunn.

Anonymkode: 1716b...95c

Det er overhode ikke relevant.

Jeg tenker at dagens abortgrense er helt grei, særlig med tanke på at svangerskap nå kan påvises tidlig. Det blir søkt å la tidspunktet for når foster er levedyktig være avgjørende, all den tid denne grensen stadig flyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (21 minutter siden):

Det har ikke noe med denne problemstillingen å gjøre.

alderen en synes abort er greit, har ikke noe med... alderen hvor abort er greit

Ekstra skrev (3 minutter siden):

Det er overhode ikke relevant.

overhodet ikke noe med saken å gjøre !

Ekstra skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at dagens abortgrense er helt grei

Ok, tilbake et oppfølgingsspørsmål da, hvorfor synes du dagens alder er den beste/bedre enn en annen alder. Hvorfor ikke 1 uke senere, eller 1 uke tidligere, etc etc. Eller hvorfor ikke 8/9 måneder. eller 1 måned, etc etc. Hva mener DU er den riktige/beste alderen.  Er lov å si upopulære ting, du virker nesten litt redd, men bare bruk anonymknappen eventuelt om behov for litt ekstra beskyttelse, istedenfor å dumpe alt uten beskyttelse!

Anonymkode: 204ab...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

alderen en synes abort er greit, har ikke noe med... alderen hvor abort er greit

overhodet ikke noe med saken å gjøre !

Ok, tilbake et oppfølgingsspørsmål da, hvorfor synes du dagens alder er den beste/bedre enn en annen alder. Hvorfor ikke 1 uke senere, eller 1 uke tidligere, etc etc. Eller hvorfor ikke 8/9 måneder. eller 1 måned, etc etc. Hva mener DU er den riktige/beste alderen.  Er lov å si upopulære ting, du virker nesten litt redd, men bare bruk anonymknappen eventuelt om behov for litt ekstra beskyttelse, istedenfor å dumpe alt uten beskyttelse!

Anonymkode: 204ab...3d2

Spørsmålet om abort er vanskelig, og både følelser og etikk spiller inn. Jeg tenker at abort bør skje så tidlig som mulig, så det blir en avveining av ulike forhold. Sent i svangerskapet kunne jo fosteret være levedyktig utenfor livmoren, og mor må også gis rimelig tid til å ta en så vanskelig beslutning. Det kan jo gjerne ta noen uker før svangerskapet fastslås. Dermed tenker jeg 12. uke er en grei grense, uten at jeg er skråsikker på dét.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 19.38):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/76EM7v/marte-27-valgte-aa-ta-abort-trodde-aldri-at-det-skulle-skje

Hun og kjæresten hadde likevel sex som normalt. 27-åringen forteller ærlig og åpent om at de droppet kondom og heller ikke hoppet av i «svingen».

– Om noen spurte meg: «Hva gjør du om du blir gravid?», så svarte jeg bare ubetenksomt om at da drar jeg rett på klinikken.

 

Høres ut som en parodi, men dette er altså mainstream ideologi i Norge i 2024, pushet av venstresiden som berikende og flott. Jeg klarer ikke forstå, men samfunnet har forfalt komplett.

Er selv ikke kristen, men dessverre virker det ikke som at ikke-kristne bryr seg, og kristendommen dør ut, så dette blir nok fremtiden. Veldig trist.

Anonymkode: 204ab...3d2

Folk bruker abort som prevensjon. Det er hinsides all fornuft og det er forkastelig. Snakk om ansvarsløshet. Sex må de ha men gidder ikke å beskytte seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...