Gå til innhold

Når tid på døgnet tar dere abilify?


Glitter

Anbefalte innlegg

Skal begynne å ta Abilify og har gått på det før, men i lavere dose. Jeg vet jeg blir rastløs av den. 

Er den da best å ta når det er morgen? Eller på kvelden slik at rastløsheten har gått over til jeg står opp? 

Jeg glemte å spørre legen og det står ikke noe på etiketten. Vet det sikkert står noe på Felleskatalogen, men jeg er mer ute etter personlig erfaring. 

Kan jo bare teste da. Men tenkte bare jeg kunne spørre også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tar den om morgenen. Det fungerer bra.

Anonymkode: aacf1...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Jeg tok den lenge om kvelden, helt til jeg skjønte at den gjorde til at jeg slet med å sovne. Så jeg byttet til å ta den på morgenen og etter det, så sovner jeg litt lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tar den om morgenen. Det fungerer bra.

Anonymkode: aacf1...a5b

Ok!

emilie321 skrev (8 minutter siden):

Jeg tok den lenge om kvelden, helt til jeg skjønte at den gjorde til at jeg slet med å sovne. Så jeg byttet til å ta den på morgenen og etter det, så sovner jeg litt lettere. 

Okei! 

Da prøver jeg på å ta den om morgenen.

Men hvis jeg får maur i beina hva skal jeg gjøre med det? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Glitter skrev (16 minutter siden):

Ok!

Okei! 

Da prøver jeg på å ta den om morgenen.

Men hvis jeg får maur i beina hva skal jeg gjøre med det? 

Har aldri fått maur i beina av den, men jeg tror det går an å få en medisin for bivirkninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Har aldri fått maur i beina av den, men jeg tror det går an å få en medisin for bivirkninger. 

Okei. Kan det være at min opplevelse av å få maur av den kom av at jeg på det tidspunktet var hypoman? At jeg ikke vil få det nå? For jeg er absolutt ikke hypoman nå på noen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321
Glitter skrev (1 minutt siden):

Okei. Kan det være at min opplevelse av å få maur av den kom av at jeg på det tidspunktet var hypoman? At jeg ikke vil få det nå? For jeg er absolutt ikke hypoman nå på noen måte. 

Vet ikke, men det er vel ikke utenkelig?  Det er jo bare til å prøve, men jeg ville ha tatt den på morgenen. Iallefall i første omgang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (5 minutter siden):

Vet ikke, men det er vel ikke utenkelig?  Det er jo bare til å prøve, men jeg ville ha tatt den på morgenen. Iallefall i første omgang 

Ja du har jo helt rett i at det er jo bare å prøve. Jeg er vel bare så desperat etter å få ha det bedre. Og forvirret. Men jeg har tillitt til legen min, så selv om jeg ikke ville ha AP så prøver jeg det nå siden han ville det. Også et det jo ikke verre enn at funker det ikke så funker det ikke. Men det skader ikke å forsøke selv om jeg ikke helt har trua? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Glitter skrev (14 minutter siden):

Ja du har jo helt rett i at det er jo bare å prøve. Jeg er vel bare så desperat etter å få ha det bedre. Og forvirret. Men jeg har tillitt til legen min, så selv om jeg ikke ville ha AP så prøver jeg det nå siden han ville det. Også et det jo ikke verre enn at funker det ikke så funker det ikke. Men det skader ikke å forsøke selv om jeg ikke helt har trua? 

Nei, det skader ikke. Heller motsatt, at du risikerer å bli bedre, med mer ro. Synes du skal høre på legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Nei, det skader ikke. Heller motsatt, at du risikerer å bli bedre, med mer ro. Synes du skal høre på legen din.

Ja jeg vil ha mer ro så skal gi det et forsøk. Jeg har en svært god fastlege som har kjent meg siden 2016. Stoler mer på han enn akuttpsykiatrien nå. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har begynt på Abilify! Det tror jeg du trenger, og jeg ønsker for deg at de virker godt på deg sånn at du kan få det litt lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar den kveld, Blir trøtt av den.

Anonymkode: 4b87b...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (12 timer siden):

Så bra at du har begynt på Abilify! Det tror jeg du trenger, og jeg ønsker for deg at de virker godt på deg sånn at du kan få det litt lettere. 

Takk. ❤️ Håper det skal fungere. Er ikke så veldig optimistisk, men håper. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tar den kveld, Blir trøtt av den.

Anonymkode: 4b87b...038

Åja. Da varierer det vel. Jeg tok den nå på morgenen så får jeg se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321
Glitter skrev (5 minutter siden):

Takk. ❤️ Håper det skal fungere. Er ikke så veldig optimistisk, men håper. 

Åja. Da varierer det vel. Jeg tok den nå på morgenen så får jeg se. 

Noen blir trøtte av den og noen blir mer våkne. Så hvis du blir trøtt, så er det jo bare til å begynne å ta den på kvelden.  Ikke sikkert du merker noe spesielt, det er så individuelt. Lykke til🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Noen blir trøtte av den og noen blir mer våkne. Så hvis du blir trøtt, så er det jo bare til å begynne å ta den på kvelden.  Ikke sikkert du merker noe spesielt, det er så individuelt. Lykke til🥰

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (37 minutter siden):

Jeg tok det morgen jeg også, ble våken av den. 

Okei. Jeg ble plutselig kvalm i mårrest. Kan ha vært tilfeldig så klart. Gikk over da jeg spise mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (1 time siden):

Okei. Jeg ble plutselig kvalm i mårrest. Kan ha vært tilfeldig så klart. Gikk over da jeg spise mat. 

Ok. Ja kan jo ha vært tilfeldig. Jeg ble veldig stiv av abilify og den virket ikke mot psykosen. Gikk over til trilafon injeksjon som var et mareritt uten like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok. Ja kan jo ha vært tilfeldig. Jeg ble veldig stiv av abilify og den virket ikke mot psykosen. Gikk over til trilafon injeksjon som var et mareritt uten like. 

Okei. Det hørtes ubehagelig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært endring i medisiner. Jeg får 10 mg zyprexa. Den er satt opp på kvelden. Er det ikke best å ta på morgenen så symptomer holdes nede gjennom dagen? 

Eller er det zyprexa depot kanskje? 

Når tar dere Zyprexa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...